..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > İnternet ve Gerçek Dünya > Vildan Sevil




19 Kasım 2011
İzedebiyat Üyelerine Açık Mektup: Koşun, Face Dayatmasına Karşı Durun!..  
Sonra mezar taşlarımıza şu klişeyi kazır tarih: “Ayrılıklar ve mız mız aşklar gemisinde hep birlikte battılar, boğulup gittiler... Ruhlarına El fatiha!...”

Vildan Sevil


Herkesin kendi köşesinde, ağlayan sızlayan şiirler, yazılar yazması neyi çözer?... Sürekli, tümleşmek bilmeyen bedenlerin ve tinlerin sesiyle inler durur şiirler, yazılar... Ya da terkedilmişlik dalgalarının, yalnızlığın, tuşları kopartan tsunamileriyle uğraşıp dururuz. Sanat, bunlarla doymaz ki hanımlar ve beyler... Doymaz...


:CBIE:
İzedebiyat Üyelerine Açık Mektup: Koşun, Face Dayatmasına Karşı Durun!...

İzedebiyat’taki site içi yorumun kaldırılmasıyla ilgili düşüncelerimi, bir açık mektupla daha önce yansıtmıştım.
İzedebiyat’la ilgili, bütün olumlu düşüncelerimin yanısıra yorum konusundaki olumsuz düşüncelerim de varlığını sürdürüyor.

Konuyu önemseyerek yazı yazan Lacivertiğnedenlik (Aysu) ve Osman Volkan Şahin arkadaşlarımıza ve benim yazımın altına yorum yazarak destek veren, görüşlerini esirgemeyen arkadaşlara teşekkürü borç bilirim.

O.Volkan Şahin, konuya, benim eksik bıraktığım yanları da ele alarak yaklaşmış, önemli katkıda bulunmuştu.

Açık mektup yayınlanalı, 23 gün olmuş. Sayı az mı, çok mu, okunma oranı nedir, bilemem ama şu anda 165 okuma görünüyor. Yönetimden bir açıklama gelmedi. Değişiklik de yapılmadı. Şaşırmadım desem yalan olur. Çünkü, İzedebiyat, gerçekten demokratik işleyiş açısından ayrıcalıklı ve saygın bir site. Yozlaşma denizinde, etiğin can simitine tutunmuş, boğulmamaya çalışan bir site.

Shakespeare’den başlayıp, şiirleri araklanmayan şair kalmamış, buna kimsenin dur demediği ama azıcık da olsa zülfüyare dokunan yazıların derhal yok edildiği bir site değil. Oralarda editörler salt bu işe bakıyor galiba.

Şairlerin, açıklama hakkı dahi tanımadan şiirleriyle birlikte atıldığı, buna kimsenin ses çıkarmadığı feodal bir site değil. (Dedikodu yaptığımı sanmayın, aynı görüşleri yönetimlerine belirttiğim için açıkça yazma hakkım var. Bana link vermem yani ispiyonculuk önerilmişti. Tam da benlik iş(!)...)

Şöyle bir dolaşıldığında, yorumların, hatır gönül işi olduğu, al gülüm, ver gülüm mantığının işlediği bir site de değil.

Düzeysiz atışmalardan kaçınmaya özen gösteren kalemlerin yazdığı , gerçekten demokratik, etik değerlerin yaşatıldığı bir site. Varsın okuru az olsun. Eğer azsa...

Facebook’ta paylaşmak, siteyi tanıtmanın, okuru arttırmanın bir yoluysa (ki artık öyle) paylaşalım... Ama şu site içi yorum işini, görüş bildiren arkadaşlarımızın da belirttiği nedenlerle, Face’in cıvık ortamından uzak tutalım lütfen.

Bütün bunları düşününce, yönetimin sessizliğini anlayamıyor, bu görüşleri paylaşanların azınlıkta kalmasına bağlıyorum. Yöneticiler, “Madem ki fazla ses çıkmıyor, diğerleri hayatından hoşnut” diye düşünüyor olmalılar.

Sonra diyorum ki... Eli kalem tutan bunca insan, böyle basit bir konuda örgütlenemezse, şu dünyada, şu ülkede yaşananlardan sızlanmaya hakkımız olabilir mi?... Yaşamın her anı, bir savunma, bir dik duruş değil mi?...

Herkesin kendi köşesinde, ağlayan sızlayan şiirler, yazılar yazması neyi çözer?... Tümleşmek bilmeyen bedenlerin ve tinlerin sesiyle inler durur şiirler, yazılar... Ya da terkedilmişlik dalgalarının, yalnızlığın, tuşları kopartan tsunamileriyle uğraşıp dururuz. Sanat, bunlarla doymaz ki hanımlar ve beyler... Doymaz...

Sonra mezar taşlarımıza şu klişeyi kazır tarih: “Ayrılıklar ve mız mız aşklar gemisinde hep birlikte battılar, boğulup gittiler... Ruhlarına El fatiha!...”

Ben ne yazarım ne de ozan... Yazar ve ozan olmanın ne olduğunu, dolayısıyla haddimi bilirim. Okuyup duran, öğrenme oburu, epeyce de ukala bir emekli öğretmenciğim işte...

Varın siz düşünün gerisini sevgili sanatçılar...

Sonuç olarak derim ki: ”Koşun İzedebiyat üyeleri, bu konudaki görüşlerinizi birer yazıyla bildirin, çoğalalım, belki duyan olur!...” Kulaklarında tıkaçla gezen ülke yöneticisi değil ki bu dostlar, sesimiz gür çıkarsa mutlaka duyarlar.

İşbu çağrımı sevgiyle zarflayıp hepinize yolluyorum.
“Birlik ve beraberliğe en çok ihtiyaç duyduğumuz şu günlerde”(!)...

NOT: Ben, izlemeye çalıştığım halde, bu konuda yazılmış yalnızca iki yazıya rastladım. Kaçırdığım olduysa, arkadaşların hoşgörüsüne sığınıyorum. O yazıların linkleri:

O.Volkan şahin: http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=103567

Lacivertiğnedenlik (Aysu): http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=103315

VildanSevil
http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=103308

19.11.2011
Vildan Sevil



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İnternet ve gerçek dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
İzedebiyat Yönetimine ve Üyelerine Açık Mektup

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Referandum Gününden Hoş Sedalar
30 Mart 1972 Kızıldere Katliamı (Dev, Baş İstiyor/ G. Akın)
Birgün Ben, Belki Bir Sığırcık Kolonisinin İçinde, Belki Yıldızlarla Birlikte Göklerde…
N. Ç!.. N. Ç!.. N. Ç"ler!.. Hepimiz Tecavüzcüyüz!..
Geçmişin İzdüşümünde Bir Kısır Döngü
Erkek Egemen Toplumdan Erkek Dininin Egemen Olduğu Topluma
Cumhuriyetin Rövanşı Ya da Şeriata Doğru Adım Adım Mı?..
Teslis Sendromu >> Ücretsiz E - Kitap: Hulki Can Duru
18 Mart 1915. Çanakkale O Gün Geçilmedi. Ya Bugün?
Savcı Mehmet Kiraz, Şafak, Bahtiyar, Elif… ve Dün, Bugün, Yarın…

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Duruşma [Şiir]
Dedem Düşlerime Giriyor [Öykü]
Çocukların Çığlığından Göklerin Tılsımına [Öykü]
Dolunayda Uyku Tutmaz [Öykü]
Oy Madimak, Madimak!.. Sen Artık Türkülerle Değil, Ateşlerle Anılmaktasın [Öykü]
İlk Sosyalist Muhtar Fevzi Ağabey [Öykü]
Düşselin Gerçeğinde, Gerçeğin Düşselliğinde [Öykü]
Ben Ölürken [Öykü]
Gece, Mehtap, Selene, Apollon ve Ben [Öykü]
Aşk"a Geldin, Hoş Geldin!.. [Öykü]


Vildan Sevil kimdir?

Koşuşturmaktan yoruldu. Altmışından sonra, çok yabancısı olduğu teknolojiyle, sanal ortamda kalem oynatmaya kalktı. İletişim kurmak, duygu, düşünce, birikim paylaşmak, genç kuşaklardan yeni şeyler öğrenmek istedi. Yazarlık deneyimine burada adım attı. İşte böyle sınır tanımaz bir "dinazor ". . . Başarır mı acaba ?

Etkilendiği Yazarlar:
Marx, Engels, Freud, Nietzsche, Adorno, Horkheimer, Foucault, Antik Grek, Rus , Fransız yazını, Amado, Marquez, Llosa, Asturias, Lübnanlı Amin Maalouf...Elbette Nazım, Aragon, Neruda ve nice ozan/şair...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan Sevil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.