..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sanat ve Sanatçılar > M.NİHAT MALKOÇ




21 Kasım 2010
Trabzon'da Kültür - Sanat ve Hayat Yahut Kadının Dünyası  
M.NİHAT MALKOÇ
Bence dünyanın en keyif verici işi bir şeyler üretmektir. Şahsen bir şeyler üretmediğim günü zayi olmuş bir gün olarak addederim. O gece gözlerime kolay kolay uyku girmez. Bir şeyler ürettiğim gün huzur dolar kalbim… İnsanlara faydalı olmanın, bir eser üretmenin hazzını doyasıya yaşarım. İnsanın bir şeyler üretmesi için ille de bir işte çalışması gerekmez. Kişi isterse ev ortamında da üretim yapabilir. İlle de bir atölye gerekmez.


:AGJI:

M.NİHAT MALKOÇ

     Bence dünyanın en keyif verici işi bir şeyler üretmektir. Şahsen bir şeyler üretmediğim günü zayi olmuş bir gün olarak addederim. O gece gözlerime kolay kolay uyku girmez. Bir şeyler ürettiğim gün huzur dolar kalbim… İnsanlara faydalı olmanın, bir eser üretmenin hazzını doyasıya yaşarım. İnsanın bir şeyler üretmesi için ille de bir işte çalışması gerekmez. Kişi isterse ev ortamında da üretim yapabilir. İlle de bir atölye gerekmez.

Trabzon’da sanatkâr ruhlu insanların sayısı çoktur. Kırsal kesimde ağaç işleri çok gelişmiştir. Özellikle emekli olan insanlar kaşık, kepçe, beşik, makarna çubuğu gibi birçok şey yaparak sanata ve aile bütçesine katkıda bulunurlar. Böylelikle kendileri de bir iş yapmış olmanın hazzıyla mutlu olurlar. Bu meşguliyet, emekliliğini yaşayan kişileri hayata bağlar.

     Bizim bu bölgede, Karadeniz bölgesinde kadınlar hayatın her yerinde baş roldedir. Kadının elinin değmediği iş yok gibidir. Kadın tarla kazar, toprağı beller, odun taşır, havyan yetiştirir, inek sağar, yayık yayar, çocuğunu emzirir, besler büyütür. Bunlar yetmiyormuş gibi bir de kocasının elbisesini yıkar, ütüsünü yapar, sofrasını önüne getirir; yine de yaranamaz.

     Kadınlar hayatın öznesidir. Onlarsız bir yaşam nerden baksanız eksiktir. ‘Hayata en büyük değeri katan kadınlardır’ denebilir. Erkekler alınınsa da bu bir gerçektir. Son yıllarda bu durum kültür, sanat, yönetim, eğitim alanında kendini fazlasıyla göstermektedir. Kadınlar her işte erkeklerin bir adım önünde gitmeye başladı. Bu durum, hayata bambaşka bir renk ve güzellik katıyor. Onların elinin değmediği iş eksik kalıyor. İyi ki varlar ve hayatın içindeler…

İmkansız diye bir şey yoktur aslında. İnsan isterse her şart altında her şeyi başarabilir. Bunun sayısız örnekleri mevcuttur. Kişi yeter ki istesin ve hamle yapsın; gerisi çorap söküğü gibi gelir. Geçenlerde buna örnek verebileceğimiz güzel bir sergi açıldı Trabzon’umuzda. Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi’nde açılan sergideki eserler iki ev hanımına ait… Mehtap Hacısalihoğlu ve Melike Akbulut’un resimleri bu anlamlı sergide Trabzonlu sanatseverlerle buluştu. Ben de bu şehirde kültür ve sanata emek veren güzel insanların çalışmalarını yakından görmek için bu sergiyi keyifle gezdim. Sergideki birbirinden güzel eserlerin sahipleri Mehtap Hacısalihoğlu ve Melike Akbulut Hanımefendiler sergiyi gezerken bana serginin ve sergide bulunan eserlerin doğuş öykülerini büyük bir sabır ve nezaketle anlattılar.

Sanata ilgimden dolayı pek çok sergi gezdim Trabzon’da ve Türkiye’nin değişik yerlerinde. Sergide eseri olanlar ve protokoldeki seçkin isimler sergi açılışlarında bulunur; fakat serginin açılışından sonra hepsi kaybolur, bir daha da görülmezler. Yani sergi sahipleri oraya bir görevli bırakır, sergiyle o görevli ilgilenir. Fakat bu sergideki eserlerin sahipleri olan hanımefendiler böyle yapmamış, gelen gidenle ilgilenmek ve onlara bilgi vermek için bizzat serginin başında bulunmayı tercih etmişler. Bu son derece güzel ve örnek bir davranıştır.

     “Kadının Dünyası” adlı bu güzide sergide birbirinden güzel ve özgün çalışmalar dikkat çekiyor. Üstelik bu eserler bir resim atölyesinde de yapılmamış; hepsi ev ortamında bir annenin çocuklarından arta kalan zamanında üretilmişler. Demek ki insan isterse kendine boş zaman bulabiliyor; bulduğu bu boş zamanı evlenme programları ve dizilerle geçirmeyip kültür ve sanata hizmet edebiliyor. Sözüm sabahtan kalkıp akşama kadar; sulandırılmış evlendirme, dert ve gıybet pazarı mahiyetindeki programları izleyip kıymetli vaktini harcayan kadınlara… Bu kadınlar akşam olunca da ‘şu dizi senin bu dizi benim’ deyip kanal kanal dolaşırlar. Öyle ki çocuk ve koca evde aç kalır, ütülenmemiş elbiselerin yığını adam boyunu aşar. Onlar eser değil, bol bol dedikodu üretirler. Bu programların müdavimleri gelsin “Kadının Dünyası” sergisini bir görsünler… Zamanlarını ne kadar lüzumsuz işlerle heba ettiklerini bir anlasınlar.

     “Kadının Dünyası” adlı bu sergideki eserler rengârenk ve cıvıl cıvıl… Eserlerin yarısı daha serginin açılış gününde satılmış. Sanatsever Belediye Başkanımız Dr. Orhan Gümrükçüoğlu’nun bu eserlerden üçünü aldığını gördüm. Onu sanata verdiği destekten dolayı kutluyorum. Bu güzel sergideki eserleri alın teri, göz nuruyla üreten hanımları alkışlıyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sanat ve sanatçılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Akın Akıntürk ve Eğitici Teatral Konserler
Usta Bir Heykeltıraşın Ucuz Ölümü

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Okul ve Hapishane
Arif Nihat Asya'nın Doğumunun 100. Yılı
Gevheri'nin Hayatı ve Şiirleri
Vatan Sevgisi İmandandır
Yusuf Has Hacip'in Şâirlere Bakışı
Trabzonlu Edebiyat Tarihçisi Nihat Sami Banarlı
Yapraklar Dökülür Kasımlarda!..
Veremle Savaş
Bir On Kasım Sabahı
Memleket Havası ve Köprübaşı Tv Sitesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Senin Olan Sana Gelir (Manzum Reçeteler - 1) [Şiir]
Menzilin Mübarek Olsun [Şiir]
Alev Denizlerinde Mum Kadar Çaresizim… [Şiir]
Zihnimiz İşgal Altında [Şiir]
Kıyameti Bekle Bir Gün! [Şiir]
Sizin Kafanız İyi Mi? [Şiir]
Sen Kurtuldun, Bizler Öldük [Şiir]
Aslan Aksoy Abimiz [Şiir]
Filistin İçin Ne Yaptın? [Şiir]
Berceste Mısralar - 303 [Şiir]


M.NİHAT MALKOÇ kimdir?

NİHAT MALKOÇ’UN BİYOGRAFİSİ Beş çocuklu bir ailenin en küçük ferdi olarak 1970 senesinin 1 Haziran’ında Trabzon’un Köprübaşı ilçesine bağlı Gündoğan Köyü’nde hayata “Merhaba” dedi. İlkokulu komşu köy olan Güneşli Köyü’nde okudu. Orta ve lise öğrenimini Köprübaşı Lisesi’nde tamamladı. En büyük emeli iyi bir hukukçu olmaktı. Lise son sınıfta girdiği üniversite imtihanında KTÜ/Fatih Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Bölümü’nü kazandı. Dersaneye gitme imkânı ve zaman kaybına tahammülü olmadığı için kazandığı fakülteyle yetindi. 1992 yılında okulu bitirdi. İlk göz ağrısı olarak nitelediği Gümüşhane’de beş yıla yakın öğretmenlik yaptı. Her geçen gün öğretmenliği daha çok sevdi. Artık öğretmenliği bir tutku olarak görüyor. Vatan borcunu İstanbul’da Kara Kuvvetleri Lisan Okulu’nda Yedek Subay Öğretmen olarak onurla yerine getirdi. Bu peygamber ocağında yüzlerce yabancı subaya güzel Türkçe’mizi öğretti. Ankara’da girdiği sınavı kazanarak Akçaabat Anadolu İmam-Hatip Lisesi’ne Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni olarak atandı. Burada iki yıl görev yaptı. Daha sonra girdiği yazılı ve sözlü imtihanı kazanarak Türkî Cumhuriyetlerden Türkmenistan’ın başkenti Aşkabat’a,üç yıl görev yapmak üzere, öğretmen olarak gönderildi. Burada Mahdumkulu Türkmen Devlet Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi’nde ve İlâhiyat Lisesi’nde Türk Dili öğretmeni olarak çalıştı. Yine Aşkabat’ta Türkçe Öğretim Merkezi’nde(TÖMER) bir yıl boyunca değişik milletlerden kişilere Türkçe’yi sevdirerek öğretti. Şu anda Akçaabat’a bağlı Derecik İlköğretim Okulu’nda görev yapmaktadır. Bugüne kadar,en büyüğünden en küçüğüne kadar onlarca dergi ve gazetede fikrî,edebî,felsefî ve kültürel konularda yüzlerce yazı ve şiir yazdı. Bu yayın organlarından Türk Edebiyatı,Türk Dili,Bizim Çocuk,Çınar,Bizim Azerbaycan,Anadolunun Sesi,Üniversitelinin Sesi,Türkiye,Bizim Okul,Şenliğin Sesi,İnsanlığa Çağrı,Yeni Sesleniş,Gençliğin Sesi gibi dergilerde;Türksesi,Demokrat Gümüşhane,Kuşakkaya,Ortadoğu,Yeni Mesaj,Hergün,Candaş,Edebiyat,Bolu Üçtepe,Akçaabat Yeni Haber,Karadeniz Olay,Hizmet gibi gazetelerde yıllardan beri deneme,makale,fıkra ve şiirler yazmaktadır. “Bizim Okul” isimli kültür,sanat ve edebiyat dergisinin Yazı İşleri Müdürlüğü’nü yaptı. Kültürel organizasyonların çoğunda aktif olarak görev aldı. Sevgi,Dostluk ve Kardeşlik konulu şiir yarışmasında birincilik,Trabzon Belediyesi’nin düzenlediği Çevre ile ilgili yarışmada birincilik,yine aynı belediyenin düzenlediği “İki binli Yıllara Doğru Trabzon” konulu makale yarışmasında mansiyon,Akçaabat Belediyesi’nin değişik zamanlarda organize ettiği şiir yarışmalarında birincilik,ikincilik,üçüncülük ödülleri kazandı. Karadeniz Yazarlar Birliği kurucularındandır. Halen bu birliğin üyesidir. Bunların yanında elinin altındaki öğrencilere rehberlik ederek ve bizzat örnek olarak,onların da pek çok kültürel yarışmada ödüller almasına zemin hazırlamıştır. İkisi kız,biri erkek olmak üzere üç çocuk babasıdır.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl Kısakürek,Mehmet Akif Ersoy,Yahya Kemal Beyatlı


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © M.NİHAT MALKOÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.