"Hemen yüzüne gül suyu seperek Leyla'yı ayılttılar." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun |
|
||||||||||
|
Temel amaç bu olmakla birlikte, kendi açısından olumsuz saptamalarını, zaman zaman öfkenin baskın çıktığı bir dille yansıttığını da gözleriz. Sanırım bunu, ruhunu ozan duygusallığının kapladığı bir kişiliğin, eleştiri gibi duyguların alabildiğine ötelenmesi gereken bir türde kalem oynatmasına bağlayabiliriz. Kuşkusuz, bu kitap bir ders kitabı değildir, ama eleştiri ile ilgilenenlere zengin ve renkli bir örnekler dizgesi sunmaktadır. Ülkemizde bir iki yazar dışında ve sayısı çok az olan akademik çalışma dışında yazınsal, akademik ve bilimsel eleştiri yapan yok denecek kadar az. Ne yazık ki, ülkemizin tarihinde, Osmanlı dönemi de içinde olmak üzere, hiçbir zaman görülmemiş bir pişkinlik ve aymazlıkla, alavere dalavere yoluyla, şifreli kopya çekerek hak etmedikleri akademik ünvanlara sahip, çakma profesör ve doçentlerden geçilmiyor. Bunların çoğu cahil, bilgisiz ve belli çıkar çevrelerinin emellerine kapıkulu gibi hizmet ediyorlar. Eleştiri üzerine kitaplar da yok denecek kadar az. Günümüzde, dünyada ve ülkemizde, insanların duygu ve düşüncelerini yönlendirme, güdümleme, iğdiş etme, tek tipleştirme çabaları, artık bilimsel yöntemlerle sürdürülmektedir. Medya, basın-yayın, tümü tekelleşmiştir ve ne yazık ki, dünyaya dayatılan bu postmodern çarpık kültüre hizmet etmektedir. Aynı yaklaşım, devletler için de geçerli olduğundan bu gidişe “dur” diyecek bir güç, henüz yoktur. Çeviri yapıtlarda da aynı başıbozukluk sürmektedir. HCD’nin bu yapıtı, bu vahşi gidişata, sırf tüketime ve para kazanmaya odaklanmış bu yayın furyasına, bu aymazlığa, başıbozukluğa ve okura yapılan saygısızlığa bir başkaldırıdır. Bilgi ve sorularla başbaşa kalmanız dileğiyle... Hulki Can Duru’nun “Kuşku Bilinci ve Özgür Eleştiri” adlı ücretsiz e-kitabını kısa bir özgeçmiş yazarak isteyeceğiniz adres: canhulki@yahoo.com NOT : E-kitap kampanyası, yazarı tarafından, 31.05.2011 tarihinde sona erdirilmiştir.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |