Fikirlerinle, felsefeyle yargıla beni; önyargılarla değil... Bir söz bırak dünyamda, inanayım papağan edebiyatı yapmadığına. Bir cümle kat hayatıma, senin için bir nokta olayım. Bir düşünce ol, bulutların arkasından görünün güneş kadar bile olsa. Yeter ki, karanlığıma sızsın bir aydınlığın. Bir şeyi seversem neye göre seveyim, söyle bana. Senin isteklerin, benim tercihlerim mi olmalı? Söyle bana, nefret edersem neye göre nefret edeyim? Senin duyguların için mi atmalı benim kalbim? Önyargılarını atarsan kimliksiz kalmaktan mı korkmaktasın? Kişilik bir vazoysa, o vazoya fikirden ve felsefeden çiçekler koyuversen olmaz mı? Önyargılarla yaşamak daha kolaydır. Basit yaşamak, hep kolaya kaçmaktır bunu da unutma lütfen. Her insanın çizgileri, kaçınılmazları, açılmazları olmalı. Bunlar felsefeyle belirlenmeli, yoksa bütün açmazlarınla bir kapalı yola, kapalı bir hayata girersin. Kendini mahkum edersin önyargılarına. Sakın önyargılarım kimliğimdir deme. Kimliğin senin rengin olduğu kadar, zekandır, aklındır, fikrindir, felsefendir. Senin edebiyatın, bir ormana benzer. Ağaç var, meyvelerin ise vahşi ve yabanildir. Şairsin, şiirin ise çekirdek tadında, yani tadımlık. Senin edebiyatında, evren yok, yıldızlar ise yerlerde. Bir papağansın işte. Ya balta girmemiş bir ormandasın ya da kafeste. Ey önyargıları rengarenk olmuş narsist insan. Saçlarının güzelliğiyle karşımda durma. Kafanın dışı kadar içini de süsle. Gözlerinle övünüp durma, bir insan için gözyaşı dökmediysen eğer, bakışların buzdur o zaman. İnsan ölünce gözleri de donar. Ölüden, bir gülüş, bir ağlayış beklemek, bir taşı toprağa gömüp, o taşın kocaman bir dağ gibi bitmesine benzer. Ne yapmam gerektiğin konusunda bir fikrin yoksa, bana bari engel çıkarma. Senden ne dağ olur ne de duman. Başında kavak yelleri esse de, senden bir çalı bile olmaz. Sana tavsiyem şu olsun: Eğer bir dereysen içindeki çakıl taşlarına kızıp, bir şelaleye dönüşmemelisin. Eğer bir nehir olmak isteyen dereysen, içinden debisi yüksek öyle su akıtmalısın ki, sende yüzene cenneti, sende boğulana cehennemi yaşatmalısın. Seni seven, derinliğinden korkmadıkça, üzerine basıp karşı kıyıya ulaşacaktır.