Bir çiçek için bile yaşamaya değer. Tüm güller, başkalarına gülse bile, tüm laleler başkalarının sarhoş geceleri olsa bilse, sen yine de üzülme. Eğer tüm insanlar seni linç etmek isterse, bil ki senin için annesinin eteği arkasına gizlenip ağlayacak olacaktır. Eğer bu bile sana yeterse, gözlerine çiz o manzarayı. Belki dünyada görmeye layık bir güzellik bulamazsan, o çocuğun eteğin arkasından ağlaması yüreğine serpsin. Bir çocuğun anne feryadından sonra en muhim davranışı gözyaşlarında baba diyememenin verdiği ezikliğin hıçkırıklara boğulmasıdır. Bu yüzden dudaklarından martılar kalksa da gökyüzüne, çığlıkların martı çığlığı olmasın. Feryat etme, gökyüzü niçin karanlık diye. Eğer maviye aşıksan ve masmavi deniz için ağlarsan, gözlerindeki karalığa ihanet edersin. Bil ki, sana gökyüzünü gösteren kara gözleridir. Öyleyse kara bulutlar elbet göz kapakları gibi açılıp sana engin maviliği gösterecektir. Sabret ve bekle. Küfürler üzerine yağmur gibi yağsa bile, bir gün gelecek her tarafın gün ışıklarıyla aydınlanacaktır. Eğer, aydınlık sana uğramaz diye korkarsan, ampullerin, avizelerin hayatında işi ne. Kır tüm lambaları, yıldızları ve güneşi. İnanmamak senin inancınsa, inanma o zaman bir çocuğun etek arkasından ağlayışına. Kitlelerin sana yaptığı küfürlere ve hakaretlere önem ver, bir küfrün hiçbir ahlaki açıklaması olamaz bunu da unutma. Şunu unutma kitleler bağırır ve o sesi herkes duyar. Eğer insansan, sessizlerin sesini duy. İç çekmeleri duy. Sabrın sesini duy. Kulakların kitlelerin sesine önem verirse, senin Stalin'den ne farkın var, senin Hitler'den ne farkın vardır. Eğer onlar bir çocuğun hıçkırığını önemseselerdi, hiç savaş çıkarırlar mıydı ve ya kırk milyon insanın ölümüne sebep olurlar mıydı? Onlar bir zurnanın son deliği kadar önemsiz olmalarına rağmen, insanları borazan gibi bağırtmışlardır. İnsanları top sesi, teyyare sesi, mermi sesi yapmışlardır. Sen sen ol, kitlelerin sesine önem verme. Tribünler kimi alkışlarlarsa alkışlasın, taraftarlar kime küfrederse etsin, sen bir çocuğun sesine kulak ver. O çocuk bir annenin etek arasından sana ağlaycaktır. Sen bir anneye önem ver. O anne sana ağlayacak bir çocuk doğuracaktır.