Çaresizlik bir yılanın ağzındaki kurbağaya benzer. Nefes alsan da bedenin yavaş yavaş yutulmaktadır. Kaçamazsın kaderin yılan dişli ağzından. Hayat bir kez sana diş geçirmiştir ya da canlı canlı yutmaya çalışmaktadır. Kurtuluş nerededir bu yılan yuvası dünyada? Kalbin göğüs kafesinin içinde bir saatli bomba gibi çalışmaktadır. Bir intihar bombacısı gibi dolaşmaktasın güzel yüzlü insanlar arasında. Bir tatlı dil bulamazsın insanım diyenler arasında. Neden bu kadar yalnızsın yılan yuvası dünyada? Bak köprü başlarında çiçekler açar, sen yürürsün korkulukların üzerinde. Neden bu kadar korkarsın ki? İnsan dünyada ya bir kez ölür ya da sever. Sen de bir gün ölmeden önce seversin belli mi olur. Adın eklenmişse de ölüm listesine, o listeyle dolaşsan da kendini öldüremezsin. Çünkü yaşamadan ölmek olmaz dersin. Ah korkma yaşamak sana da yakışır elbet. Çaresizlik kurak toprakta cılız akan bir ırmağa benzer. Başının üzerinde güneş kavursa da bedenini sen cılız bir ırmak gibi son damlana kadar azala azala ilerlemeye çalışırsın. Önünde kocaman bir çöl olsa dahi gidebildiğin yere kadar gidersin. Tam yok olmaya başladığın anda bir yağmur yağar, coşarsın. Önün çöl olsa da çoğala çoğala nehir olursun. Belli mi olur bir Yusuf yüzlünün aksi düşer sularına. Çaresizlik bir duvara benzer ve önünde silahlı kişiler olur. Kurşuna dizilirsin de kanınla duvara beni kendi ellerinizle çaresiz bırakıp yine kendi ellerinizle kurşuna dizdiniz diye yazarsın. Sonra biri gelir belki bir çapulcudur ama duvara şık bir öpüş bırakır. Bundan daha güzel söz mü olur? Çaresizlik sokağa düşmektir bazen. Bütün karakollar sokak aralarında büfeye benzer. Hep sana acı yedirirler iş niyetine. Kimse seni kurtarmaz. Önce ölmelisin ki suç sayılsın. Önce masumluktan çıkmalısın ki hakkında işlem yapılsın. Kelepçe bileklerine sürtünen jilettir. Kim sana böyle bir durumda el uzatır ki? Tutunmak istediğin ne varsa canını acıtır. Çaresizlik otobüs kazasına benzer. Şoförü din adamı, muavini bilim insanıdır. Öyle bir canın yanar ki suçlusu sen değilsindir. Kime inanacağını şaşırırsın, sadece canını kurtarmaya çalışırsın.