..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Alp Şahin




28 Şubat 2013
Para Ne de Olsa  
Alp Şahin
Eskilere gitmek istiyorum. Takvimlerin miladı gösterdiği zamanlara. Ne alaka demeden bir zahmet okumaya devam edin...Sonrasında baktınız ortalara doğru sarmamaya başladı boş verin gitsin


:ABDB:
Eskilere gitmek istiyorum. Takvimlerin miladı gösterdiği zamanlara. Ne alaka demeden bir zahmet okumaya devam edin...Sonrasında baktınız ortalara doğru sarmamaya başladı boş verin gitsin... Ne de olsa altı üstü bir yazı. Kimler geldi kimler geçti şu dünyada...Hatta bugün varız yarın yokuz yazayım da daha samimi olsun.

Neyse neyse... Milad sonrasına yani one of you will betray me nam-ı diğer içinizden biri bana ihanet edecek zamanlarına gidelim. Ne kadar acıdır. Bilenler bilir o zamanlarda olan ihaneti. Onlara göre gerçekten çarmıha gerilmiştir İsa peygamber bize göre ise asılan aslında o değildir. Duruma büyük pencereden baktığımız zaman olay bu kadar basit değildir. Olay, insanların para uğruna ne kadar vahşileşebileceğini, ne kadar şeytanlaşabileceğini hatta hatta Allah'ın elçisini bile yok edebileceğini fark etmektir. Haydi bu durumu günümüze göre bir sorgulayalım.

Neden, nasıl var olduğunu hala sorguladığımız ve de kendi çabamızla 2013 yılı olduğuna inandığımız şu dünyada yeni bir din olan paranın ne kadar güçlü ve ne kadar kindar olduğunu yavaş yavaş keşfediyoruz değil mi? Hatta bir ara p harfini büyük harfle yazmak istedim ama sonra paraya karşı ateist olduğumu fark ettim dolayısıyla umursamadım gitti.

Şu dünyada ne rejimler ne liderler gördük ama hiçbiri kapitalizmi yok edemedi değil mi? Ne kadar ilginç. Çok fazla yorum ve çok fazla görüş var kapitalizm hakkında ama kısaca birkaç dünyevi ihtiyaç karşılığında ruhunu satmaktan ibaret değildir kapitalizm. Lütfen kilometrelerce yollar yapıldı, eğitim sistemi gelişti ve teknolojide ilerliyoruz diyenlerden olmayın hatta kendinizi de bu şekilde kandırmayın. Bunu diyorum çünkü sırf yarattığımız o yeşil kağıt parçası karakterimizi, düşüncelerimizi ve davranışlarımızı aşırı derecede etkiliyor ve biz sadece ''abi herkes öyle, yapacak bir şey yok ki'' demekten ileri gidemiyoruz.

Buradan nereye geliyorum? Bakıyoruz çevremize,devletimize ve de evrenimize. Binlerce görüş binlerce düşünce var fakat sadece birkaç tane adamın kölesi olmaktan, onların istediklerini yapmaktan başka bir şey olmuyoruz. Burada haydi isyan yapalım demiyorum ama bu durum ne kadar acı değil mi? Halbuki Hasan Tahsin gibi birini yetiştirebilen bir memlekete sahipken onca adaletsizliğe onca rüşvete ve de onca sessizliğe sırf para uğruna katlanmamız ayıp değil mi?



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Nerede Kalmıştık?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çatlama ve Çatlatma
89 Model Siyah 911 Porsche Carrera
Jaleo
Bir Avuç İyi İnsan
Biraz Ara
Haklısın
Evlilik Kurumu
Azmi Karamahmutoğlu
Amin Diyelim
Kasa Bira Almış Bilmem Ne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Biri Olmadan Diğeri Olmaz [Şiir]
Hava, Kova [Şiir]
Vatan [Şiir]
Seçim [Şiir]
Ofis Hayvanı [Şiir]
Öngörü [Şiir]
Müslüman [Şiir]
Üç İlahi Din [Şiir]
Sümükdaroğlu [Şiir]
Dedekuş [Şiir]


Alp Şahin kimdir?

Deneme ve elestiri agirlikli yazmayi seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Machiavelli, Nietzsche


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.