..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, seçmek ve gizlemek sanatıdır. -Chateaubriand
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Sonra Bir Gün
Ahmet Zeytinci
Öykü > Gülmece (Mizah)

Bir varmış, iki yokmuş, üç varmış dört yokmuş, beşin bu işler ile hiç alakası yokmuş, beş o sırada senelik izindeymiş. Develer tellal, pireler berber iken, yavru pireler berber çırağı iken, hem develerin tellallığına hem pirelerin berberliğine, hem de yavru pirelerin berber çıraklığına itiraz çokmuş. İtiraz çoksa da hem develer, hem pireler, hem de yavru pireler hiç mi hiç umursamamışlar bunu. Masal bu ya, adı üstünde işte masal, sen de oku bakalı

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
 Amsterdam'da Karamanlı Bir Aşık Çağlari  (Aşık Çağlari)

Anadolu kültürümün bu geleneğini her türlü ilgisizliğe,takipsizliğe rağmen yaşatan ve devam ettiren Çağlari'lere selam olsun
 Ferforje Hanımların Rujlu Pencereleri  (Zeliha DEMİREL)

Şarkının sırılsıklam ettiği yüreğimin tellerinin birkaçı kopar gibi oldu, sergi salonundan çıkıp sokağa attığım ilk adımlarda...Mavi çoraplı Osman yine babasının elini çekiştiriyor ve oyuncak gaz maskesi almak istediğini ağlamaktan boğuk boğuk olmuş sesiy
 Bayram Gelir Neyime!  (Arzu Kulaç Sevimli)

Hepimiz sırtımızdan kurşunlandık. Ne katillerimiz cezalandırıldı ne faillerimiz yakalandı. Aklımıza geldikçe gadre uğradığımız, toplanıp üç beş kişi dökülüyoruz sokağa Bağrınıyoruz, zorumuz neyse! Tamam, hatırladım. “Demek hepimiz öldürüldük ha! Hepimiz faili meçhulüz ya!”
 Sanal Aşk ve Yabancılaşma  (Onur Özdemir)

İnternette aşk yaşanır mı?
 Anne, O Abi Neden Duvara İşiyor?  (Emine Pişiren)

" Anne o abiler ne içiyor?" "Alkol içiyorlar kızım." "Bende içebilir miyim?" "Hayır, sana zararlı çocuğum." "Zararlıysa onlar neden içiyor anne? "Onlar mı? Onlar eğlenmek neşelenmek için içiyorlar." "O halde bende neşelenmek istiyorum. Bende içmek istiyorum."
 Reklamcılar ve Topluma Ettikleri  (ESRA BAYKAL)

Reklamcılar ve Topluma Ettikleri...
 Sistematik Yalnızlık  (Yûşa Irmak)

Hitler Almanya’sının yaptığı canavarca katliamların bir diğeri de Yahudilerin “Holokost” dediği: “Engellilerin Öldürülmesi” hadisesiydi… Üstün Alman ırkı için; fiziksel, zihinsel açıdan bir takım özelliklerini yitirmiş insanlar ve özellikle de yaşlılar, yararsız oldukları düşünülerek Nazilerce yaşama hakkı tanınmamıştı. Bu yüzden üstün Alman ırkı için tüm kurbanların cesetlerini “krematoryum” denilen büyük fırınlarda yakılması emri verilmişti.
 Kültür Yozlaşması Gerçeğinde Türkiye  (Nilüfer Aydur)

Kültürleşme ve etkileşme gerekli ve kaçınılmazdır, ancak kültürel yozlaşmaya sebep olan -gizli zorla- kültürleme (asimile) kendi ülkesinde yaşayan bir toplum için facia, yok oluş, savaşmadan teslimiyettir.
 Öz Güven  (Mustafa Cilasun)

Kişiliğin oluşumu hangi faktörlere bağlıdır, direkt ailenin katkısı tartışılamaz ise, o zaman dolaylı olarak çevrenin etkisi hangi ölçüde etkilidir.
10 
 Ne Oluyor Kızlarımıza?..  (Hülya Akyıldız)

Evet ne oluyor? Şu anda yaşadığımız toplumda zamane gençleri dediğimiz topluluk düzeneğine birşeyler oluyor. Erken yaşta evlenip çoluk çocuğa karışmaya pek bir heves sardılar. Daha ilköğretim sıralarında başlayan bu salgın kızlarımızı okuldan kopartıyor ve koca bulma yarışına sokuyor.
11 
 Moda ve Uzaklaşan Benlik  (Murat Sayım)

“Moda o kadar kötü bir şeydir ki onu her altı ayda bir değiştirirler.” (Oscar Wilde)
12 
 Gölgeye Saygılarımla  (Emine)

Bir gün durun ve gölgenize bakın. Eğer ışığa doğru yürüyorsanız gölge sizi izleyecektir. Eğer ışığa arkanızı dönmüşseniz siz gölgeyi izlersizniz
13 
 "Dindar" Gençlik  (Fuat Türker)

Beyinleri berraklaştıran, insanları izledikleri karelere daha duyarlı hale getiren ise yalnızca inançtır. Tüm bu güzel ve erdemli özellikleri kişiliğinde taşıyan gençten korku duyarak, dindar gençlik yetiştirme düşüncesini dayatma olarak görmenin akla ve mantığa uygun bir yanı olmadığı açıktır…
14 
 Marjinalize Moronlar  (Doğukan Can Bayrak)

Marjinallik algısı üzerine bir kaç ok
15 
 Neden Turqche?  (Turan Enes)

Neden Türkçe değil de,Turkche ?
16 
 Bir Küfrün Hiçbir Ahlaki Açıklaması Olamaz  (osman demircan)

Bir çiçek için bile yaşamaya değer. Tüm güller, başkalarına gülse bile, tüm laleler başkalarının sarhoş geceleri olsa bilse, sen yine de üzülme. Eğer tüm insanlar seni linç etmek isterse, bil ki senin için annesinin eteği arkasına gizlenip ağlayacak olacaktır. Eğer bu bile sana yeterse, gözlerine çiz o manzarayı. Belki dünyada görmeye layık bir güzellik bulamazsan, o çocuğun eteğin arkasından ağlaması yüreğine serpsin. Bir çocuğun anne feryadından sonra en muhim davranışı gözyaşlarında baba diyememenin verdiği ezikliğin hıçkırıklara boğulmasıdır.
17 
 Ateş Seni Çağırıyor!  (Fuat Türker)

Gece, İstanbul’un Anadolu yakasından Avrupa yakasına baktığınızda yüzlerce binanın, gökdelenlerin, eğlence merkezlerinin ışıklarını görürsünüz. Rengârenk neon ışıkları, laserler, boğazı, gökyüzünü ve hatta Anadolu kıyısını bile aydınlatır. Bir mü’min kardeşimin aynı görüntü üzerine tefekkürünü hatırlıyorum.




son eklenenler
Sistematik Yalnızlık
Yûşa Irmak
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Anne, O Abi Neden Duvara İşiyor?
Emine Pişiren
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Marjinalize Moronlar
Doğukan Can Bayrak
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Ateş Seni Çağırıyor!
Fuat Türker
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
"Dindar" Gençlik
Fuat Türker
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Bayram Gelir Neyime!
Arzu Kulaç Sevimli
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Bir Küfrün Hiçbir Ahlaki Açıklaması Olamaz
osman demircan
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Kültür Yozlaşması Gerçeğinde Türkiye
Nilüfer Aydur
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Ne Oluyor Kızlarımıza?..
Hülya Akyıldız
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Neden Turqche?
Turan Enes
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Gölgeye Saygılarımla
Emine
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Öz Güven
Mustafa Cilasun
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Reklamcılar ve Topluma Ettikleri
ESRA BAYKAL
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Moda ve Uzaklaşan Benlik
Murat Sayım
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Sanal Aşk ve Yabancılaşma
Onur Özdemir
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Amsterdam'da Karamanlı Bir Aşık Çağlari
Aşık Çağlari
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü
Ferforje Hanımların Rujlu Pencereleri
Zeliha DEMİREL
Eleştiri > 21. Yüzyıl Gençlik Kültürü

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.