Aristo da olsanız, size genelevi de soran olur, hayatın ne olduğunu da. Sonuçta sizin ne olduğunuz önemli değildir, önemli olan karşınızdakinin ne olduğudur. Bir bakın hayatınız, piç diyenlerle, orospu çocuğu diyenlerle, hiçbir şey demeyip susanlarla ya da yalan konuşanlarla doludur. Peki bu yargılara başvuranlar kimlerdir? Senin karşına çıkan insanlardır. Senin ne olduğun önemli değildir. Sen en iyisinden kumaş olsan da, bir don için satın alınmışsan, seni alanın neye ve kime değer verdiği çıkar ortaya. Bir paraysan, nereye harcandığın önemlidir. Bir orospuysan, başbakanla yatsan senin kaliten artmaz; ama karşı tarafın seviyesi düşer. İsteyen sana iyilik de katar kötülük de. Dünya bir kazansa, insan onun kepçesidir. Eğer doymamışsan, bil ki tüm kepçeler kırıktır. İsteyen sana vesika da verdirir, ödül de. Karşındaki ne ise sana verdiği de odur. Bu yüzden önemli olan karşı taraftır. Senin sevmen, aşk aşk deyip titremen, onun için yanıp tutuşmam önemli değilir. Önemli olan karşındakinin sen yanarken sana neyle koştuğudur. Körükle mi gelen, suyla mı gelen değerlidir. Sen acıysan üzerine tuz serpen, aşk adına gelmesin yanına. Aşk; annenin muhlamayı önüne getirdiğinde; kaşığı yemeğe daldırıp ağzına getirirken, sevdiğinin aklına gelmesiyle, doyman ve kaşığı yere bırakmandır. Aşk, karşı tarafta anne sevgisini ve merhametini ve en acıkmış halinde bile açlığı unutturursa aşktır. Gel gör ki aşk, karşı tarafta zulümdür, açlıktır, sefalettir artık. İnsanlar açgözlüyse, bil ki sebebi karşı tarafın doyuramaması ve yetersizliğidir. Ne demiş atalarımız: " Ağaç yaprağıyla gürler.". Hayatımızdaki kalabalıklar ne yaprak hafifliğindedir ne esinti anında gürler. Anlamsız bir savaşın karşı çephelerindeki kişilik, başarı, gurur, şeref, hassasiyet düşmanlarıdır. Bak insanlara ya kelebek gözükür ya da bahar bahçe. Herkes aslında doğasını gizler. Gerçekte insan bir kedi pisliğidir, hayat denizinin kumsalına saklanan. Üzülme ne olur bak, bir gün o denizin ufkundan sana gerçek aydınlık doğacaktır. Yeter ki, karşılaştıkların gerçekten insan olsun.