..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçeğin dili çok yalın. -Euripides
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Tezler > Esin Yardımlı




11 Mart 2002
Ağabiler Üzerine Bir Araştırma  
Esin Yardımlı
Öğretmenim cumartesi-pazar ödevlerinden biri olarak hayvanlarla ilgili bir kompozisyon yazmamızı istemişti... : )


:HFBI:
Bir çocuğun ağabisi, hele de 8 yaş ya da daha fazla büyükse gerçekten durum kötü olabiliyor.. Berbat da olabiliyor. Ve son zamanlarda yapılan bilimsel araştırmalara göre ağabilerin gereksiz olduğu ortaya çıkmıştır.

Bir başka araştırma ise ağabilerin zaman zaman işe yarayabildiğini ortaya koymuştur. Ancak bütün bu işe yarar anların, ( insan ömrünü yetmiş yıl olarak düşünecek olursak) insan ömrünün yetmişte bir veya ikisini anca doldurduğunu öğrenmiş bulunmaktayız.

Ağabiler ve kardeşler arasındaki ideal yaş farkının 4 ve 8 yaş arası olduğunu söyleyen bilim adamları 21. yüzyılda bu farkın 14'e kadar yükselmesinin herhangi bir anormallikten çok işe yarayabilme süresini 3 ya da 4 yıla yükseltebileceğini söylüyor.

Ancak bütün araştırmalar tek bir sonuca ulaşıyor. Ağabilerin sofraya konan fazladan bir tabak ve fazladan bir oda dışında belirli bir ihtiyaçları, özellikleri veya istekleri yoktur. Onlara iyi bakmalı ve her gün düzenli olarak dışarı çıkmalarını sağlamalıyız. Günde üç öğün yemeyi tercih ederler.

21. yüzyılda ülkemizde ve dünyada tek çocuklu aileler çoğalmıştır. Bu da çocukların daha rahat, daha şanslı ve daha stressiz olmasını getirir. Sizinle uğraşan bir ağabinin olması gibi şanssızlıklar onların başına gelmez.

Ancak bilim adamları, psikologlar, sosyologlar, etnologlar ve pedagoglar ağabilerin, onlara yumuşak yaklaşıldığı ve insanmış gibi bakıldığı taktirde işe yarayabilme süresinin 5 yıla bile çıkabildiğini kanıtlamıştır.

İnsanlık tarihi boyunca böyle gereksiz sinir kaynaklarının neden varolduğu açıklanamamıştır. Ancak bu konuda yukarda adı geçen 'logtorlar' ve ruh doktorları halen araştırma yapmayı sürdürmektedir.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Vah vah!
Gönderen: Veysi Bora / Batman/Türkiye
17 Ağustos 2004
Çok üzüldüm inan. Kim bilir abilerin sana ne eziyetlerde bulundular. Yalnız biraz haksızlık etmiyor musun? Bir abi olarak ufaklıklardan az çekmedim.Okula kaydet.Defter kitap al.Derslerini sor.Göz kulak ol. Erkek arkadaşlarını döv:)falan işte.Yazın çok hoş.Sevgiyle kal..

:: tebrikler
Gönderen: gecehan / anamur
29 Nisan 2004
yaaa...ben bu abileri anlamıyorum..allahtan bir abim yok;neden mi...olsaydı herhalde öldürürdüm...

:: Merhaba
Gönderen: Hüsrev Özel / Ankara
11 Şubat 2004
Sevgili Esin, Küçük kardeş olarak, ağabeylerden hayli çekmiş görünüyorsun. Eh, bütün sülalenin ağabi'si (en büyük kardeşin büyük oğlu)olarak (kelimenin bu yazılışını ilk sende gördüm,hoşuma gitti)senin çektiklerini şükür ki hiç yaşamadım, bilmem. Benim küçük kardeşlerim ben de küçükken az-çok çekmiştir benden. Ne yaparsın ki, bu işin tabiyatı böyle. Yazmağa devam etmeni dilerim. Esenlikle kal...

:: Değerli Evraklar.
Gönderen: latin / Istanbul
5 Ekim 2003
Dillerini bir türlü çözemediğim, küçük yaratıklar hep bana, fazlalık gibi görünmüştür. Sanki, yangında ilk kurtarılacak, evrak dolabı gibi. Bıktım artık duymaktan; “Kardeşine göz hatta kulak ol”. Banane ya! Onun kendi gözü de var, iki adet kendine has kulağı da. Ve odasına izinsiz girildiğinde, korna gibi ses çıkaran, koca dili de. Sevgiler. Küçük şeytan.

:: KISTAS NE?
Gönderen: Yavuz Nufel / Hollanda
4 Eylül 2003
Sevgili Esin, daha önce okuduğum bu yazını bir kez daha okudum; okumak zoundaydım. Geçen gün bir yazarımıza bu yazıdan bahsetmiştim çünkü... Motive etmek için oğluna 'afferin/ afferim' dediğini yazdığı için bu yazıyı okuyup okumadığını sormuştum... Sakınola küçüğüm sen biz büyükleri örnek alma! Okumaya yazmaya devam et... Kendini yazar, şair zanneden biz büyüklerin bir çoğundan çok daha güzel yazıyorsun... Hatta şu acı gerçeği senin vesilenle bir kez daha hatırlatmakta fayda görüyorum. Hani kişisel bilgilerinde; etkilendiği yazarlar, benzer yazarlar kısmına yazdığın isimler varya?! Değil senin gibi etkilenmek adını bile duymamış o kadar yazar, şair varki (?). O yüzden yazım az okunmuş, bilmem kaç kişi özel kütüphanesine almış vs vs... Bunlar senin için kesinlikle KISTAS olmasın sakın... Yolun açık olsun...

:: yok başlık filan, direk konuya gireceez.
Gönderen: Mükremin abi... / Kadırga
28 Temmuz 2003
şimdi sen bacım abiler lüzumsuz falan yazmışsın.. hani mizah felan yapsan diyecemiz olmaz ama güya bilimsel olarak böyle dersen ayıp olur..hem abiler olmadan kardeşler nasıl oluyor yanii.bütün abileri infaz mı edeceez? aşşaya da kutuya yazmışlar kırmızı kalemle, "eleştir." diyerekten. bak tıklıyorum orayı.. ona göre...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın tezler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anne Denen Yaratık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düş [Şiir]
İlkler... [Şiir]
Buzul Çağı [Şiir]
Nokta [Şiir]
Öğrendim Ki, Kleopatra Hiç Bir Zaman Kleopatra Değilmiş... [Öykü]
Bir Öykü [Öykü]
Kül [Öykü]
Aslında Sevimli Yaratıklar [Öykü]
Prenses ve Ejderha..! 1. Bölüm [Öykü]
Kedix ve Köpex [Öykü]


Esin Yardımlı kimdir?

. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm, tanıdığım, hayal ettiğim, yapıtını okuduğum herkes.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Esin Yardımlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.