Eş mi arıyorlar; yoksa eleman mı arıyorlar belli değil. Artık herkes çalışan, kadrolu, süreli maaşı olan birini arıyor. Kimse kimsenin, kişiliğiyle, ahlakıyla, nitelikleriyle ilgilenmiyor. Tilkinin üzümle ilgilenmesi gibi insanlar birbiriyle ilgileniyor. Tüm aşklar kurnazca. Tüm aşklar palavra. Mantık evliliğinin sonu aldatmadır. İnsan aşık olduğunu aldatamaz. Buna yüreği dayanmaz. Aşk ile aldatma aynı kefede durmaz. İnsanlar mülk edinir gibi sevmekte ve buna aşk demekte. Sahiplenme ve ele geçirme dürtüsüyle aşk yaşanmakta. Sadece bu duygularla hareket edildiği için, sonra insanlar birbirlerini elinin tersiyle itmekte. Kimse burnundan kıl aldırmamakta. Burnundan kıl aldırmayanlar, yüreğinden ne verebilir bunun kimse hesabını yapmamakta. Yürekler taş gibi olurken, iki insanın yüreği iki taşın üst üste konulması gibi olmakta. Ve insanlar böylelikle birbirlerine duvar örmekte. Kimse kimseyi aslında sevmemekte. Herkes önce kendini, sonra sevdiğini aldatmakta. İnsan bastığı dalın meyvesini yemez. Eğer gururunuzu ve onurunuzu birisi ayaklar altına alıyorsa, bilin ki onun gözü yükseklerdedir sizde değil. Eğer sizi bunca ezmesine karşı hala seviyorsa, bilin ki anca alçaklar, alçalanları sever. Bu yüzden etrafınızda pervane olanlara dikkat edin. Sinekler ya kan emmek için ya boka konmak için pervane olurlar. Sinekler temiz yerlerde barınamazlar. Eğer etrafınızda alçak uçuşlar varsa ya bok koktuğunuzdandır ya da ten koktuğunuzdandır. Gökyüzüne lağım kurulmaz. Yükseklerden uçtukça hiçbir sinek sizi bulamaz ve kimse sizi ezemez. Bırakın tarlayı, ovayı eşeleyen çok olsun. Siz bir dağ olun ve zirvenize birkaç kişi anca ulaşabilsin. İnsan zor elde ettiğini ve yorularak, emek vererek sahip olduğunu kolay bırakamaz. Kim bulutlara ermiş de, yağmuru gökyüzünden bırakmış. Anca küçük taşlar atılabilir. Eğer bir dağsanız veya kaya iseniz kimse sizi yerinizden bile oynatamaz. Küçülürseniz ve ezilirseniz anca yol olursunuz. Yollar ise hedeflere ulaşmak içindir. Hedef siz değilseniz, binilen ve kırbaçlanan attan farkınız kalmaz. Sizler evlenseniz de anca kocanızın orospusu olursunuz, ey modern çağın yosmaları.