Türkiye ahşap bir gökdelen gibi. Bir kibrit çöpüyle ateşe verilse, yangın büyük olacak ve kimse kimseyi bu yangından kurtarmayacak. Ayrıştırmalar devam etmekte. Etnik ayrıştırmalar, mezhepsel ayrıştırmalar, spor ayrıştırmaları, laik anti laik ayrıştırmalar devam etmekte. Eskiden adı malum partiden isen, zeki, akıllı, mantıklı ve kültürlü olurdun. Şimdi yeni partiden isen zeki, akıllı ve iyisin. Kimse zeka testi yaptırmasın. Hangi partiden olduğunu söylesin yeter. Kimse ne olduğunu söylemesin. Hangi takımdan olduğunu söylesin yeter. Bana kendini tanıtır mısın dediğinizde, şu takımdanım, şu partidenim desin yeterli. Nitelikler iyice absürt bir hale gelmekte. Kişilikler takımlarla ve partilerle ölçülmekte. Küfürler ve sövmeler bile kime yapıldığına göre tepki çekmekte. Sakın bu ülkede ABD'ye küfretme işinden atılırsın. Garibanın anasına bacına küfret sorun yok. Hatta anneler gününde tüm garibanların annelerine küfür hediye et sorun yok. Bu ülkede konuşma da sakın. Konuşmaların ya kayda alınır ya da videoya çekilirsin. Sonra görüntülerini internette yayımlarız tehdidi alırsın. Tüm tecavüzlere bu tehditten dolayı katlanmak zorunda kalırsın. Bu ülkede insanları lahana turşusu, hıyar turşusu gibi ayırıp bir kavanozun içine doldurup etiket vurmaktalar. Hiçbir şey eski tazeliğinde ve doğallığında değil. Ver bana bir kavanoz Fenerbahçe, ver bana Galatasaray turşusu yok bunlar bana göre değil; ben en iyisi şu hıyar partisinin turşusundan alayım demeye gelmekte her şey. İnsanları bu ülkede kavanozlara doldurmaktalar ve bu kavanoz dipli ülkede artık üstekiler alttakileri, alttakiler üstekileri görememekte. Bir gün eğer hıyar partisinden bir kavanoz değil de; lahana partisinden bir kavanoz isterseniz, hıyar partisindekiler size tüm hıyarları yutturabilir. Ülkeyi bir turşu dükkanına çevirenler, halkı da kavanozlara doldurmakta. Bu ülkeyi kokutmak istemeyenler bunu yapmakta. Oysa artık tüm turşular kokmakta. Erzurum’da Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri ana bilim başkanı ve Türkiye Psikiyatri Derneği Erzurum şube başkanı Prof. Dr. Nazan Aydın, çok gürültülü ezandan rahatsız olmaktayım dedi, keşke demez olaydı. Kadını internette linç ettiler. Kadın, ezandan değil; gürültülü ezandan rahatsızken, bunu kimseye anlatamadı. Çünkü bu ülke kompleksliler ülkesi. Bu ülke kendi dışkılarıyla boğuşanların ülkesi. Kendi pis kokularına o kadar alışkın insan var ki bu ülkede, kendini gül suyuna da batırsan temize çıkamazsın. Bu ülkede tertemiz bir anlayış bulamazsın. Herkes kendi orospusunun namus zabıtası bu ülkede.