• İzEdebiyat > İnceleme > Tezler |
1
|
|
|
|
Mersiye, Klasik Türk Edebiyatı'nda ölen kişinin ardından yazılan şiirlerdir. Şehzade Mustafa'nın sanatçılar tarafından çok sevilen biri olması, ona yazılan mersiyelerin sayısının çok olmasında etkili olmuştur.Şehzde Mustafa için yazılan bu şiirleri şekil ve içerik bakımından inceleyerek, kısa bir değerlendirme yapmaya çalıştık. |
|
2
|
|
|
|
Bu yazı, iletişim araçlarıyla, aşk ilişkisini tarihi süreçte irdelemeye çalışır. İlk çağlardan günümüze kadarmevcut olan iletişim araçlarıyla, yaşanan aşkların sentezi, günümüzde yaşanan aşkların sentezi ve son bölümde ele alınacak olan 2554 tarihine kadar olan sentezleri içerir. Üç bölümlük dizinin ana mantığı, zaman geçtikçe ve iletişim teknolojileri arttıkça aşk ve sevginin robotlaşacağı ve anlamını yitireceği tezidir. Zevkle okuyacağınızı umuyorum. Alın terimle araştırdım, emek verdim, hepsi annenizin ak sütü gibi helaldir. |
|
3
|
|
|
|
Öğretmenim cumartesi-pazar ödevlerinden biri olarak hayvanlarla ilgili bir kompozisyon yazmamızı istemişti... : ) |
|
4
|
|
|
|
Toplumsal düzlemde sınıflar oluşmadan beliren temel çelişki kadın-erkek arasında yaşanmıştır. Kimi araştırmacılar tarihöncesi topluluklarda anaerkil bir düzenin hakim olduğu savındadırlar. Anadolu da bu araştırmacıları destekleyen buluntuları barındırır, ancak tanrıçalar kültü, kadını özne alan sanat eserleri bu savı doğru kılabilir mi? Bu yazı iddaaları tersren okumaya çalışıyor ve kadınların geçmişe değil geleceğe bakıp umutlanmasını doğru buluyor. |
|
5
|
|
|
|
Altın Elbiseli Adam ve Tarihsel Önemi'ni anlatan bir makale |
|
6
|
|
|
|
Necip Fâzıl Kısakürek' in İDEOLOCYA ÖRGÜSÜ Kİtabı' nın incelemesi... |
|
7
|
|
|
|
Öğretmenim anneler gününe kadar annelere değer veren bir kompozisyon, bir öykü ya da bir şiir yazmamızı istemişti... |
|
8
|
|
|
|
Eğer "doğru" anlatıyorsam, "gerçekler" aldığınız karar ile birlikte yürüdüğünüz yoldan itibaren değişmeye başlar. Bu adımı, gök ile yerin birleştiği ana saklar.
"AN" size kalır hep. İçinde inanmayı tartar. Saklı, ANlarda bitmeden, size döngüsünü sunamaz. Çünkü tek vücut olamayacağınızı "anlar" ve hamlar.
Belki, doğru gelmeyen o tek teorinin, içerdiği bir nebze gerçek ile;
"Hamlet"e lüks geleni, siz baştan seçtiniz. Bunun adı: AN SIZISI
|
|
9
|
|
|
|
Yani rahipler de tıpkı amigdala gibi bize "ölümden sonra hesap ta versen, sonuçta yaşayacaksın", diyordu. Dış dünyanın kolektif özneli üretimine karşın egemence kişi sahipli özel mülkiyetçi öznelerin akıl karıştıran sizi etkileyip büyüleyen yüzlerce niceleyicileri vardı. |
|
10
|
|
|
|
Dünyada ve Türkiye’de basın, iktidarlar devirebilen, yeni iktidarlar kuran, insanı ipe götürebilen ve insanı ipten çekip alabilen, yönetim biçimlerini değiştirme kudreti olan çok önemli bir güçtür. Yasama, yürütme ve yargıdan sonra ‘dördüncü kuvvet’ olarak tabir edilen basın, ilkeleri olan bir meslektir. Gazetecilerin basın etiğine uygun hareket etmesi çok önemlidir. Eğer bu meslek etik gözetilmeden üstünkörü yapılırsa Demokles’in kılıcına döner.
|
|
11
|
|
|
|
Evrim vardır; teorisi yanlıştır. Hayat suda başlamıştır; ama canlılar sudan karaya geçiş yapmamıştır. Sudan çıkan canlılar ilk önce havaya ardından toprağa ve en son olarak da toprağın altına geçiş yapmıştır. Peki evrim bitmiş midir? Kesinlikle hayır. Toprağın altından tekrar suya geçiş olmadığına göre öyleyse... Öyleyse toprağın altından başka bir boyuta geçilerek evrim tamamlanacaktır. |
|
12
|
|
|
|
Hıristiyanlığın Roma'nın Yıkılışındaki Etkileri Üzerine Kısa Bir Araştırma |
|
13
|
|
|
|
Eğer ülkenizi seviyorsanız eğer bu halkı seviyorsanız, bu millet evlatlarını hastalıklı toplum olmaktan sizler kurtarabilirsiniz.
Var mısınız dediklerimi uygulamaya?..
Hep birlikte yeni bir eğitim oluşturma ya?..
Var mısınız uykunuza kıymaya, rahatınıza dur demeye, yorulmamaya, dinlenmemeye?...
Var mısınız bu necip millete hizmete?!
Cevabınız “Evet!” ise millet sizi bekliyor.
Bahtınız açık, yolunuz aydınlık olsun… |
|
14
|
|
|
|
"Gerçekten mi?" diye sorarken gerçeklik kavramının altındaki anlamı hiç düşündünüz mü? |
|
15
|
|
|
|
Daha önce birincisini yayınladığım "Aşkın Metal Tarihi" adlı çalışmanın ikinci bölümünü tamamladım. Zevkle okuyacağınızı umuyorum. Ama bir öneneri; Birincisini okumadan bunu asla okumayın! |
|
16
|
|
|
|
Unutma eylemi bilinçli yapıldığı takdirde insan psikolojisini bozar. Öyleyse; "Seni unutmak için her şeyi yapacağım" denilerek girişilen bir unutma eylemi, unutulmak istenen kişiyi daha yüksek bir voltajdaki "hatırlama" eğilimine sokacaktır.
Ben geçirdiğim "bilinçli ayrılık" şokundan etkilenmiş bir erkek olarak, "bunu daha verimli hale nasıl getiririm?" sorusunu kendime sorarken, bunu deneysel bir sürece yaymak istedim. |
|
17
|
|
|
|
Türk edebiyatı bölümlere ayrılırken kültürel değişim, dini değişim, coğrafi değişim, lehçe ve şive farklılıkları ölçüt olarak alınır. Türk şiiri de bu ölçütlere göre bölümlere ayrılır. Türk şiirini meydana getiren şairlerin, özgünlük açısından değerlendirilmeleri, bu ayrışmanın bilinmesiyle mümkün olacaktır. |
|
18
|
|
|
|
Unutmak için çıkarken yola, aksine bir bölücülükle, hatırlamak için erken kalkmam ne tuhaf... |
|
19
|
|