..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Şevket Başıbüyük




11 Temmuz 2012
Bir "İşletme Numarası" Hikâyesi  
Şevket Başıbüyük
Sorumluluğunu bilmeden iş yapanların boynu devrilsin. Vatandaşı savsaklayarak devletin sırtında -hak etmediği- parayı alanların boynu devrilsin. Tarım Gıda ve Hayvancılık Malatya İl Müdürlüğünde, üreticiyi mağdur eden, gereken kolaylığı tanımayan çalışanların boynu devrilsin.


:AHDH:
Bir ‘işletme numarası’ hikâyesi

Bu yazıyı terim kurumadan kaleme alıyorum ya da klavyeyi tokatlayarak yazıyorum…

Tarım Gıda ve Hayvancılık İl Müdürlüğünden yeni geldim…

Belki sizleri ilgilendirmeyecek bir yazı bu ama tüm tarım ve hayvancılıkla uğraşan tüm vatandaşları ilgilendiren ve de ehem arz eder bir yazı bu.

O nedenle, bu yazıyı okuyanlar, okuyamayanlara, okuma imkânı olmayanlara anlatsın…

Yazının konusuna girmeden önce, müsadenizle bir girizgâh yapmak istiyorum.

Efendim; yıllardır sağlıksız yağ, çökelek, süt ve süt ürünleri yemekten dengem bozuldu.

Bu nedenle ailece bir karara vararak; (affederseniz) bir inek aldık. İneği kendisinden satın aldığımız kişi -bir de köylü olacak- ; yeni doğan danasına küpe almamış.

‘Danasına küpe almamış’ derken kuyumcudan alınan küpelerden bahsetmiyorum her hal…

Meseleyi benim gibi bilmeyenler sorabilir; “küpesiz olsa ki ne olacak”

Küpesiz olsa kayıt dışı olmuş oluyormuş, yoksa kendisine yakıştığı için takmıyoruz bu küpelerden…

Üstelik geçenlerde bu küpesiz dişi dananın/kızımızın annesi huysuzlanmaya başladı. Memlekette ne kadar hekim varsa sorduk soruşturduk, ‘derdi nedir’ diye… Meğer ana inek ‘öğürsek’miş yani tekrar hamile kalmak istiyormuş. Hekimin biri bunu tohumlamaya geldi. İlk sorduğu soru: “işletme numaranız” ne?

Bilmem etmem; işletme numarasının ne işe yaradığını…

Sonradan öğrendim ki; numara olmadan tohumla yapma kâğıdını/fişini veremiyormuş, bu belgeyi veremediği için de doğacak olan danalara yine küpe alınamıyormuş…

Sırf bu nedenle Tarım Gıda ve Hayvancılık İl Müdürlüğüne gittim. Kapıdan ilk karşılaştığım kişiye sordum; “işletme numarasını nerden alıyoruz?

Hemen sağ kol üzeri odaları göstererek; “herhangi bir odadan alabilirsin” dedi…

Dedi de; hangi odaya girdiysem, ya kimseyi yerinden bulamadım ya da biz onunla ilgilenmiyoruz; ilgili arkadaş bu gün yok” şeklinde yavan cevaplarla karşılaştım…

Kapının girişinde “veteriner hekim” yazan odaları teker teker gezdim/gezdirildim en son biri beni karşı tarafta bir yere yönlendirdi. Tarif edilen yere hızla gittim, adamlar ne dese iyi…

“Bu gün sen ikincisisin, kim sizi bize yönlendiriyor?”

İzah ediyorum, meğer numara verecekler, numara vermemiş, başka yere yönlendirmekle bana numara yapmışlar…

Tekrar döndüm aynı yere. Az önce girdiğim kapılardan birinden girdim aynı muamele aynı cevap…

Nefesi müdür yardımcılardan birinin yanından aldım. Ayaküstü meseleyi izah ettim ve “beni madara eden bu kurum acaba benden de köylü birine ne yapar” diye ekledim.

Adamcağız hemen telefona sarıldı…

Az önce geldiğim veteriner hekimlerin çalıştığı ya da çalışmadan vatandaşı başından savdığı yere döndüm…

Yaşlıca biri bana hazır bir dilekçe vererek; “bunu götür evde doldur, getir” dedi.

“Neden evde, burada doldursam olmuyor mu” dedim.

“Olur ama…”

“Aması ne?”

“Aması; bu bölgelerde adres bulamıyoruz, gezip dolaşıp adrese ulaşamıyoruz, hem bu işlemlerle uğraşanlar bugün yoklar…”

Her zaman olduğu gibi yine kendimi frenleyememiş olacağım ki; “bu işlemlerle uğraşanların boynu devrilsin!...” demişim/dedim…

Bu sözü o an sinirli olduğum için belki söyledim ama şimdi yine söylüyorum…

Sorumluluğunu bilmeden iş yapanların boynu devrilsin.

Vatandaşı savsaklayarak devletin sırtında -hak etmediği- parayı alanların boynu devrilsin.

Tarım Gıda ve Hayvancılık Malatya İl Müdürlüğünde, üreticiyi mağdur eden, gereken kolaylığı tanımayan çalışanların boynu devrilsin.

Yukarıda başımdan geçen olay yalansa benim boynum devrile.

Bu yazıdan sonra, olması gereken iş disiplini sağlamayan ilgili yöneticilerin boynu devrile.

Ayrıca yardımcı olan müdür yardımcılarına da teşekkür ederim…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Beydağı"na Kar Düştü
Akabe
Günlüğümden
Bilge İnsan Hüseyin Çolak"ın Ardından…
Mamo Can Öldü…
Kara Patoz
Orduzu'da Eski Ramazanlar
Siz mi Orucu, Oruç Mu Sizi Tutuyor?
Bahçebaşı Lisesi İlk Mezunları

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Başbakanın Malatya Mitingi
Hayat Bir Tiyatro…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.