Dünyaya geldiğinden, dünyada bulunduğundan, dünyadan gideceğinden hoşnut olan bir kimse görmedim. -Namık Kemal |
|
||||||||||
|
Geçenlerde Ramazan Keskin Hoca’nın Medine Mescidi’nde devam eden tefsir derslerine katıldım… (Parantez içerisinde bir parantez açacak olursak; Keskin Hoca; 28 Şubat öncesi Malatya Akpınar’daki Medine Mescidi’nde verdiği ateşli hutbeleriyle tanınan bir 28 Şubat mağdurlarındandır…) Bir zamanlar bu derslerin müdavimi iken, gelmeyeli-gitmeyeli aradan yıllar geçmiş… Yani farkından olmadan şairin tabiriyle: “Tam otuz yıl saatim işlemiş ben durmuşum/gökyüzünden habersiz uçurtma uçurmuşum.” Keskin Hoca o gün Bakara Suresinin 80. ayetini tefsir ediyordu… İsterseniz önce ayetin Türkçe mealini hatırlatalım: “Bir de dediler ki: “Bize ateş, sayılı birkaç günden başka asla dokunmayacaktır.” Sen onlara de ki: “Siz bunun için Allah’tan söz mü aldınız? -Eğer böyle ise, Allah verdiği sözden dönmez-. Yoksa siz Allah’a karşı bilemeyeceğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz?” Bu meal diyanetin… Bu ayetin hangi mealine bakarsanız bakın yaklaşık aynı Türkçe cümleleri ile verildiğini göreceksiniz ancak bazı meallerde: “Ateş bize, sayılı günlerden başka asla dokunmayacak” cümlesine bir parantez açarak; (günahlarımız kadar yanıp cennete gireceğiz).” şeklinde tefsir edilerek verilmiş olduğunu göreceksiniz. İşte cümlenin tam burasından… Cümlenin tam burasından insan irkiliyor. Ben irkildim zira bu gün birçok hocalar aynı görüşteler… Yani günahlarımız kadar yandıktan sonra cennete girebilme düşüncesi… Hani bu düşüncede olan/bunu söyleyenler öyle sıradan hocalar değil. Bunu, büyük hocalar -büyük bildiğimiz- hocalar söylüyor… Tam da yeri gelmişken… Büyük bildiğimiz, -bu güne kadar- sözlerine riayet ettiğimiz bu hocalara -Keskin Hoca’nın tabiriyle- n’oluyor da Allah’ın ayetlerini kafalarına göre yorumluyorlar? Yoksa onlar da (Allah muhafaza) İsrailoğulları gibi mi düşünüyorlar? Bu hocalar “bunun için Allah’tan söz aldılar” da haberimiz mi olmadı? İlahi mesajla; “Eğer böyle ise, Allah verdiği sözden dönmez” “Allah verdiği sözden dönmez” amenna… Ancak Allah’tan böyle bir söz almamışlarsa ki; almamışlardır… O halde? O halde Allah bunları ne yapsın!.. Bu Hocalar, Allah’ın ayetlerini kafalarına göre yorumlayarak, neden gerçekleri öğrenmemize engel oldular?! Heeyyy Hocalar! İnsanlara; “günahlarımız kadar yandıktan sonra cennete gireceğiz” diyen/diyebilen hocalar!.. İnsanlara; “günahlarımız kadar yandıktan sonra cennete gireceğiz” diyerek insanların günah işlemesine kapı aralayan hocalar!... Siz hala “günahlarımız kadar yandıktan sonra cennete gireceğiz” diyenlerdenseniz, biliniz ki; Bakara Suresinin 81. ayetinde: “Hayır, öyle bir şey yok. Kim kötülük işler de günahı tarafından kuşatılırsa onlar ebedi olarak kalmak üzere Cehennemliktirler.” Bakara Suresinin 82. ayetinde: “İman edip iyi ameller işleyenler de orada ebedi olarak kalmak üzere Cennetliktirler.” Var mı bunun başka lamı-cimi?!.. Var mı bunun başka lamı-cimi be insafsız, günahkâr hocalar?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |