..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, tarihten daha felsefidir ve daha yüksekte durur. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > osman demircan




13 Nisan 2012
Beziyorum Gözlerimi Koparan İnsan Selinden  
osman demircan
Gözlerim şarap çanağı. İçiyorum gözyaşlarımı. Kurudukça göz pınarlarım, bakışlarımda güller yapraklarını döküyor. Kopuyor gözlerimden acının kızıl yaprakları. Kıpkırmızı bir damardan bakışlarım akıyor her yere.


:AIJE:
Gözlerim şarap çanağı. İçiyorum gözyaşlarımı. Kurudukça göz pınarlarım, bakışlarımda güller yapraklarını döküyor. Kopuyor gözlerimden acının kızıl yaprakları. Kıpkırmızı bir damardan bakışlarım akıyor her yere. Bıkıyorum gördüğüm her şeyden. Sevdalar görüyorum yüreği bile kanatmayan. Sevgiler görüyorum dibi delik bir güğümden boşalan su gibi. Seyrettiğim tüm bahçelerden kelebekler kaçıyor. Bir buğday tarlasının ortasında bir tane buğdayla bir damla su dövüşüyor. Bu dövüşmeden bir tek ekmek bile çıkmıyor. Tüm kavgalar, kargalar gibi simsiyah. Alabildiğine çalıntı şarkılar ve türküler duyuluyor, yalancı şarkıcıların dudaklarında. Ne duyuyorsam ne görüyorsam, hiçbiri beni tatmin etmiyor ve doyurmuyor. Tarlaların içinde kimse yaylana yaylana bir oh çekemiyor. Çekilen tüm ıstıraplar bir düğüm atıyor yağlı ilmiklere. Boğuluyorum herkes gibi suya doyamamalara. Doyumsuzluğum gözlerimde bir esir bakış. Bakışlarım kaçıyor denize, nehre. Suya doyamamanın ezikliğiyle, mavi renkte bir nehir gibi ağlıyorum. Hala daha arzularıma ulaşamıyorum. Bir rüzgar vuruyor, tüm yelkenlerimi yırtıyor. Yine şafak söküyor. Ben her gün alabora oluyorum. Ben her gün yelkenleri yırtık bir yelkenli gibi ufka ulaşmaya çalışıyorum. Zaman bir korsan gibi bana yaklaşıyor. Ve sonra neyim var neyim yok alıp götürüyor. Beziyorum gözlerimi koparan insan selinden. Bunalıyorum bakışlarıma sıkılan biber gazına benzeyen insan nefeslerinden. Bu ne biçim dünya diyorum. Herkesin elinde plastik çiçekler. Tüm sevgililer ve aşklar yalancı bahar bahçelerinde... Sonu gelmiyor bu yüzden sevgilerin. Kimse sonbahara ulaşamıyor ki sevgilerinde, kış soğuğunda birbirine sokulsun sevgililer. Sokulmalar bir solucanın toprağı delmesi gibi. Bir ince aralıktan geçerken sevgiler, bana fenalık geliyor. Geniş sevmeler istiyorum. Yürür gibi değil, koşar gibi sevmek istiyorum. Önüme serilirken parkurlar, ben sevgilimle, iki arap atı gibi yarışmak istiyorum. Sevgilim beni nefes nefese bıraksın istiyorum. Ey sevgili, eğer beni bırakacaksan, nefes nefese bırak. Eğer beni bırakacaksan, heyecan içinde bırak. Bırakmaların böyle olsun istiyorum. Ey sevgili seni görünce bu dünya çöplüğünde bir gül görmüş gibi mutlu olmak istiyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgili Seninle Sevişmek Ne Güzel
Beylik Laflar Etmekle Olmuyor Dostum
Hayat, Gereksiz İlişkiler Yumağıdır
Senden Kaçsam da Sana Gelsem de Ayaklarım Kan İçinde Kalır
Senin Ne Olduğun Önemli Değildir
Bir Hareketimle Seni Yok Sayarım
Ayrık Otları
Kendini Başkasıyla Tanımlamaktan Vazgeç
Kocaman Bir Çığlığım
Bileklerindeki Malleolları Severim

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Varlığım Bir Okyanus
Şimdi Sen Sus, İnsanlar Sussun
Yüreğimi Korkak Büyütmedim
Ah Angelina
Sen Benim En Büyük Hatamsın
Frezya
Çam Ormanı
Ey Sevgili Senin Aradığın Benim
Uzak Mesafeli Aşklar
Seninle Açarım Perdelerimi Güne

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
En Ateşli Anımda Gel Yanıma [Şiir]
Öperek Beni Öldür [Şiir]
Cayır Cayır [Şiir]
Kar Yangınları [Şiir]
Söyle Neden Konuşmuyorsun [Şiir]
Kefenden Çiçekli Elbise [Şiir]
Gözlerim Kan Davalıdır Her Geceye [Şiir]
Martı Beyazı [Şiir]
Gül Şarabı [Şiir]
Varlığın Sevda Yokluğun Fırtına [Şiir]


osman demircan kimdir?

Yüreğimin ve beynimin tavanında buluyorum, tozlu mısraları. Aklım bir çatı katı. Gözlerim yıldızlarla dolduğunda, bakışlarımın ışıltısı vurur satırlara. İşte o zaman, şiirler bir Samanyolu olur. Mehtaplı gecelerimi vururum gözyaşlarımla biriktirdiğim göllere. Her mısra bir dal gibi düşer, şiir denizlerine. Kızıl bir duyguya boğulurum o an. Akarım ellerinize.

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.