..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitaplarla dolu bir oda, ruhlu bir beden gibidir. -Cicero
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Vildan Sevil




5 Mayıs 2011
Mağaranın Kamburu Kitaplığıma Geldi... Hoşgeldi, Safalar Getirdi...  
Sn. Ömer Faruk Hüsmüllü, edebiyat tarihimizin bir ilkini gerçekleştirip “Bedava Kitap” kampanyasıyla, düşüncenin, yaratının önüne çıkartılan sayısız engeli aşmanın bir yolunu denemişti.

Vildan Sevil


Mağara’nın Kamburu, felsefeyle uğraşan, yoğrulan yazarını doğruluyor. Felsefenin tüm konuları diyaloglarla tartışılıyor. Yaşamımızda, iç dünyamızda bizi zorlayan, yönlendiren her içgüdüye, dürtüye, soruya erdemin merceği tutulmaya çalışılmış. Kadim etik değerlerin güncellemesi yapılmak istenmiş.


:BFAG:
Sn. Ömer Faruk Hüsmüllü, edebiyat tarihimizin bir ilkini gerçekleştirip “Bedava Kitap” kampanyasıyla, düşüncenin, yaratının önüne çıkartılan sayısız engeli aşmanın bir yolunu denemişti.

Öncelikle, Mağaranın Kamburu kitabını, edebiyatımıza ve düşünce dünyamıza armağan ettiği için tekrar teşekkür etmeliyim değerli yazarımıza.

Ben, acil sorunlarımı aşıp da ciddi bir eleştiri yazısı yazayım derken, Hilal Hanım’ın özenle yazılmış eleştirisini okudum. Yargılarının tümüne katılıyorum. Belki küçük bir katkıda bulunabilirim. Doğacak yeni yapıtlara yararı olursa ne mutlu..

Mağara’nın Kamburu, felsefeyle uğraşan, yoğrulan yazarını doğruluyor. Felsefenin tüm konuları, diyaloglarla tartışılıyor. Yaşamımızda, iç dünyamızda bizi zorlayan, yönlendiren her içgüdüye, dürtüye, soruya erdemin merceği tutulmaya çalışılmış. Kadim etik değerlerin güncellemesi yapılmak istenmiş.

Eğitim, iyilik kötülük sorunsalı, riya, aile ilişkileri, ihanet, yazgı, seçimlerimiz, aşk, efendi-köle ilişkisi, dostluk, yalan, nefret, akıl ve daha nice tema...Yaşama, insana dair bütün bu temalar, bilge-başıbozuk diyaloglarında kendine yer buluyor.

Yöntem olarak, Eflatun’un diyaloglarından ve Hegel’in diyalektiğinden yola çıkılarak oluşturulmuş bir roman.

Mağaranın Kamburu’nu roman olarak tanımlarken epeyce ikircimliğe düştüğümü itiraf etmeliyim. Niyetim, "Roman nedir, roman teknikleri nelerdir?" vb. konuları tartışmak değil elbette.

Yapıta, uzun öykü de diyemeyiz. Bence herhangi bir türün kalıbına sığdırmak, etiketlemek zorunda da değiliz. Bana kalsa “Bir Bilgelik Kitabı” derim. Okuyan kişi; düşünür taşınır, tartışır, sorgular, kendi imbiğinden süzer.

Kitap; son yıllarda iyice örselen dilimize sahip çıkıyor. Tümce yapıları sağlam. Biçem(Üslup) yalın, akıcı, özenli. Mağara'nın Kamburu, okuru yormamak, kolay ve doğru anlamayı sağlamak için oluşturulmuş yazım kurallarına dikkatiyle de övgüyü hak ediyor.

Son Söz

Bilgi, bilgelik suyundan içmek isteyenlere, suyu bol bir çeşme sunmuş yazarımız. Kana kana içelim.

Saygıyla, sevgiyle yürekten kutlarım.

05.05.2011
Vildan Sevil

.Eleştiriler & Yorumlar

:: :))
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
14 Ağustos 2011
Sevgili Nilay Hanım, rastlantısal okuduğum iki şiiriniz dikkatimi çekmişti. Ne yazık ki geriye doğru okuma olanağını zaman darlığı nedeniyle bulamıyorum, izlemeye alıp yeni yazılarla yazarı tanımaya uğraşıyorum. İlginize teşekkürler, sevgiler...

:: merhaba
Gönderen: Nilay Akçay (Karakaya) / , Türkiye
13 Ağustos 2011
Merhaba Vildan Hanım, Sizi yazar sayfamda beni "takip eden üyeler" başlığında gördüm,fark ettim.Sonra da okumaya başladım ve tam da "sanal alem pek de besleyici olmamaya başladı" diye düşünürken siz bu fikrimi değiştirdiniz.Yazılarınız içinde adeta kayboldum ve "ben neden daha önce fark etmemişim sizi" diye hayıflandım.Ama artık takipteyim. Edebiyat dünyasında şiire,öyküye meraklı insan sayısı bir hayli fazla(bilirsiniz)ama eleştiri gibi yazınsal türlere ilgi yazan tarafından az.Az olması da normal tabi; çünkü eleştiri başta okuma kültürü olmak üzere yazınsal bilgi ve görgüyü gerektiren,ehil bir alandır ve elbette okuyanı,yazanı besleyen aynı zamanda.Belli ki siz bu donanıma fazlasıyla sahipsiniz. Neyse yazsam çok olur ve yer işgal etmiş olurum,kısacası sizin yazılarınızla tanıştığıma sevindim Vildan Hanım.

:: Olgunluk..
Gönderen: Vildan Sevil / , Türkiye
5 Mayıs 2011
Eleştiri geleneğinin tam oluşup oturmadığı bir kültür içindeyiz.Doğrusu,bu dalda çekinerek kalem oynatıyor insan. Oysa,dost gerektiğinde acı söylemezse, dostluk nasıl oluşur? Eleştirilere yaklaşımınız ve olgunluğunuzdan cesaret alarak, yazıya almadığım bir eleştiriyi de eklemek isterim. Madem ikinci baskı düşünüyorsunuz,insanı ve yaşamı yönlendiren tüm can alıcı temaları tek bir kitaba sığdırmayıp, okurun, düşünme, sorgulama, iç hesaplaşma alanını, zamanını genişletmenizi önereceğim. Dostlukla..(İzin istemeye de gerek yok tabi)

:: **
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
5 Mayıs 2011
Çok teşekkür ediyorum Vildan hanımefendi. Değerli görüşleriniz ve teveccühünüz için ne söyleyeceğimi bilemiyorum. Sizin gibi dostların bu övgüleri karşısında "Mağaranın Kamburu"nun bir kez daha gözden geçirilmesi gerektiği düşüncesi bende giderek ağırlık kazanıyor. Çanakkalede'den bir edebiyat öğretmeni arkadaş telefonla uzun uzadıya imla hataları ile ilgili bilgiler verdi. Hepsini not aldım. Tabii sizin bu değerli yazınızı da ikinci baskıda kullanmak üzere izin isteyeceğim.Selam, sevgi ve saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Teslis Sendromu >> Ücretsiz E - Kitap: Hulki Can Duru
Elsa"nın Gözleri, Yeni Bir Çeviriyle Şiir Dünyamızda = Hulki Can Duru: Fransızca Aslından Elsa"nın Gözleri
Tartaros Paradigması>> Ücretsiz E - Kitap: Hulki Can Duru
Bilgisayarıma Altı Tane Yeni E - Kitap Geldi... Hoşgeldi, Safalar Getirdi
Saatlerin Gördüğü Rüyalar... E - Kitap>>hulki Can Duru - 15 Öykü
Kuşku Bilinci ve Özgür Eleştiri : E - Kitap /// Hulki Can Duru
12 Eylül"de de Çok Güldük Netekim!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Referandum Gününden Hoş Sedalar
30 Mart 1972 Kızıldere Katliamı (Dev, Baş İstiyor/ G. Akın)
Birgün Ben, Belki Bir Sığırcık Kolonisinin İçinde, Belki Yıldızlarla Birlikte Göklerde…
N. Ç!.. N. Ç!.. N. Ç"ler!.. Hepimiz Tecavüzcüyüz!..
Geçmişin İzdüşümünde Bir Kısır Döngü
İzedebiyat Üyelerine Açık Mektup: Koşun, Face Dayatmasına Karşı Durun!..
Erkek Egemen Toplumdan Erkek Dininin Egemen Olduğu Topluma
İzedebiyat Yönetimine ve Üyelerine Açık Mektup
Cumhuriyetin Rövanşı Ya da Şeriata Doğru Adım Adım Mı?..
18 Mart 1915. Çanakkale O Gün Geçilmedi. Ya Bugün?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duruşma [Şiir]
Dedem Düşlerime Giriyor [Öykü]
Çocukların Çığlığından Göklerin Tılsımına [Öykü]
Dolunayda Uyku Tutmaz [Öykü]
Oy Madimak, Madimak!.. Sen Artık Türkülerle Değil, Ateşlerle Anılmaktasın [Öykü]
İlk Sosyalist Muhtar Fevzi Ağabey [Öykü]
Düşselin Gerçeğinde, Gerçeğin Düşselliğinde [Öykü]
Ben Ölürken [Öykü]
Gece, Mehtap, Selene, Apollon ve Ben [Öykü]
Aşk"a Geldin, Hoş Geldin!.. [Öykü]


Vildan Sevil kimdir?

Koşuşturmaktan yoruldu. Altmışından sonra, çok yabancısı olduğu teknolojiyle, sanal ortamda kalem oynatmaya kalktı. İletişim kurmak, duygu, düşünce, birikim paylaşmak, genç kuşaklardan yeni şeyler öğrenmek istedi. Yazarlık deneyimine burada adım attı. İşte böyle sınır tanımaz bir "dinazor ". . . Başarır mı acaba ?

Etkilendiği Yazarlar:
Marx, Engels, Freud, Nietzsche, Adorno, Horkheimer, Foucault, Antik Grek, Rus , Fransız yazını, Amado, Marquez, Llosa, Asturias, Lübnanlı Amin Maalouf...Elbette Nazım, Aragon, Neruda ve nice ozan/şair...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.