..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Hulki Can Duru




25 Ocak 2011
Yalnızlık ve Korku Çağı  
Hulki Can Duru
Tunus'ta bir seyyar satıcının 17 Aralık'ta kendini yakarak öldürmesiyle patlak veren isyan domino etkisi yaratarak özellikle İslam ülkelerinde hızla yayılıyor. Fas, Libya, Cezayir, Mısır, Ürdün ve Arabistan için için kaynıyor. Millet sokaklarda kendisi yakıyor. 24 Ocakta bu kere Marsilya’da 16 yaşında bir genç okulda kendini ateşe verdi !


:AHDE:
Eskiden işler kolaydı. "Kader" deniyordu. "Allah verdi, Allah aldı" deniyordu. Yönetici ve sömürücü sınıf işi Allaha havale edip zevk ve sefahat içinde keyifle saltanat sürüyordu. “Muhteşem Yüzyıl” dizisinin korkutan yanı bu ! Osmanlı’nın ahlaksızlığı açığa çıkıyor !

Ama artık insanlar bu kader martavalını yutmuyor, irdeliyor, sorguluyor, araştırıyor. Ve görüyor ve anlıyor ki evlerin yıkılması, su baskınları, trafik kazaları vesaire olaylar genelde cehalet, çarpık kentleşme, dandik yapılar ve beceriksiz belediyeler yüzünden oluyor.

Bizde 4.8 ile binalar yıkılırken yabancı ülkelerde 7.4 te bile binaların hepsi sağlam, ne ölen var ne de yaralanan.

Milleti uyutmaya din yeterli kalmıyor. O zaman ne yapılıyor?

Küresel felaket senaryoları üretiliyor, kıyamet ve dünyanın sonu geliyor diye millet korkutuluyor. Yeni moda bu.

Bu bilimsel bir gerçek bile olsa siyasetçilerin elinde inandırıcılığını kaybediyor. Ne yaparlarsa yapsınlar, bu bilişim ve iletişim çağında kitleleri daha fazla uyutmaları ve baskı altında tutmaları mümkün olmayacaktır. Dünya halkları sonunda şunu anladı: Din adamları uyuşturuyor ve siyasetçiler de uyuşukları soyuyor, kendi ceplerini dolduruyorlar.

Ancak, din ve siyaset halk üzerinde baskısını arttırdıkça kendi yok oluşlarına doğru gidecekler ve o zaman dünya egemenleri son koz olarak “uzaylılar geliyor” senaryosunu ortaya atacaklardır. Bu görüş şu an saçma gelebilir, ama gidişat bu minvalde gibi !

Başta İsrail olmak üzere ABD ve AB ülkeleri var güçleriyle Üçüncü Dünya Savaşına hazırlanıyorlar. Farkında mıyız? Bu savaş çıkarsa dinlerin ortadan kalkma olasılığı çok yüksek olacak, ve bir çok kutsal mekan balistik füzelerle yerle bir edilecektir. Neden? Çünkü artık din her geçen gün gözden düşüyor. Siyaset dinlerin sahip olduğu mal varlığını ve parayı ele geçirmek istiyor.

Tabi tüm bunlara komplo kuramı der gülüp geçebiliriz de… Gülün, gülün… Ben de gülüyorum, ama son gülen iyi gülecek !

Tunus'ta bir seyyar satıcının 17 Aralık'ta kendini yakarak öldürmesiyle patlak veren isyan domino etkisi yaratarak özellikle İslam ülkelerinde hızla yayılıyor. Fas, Libya, Cezayir, Mısır, Ürdün ve Arabistan için için kaynıyor. Millet sokaklarda kendisi yakıyor. 24 Ocakta bu kere Marsilya’da 16 yaşında bir genç okulda kendini ateşe verdi !

Dünya büyük olaylara ve büyük halk hareketlerine gebe. Bunlar hep doğum sancıları... Ama doğum çok acılı ve sancılı olacak... Hazır mıyız?

(Bu yazı 29.12.2010 da yazıldı. Bugün güncelleşti)


.Eleştiriler & Yorumlar

:: tık..
Gönderen: Aysu / , Türkiye
26 Ocak 2011
bir adım ilerlemedik insanlık adına ,herkes sus ,herkes günü kurtarma telaşında ,mühteşem sülümanmış peh ,onlar sevişmezdi hiç valla ,o kadar çoluk çocuğu da leylekler getirdi ..

:: **
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
26 Ocak 2011
Toplumsal yığınların ne zaman ne yapacağı belli olmaz. Dünyada meydana gelen son halk hareketleri mevcut düzene karşı yapıldı ise bunun devamı gelir ve oldukça da yıkıcı olur. Ama önceden bazı vakıfların desteklediği "turuncu" devrimler şeklinde ise söner gider; sadece toplumların biraz gazını almış olur. Bekleyip görelim üstadım... Teşekkürler. Saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
19 Mayıs 2019
Paradigmaları Kırmak Zordur

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnançlara Saygı Göstermek
İslam Coğrafyasında Kadın Olmak
Neden Böyle Akılsızım? Neden Böyle Kötü Kitaplar Yazıyorum?
Dominodaki Son Taş: Türkiye
Deli P… ile Çılgın T…"nin Kıssadan Hisseli Sergüzeştleri
Yugoslavya Sendromu: Türkiye'yi Yok Etmek!
Şeker Bayramı Nereden Geliyor?
Kuklalar ve Kuklacılar
Türkiye Hristiyanbir Devlet Olsaydı...
Çünkü Şifreyi Bilmiyorduk!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Elsa'nın Gözleri [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan - II [Şiir]
Albatros [Şiir]
Yeryüzü Rüzgarları [Şiir]
Kraliçe ve Bahçıvan [Şiir]
Op. 11 Piyano Ezgileri, Arnold Schönberg [Şiir]
Malta Şahinlerine [Şiir]
Uçan Ayakkabı [Şiir]
Havanın Ölümü [Şiir]
Her Ocak Hiddetle Tütüyor… [Şiir]


Hulki Can Duru kimdir?

Başlıca yapıtları: Eski Kule Müziği (şiir) Geometrik Aydınlık (şiir) Havanın Fen Noktası (şiir) Tartaros Paradigması (eleştiri) Teslis Sendromu (eleştiri) Nano Kutsallık (eleştiri) Sevgili Kutlu Yaşam (öykü) Kuşku Bilinci ve Eleştiri (eleştiri)

Etkilendiği Yazarlar:
Montaigne, Descartes, Russell, Tolstoy, N. Hikmet, Dostoyevski, Nietzsche, Freud, Darwin, Marx, Engels, Lenin, Bakunin, Kropotkin, Voltaire, Diderot


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hulki Can Duru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.