Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
“Malatya’da Rışvanlar Derneği”, siz buna “Malatya’da uyanan dev” de diyebilirsiniz… Rışvanlar… Kelime olarak tam ne anlama geldiğini bilmiyorum ama bildiğim kadarıyla, Kürtçesi “Reşiyanlar” olan aşiretlerine verilen isimdir… Yaklaşık bir yıldır Malatya’da Rışvanlar Derneği’nin kurulmasıyla “Rışvanlar” Malatya’da bir araya gelmeyi başardılar. ‘Bir araya gelmeyi başardılar’ diyorum zira onbir- oniki aşiretten oluşan Reşiyanlar (kelimenin Kürtçe anlamıyla) dağınık/dağılmış demektir. Rışvanlar dağınık aşiretler topluluğudur… Türkiye’nin ve kısmen Dünyanın dört bir yanına pıtırak otu gibi (malumunuz; pıtırak otunun çok sayıda tohum kapsülü bulunur) dağılmış Reşiyanlar ya da Rışvanlar” uyanışa geçerek örgütleşmeye başladılar. Sanırım önce “Gaziantep'te, Rışvanlılar Kültür, Eğitim ve Dayanışma Derneği” olarak kurulmuştu, şimdi de Malatya’da, yarın kim bilir başka hangi ilde… Anlaşılan o ki; dünün dağılmış ve ezilmişlerin çocuğu olan Rışvanlar bu gün bir uyanışın çaba ve gayreti içerisinde alevi-sünni demeden bir araya geldiler. Aslında Rışvanlar aşireti mezhepler üstü bir topluluktur. Zira Rışvanlar aşireti içerisinde Alevi’si olduğu gibi, Sünni’si de vardır. Sağcısı, solcusu, dinlisi dinsizi kara yağız delikanlılar topluluğunda oluşan Rışvanların Malatya’da dernek kurması Malatya’da bir devin uyanışı gibi bir şeydir… Dernek yetkililerden aldığımız bilgilere göre şimdiden 70 bin seçmenin mevcut olduğu Rışvanlar (söylenildiği gibi bir araya gelmeyi başarmışlarsa ki, başarmış gibi görünüyorlar) siyaset sahnesinde de artık söz sahibi olacaklardır. Malatya’da Rışvanlar Derneği’nin -şimdiden- çok konuşulacağı sinyallerini alıyorum… Zira düne kadar okur-yazar olmadıkları için bu toplumda ezilmiş, itilmiş kakılmış Reşiyanlar aşiretlerin çocukları bu gün okumuş olarak karşımızdalar. Düne kadar mektep medrese görmemiş Reşiyanlar aşiretlerinin çocukları bu gün; doktor, mimar, mühendis, öğretmen, gazeteci, yazar, yönetici, işadamı ve tecrübeli siyaset erbabı olarak sahnedeler… Zira Rışvanlar da sivil inisiyatifin gücünü kullanarak örgütleşmeye başladılar… “Malatya’da Rışvanlar Derneği” henüz bir yaşında olmasına rağmen bu gün 70 bin oy potansiyeline sahip durumda… Seçimlere bağımsız (Rışvanlı biri olarak; seçime bağımsız girmelerine asla rıza gösteremeyiz zira ‘AK Parti’ gibi oturmuş ve kendini ispatlamış siyasi bir oluşuma gölge yapmaya gönlümüz razı olmayacaktır) girse en az iki milletvekili çıkartıyor Malatya’da… Bu ilin duyarlı bir vatandaşı olarak ‘AK Parti’nin Rışvanları görmemezlikten gelmeyeceğine inanıyor, birlik ve beraberliğin bozulmaması için -siyaseten- gerekeni yapacağına inanıyorum… Hâsılı, Rışvanlar aşiteri; bendini yıkıp çağıl çağıl akan bir nehir gibidir. İstense; bu nehirde bol miktarda enerji elde edilebilir… Gümbür gümbür akan bu nehir; enerji de verebilir, sel olup sağı-solu yıkarak zarar da verebilir. Lakin tek temennimiz, bu enerjinin ehilleştirilip enerjiye ve sinerjiye dönüştürüvermesidir…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |