..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Moda denilen şey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler." -Oscar Wilde
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Dilara Yiğit




6 Mart 2010
Gerçekten Yaşadım mı Şimdi?  
Dilara Yiğit
Kalan süreye bakınca, geçen süreye de bakıyor insan. Uzun yıllar alan eğitim hayatı, ardından iş karmaşası. Gerçektende yaşadım mı şimdi? En son ne zaman çocuklar gibi eğlendim? En son ne zaman gülmekten mideme kramplar girdi?


:CCIA:

O kadar acıyor ki canım. Öylesine hassas, öylesine kırılgan, öylesine mağdur… Bunları biliyor ve başucumda duruyor ölüm. Bana acırcasına bakıyor. Otuzunda hayata âşık birinin AİDS yüzünden erimesine Azrail bile ağlıyordur kim bilir. Gerçi artık bu saatten sonra ben bile ölmek için yalvarıyorum. Eriyorum gün geçtikçe. Etlerim kopuyor yavaş yavaş. Ellerim, ayaklarım bile tutmuyor artık. Nefes almakta zorlanıyorum. Oksijen tüpünden solumaya ne kadar nefes almak denirse işte o kadar nefes alıyorum. Ateşim yükseliyor sorgusuzca. Değerler keyfi değişiyor. Vücudumdaki lekeler utanılası, iğrenilesi, yetmezmiş gibi birde acı veriyor. Dağ gibi heybetim varken şimdi 14 yaşındaki bir erkek çocuğu görünüşündeyim. Çok sürmez ama bir bilemedim bir buçuk hafta içinde ölürüm. Ne kadar az kalmış meğerse. Kalan süreye bakınca, geçen süreye de bakıyor insan. Uzun yıllar alan eğitim hayatı, ardından iş karmaşası. Gerçektende yaşadım mı şimdi? En son ne zaman çocuklar gibi eğlendim? En son ne zaman gülmekten mideme kramplar girdi? Ülkemin beğenmediğim bir yönü için ne zaman eylemlere katıldım? Sorgusuzca hiç âşık oldum mu ben? Çıkarsız bir dostluğum var mıydı acaba? En son hangi bebeğin gözlerinde gördüğüm saf gülüşe cevap verdim? Gerçekten yaşadım mı şimdi? Gerçekten yaşama âşık mıydım?
Sanmıyorum... Hiç yaşamamışım ben. Hayatın oluşturduğu çizelgeden ibaretmişim. Metropolde koştururken fark edememişim yalnızlığımı. Ama şimdi öleceğim ya. Hani düşünebiliyorum ya (bu hastalık düşünceleri de etkiliyor, bakmayın düşündüm dediğime. Bunlar sadece sayıklamalarım). İnsanoğlunun ne kadar çaresiz olduğunu anladım. Kurallar ve korkular yüzünden benliğimizi bile oluşturamıyoruz. Hırslar arasında yitiriyoruz kendimizi. O kadar kalabalık yaşıyoruz ki her şeyi. Kalabalık ama bir o kadarda yalnız…
Ortalama 7-10 günlük ömrüm var. Bunları düşünerek geçireceğim bu zamanı. En azından utanırım kendimden. Her insan utanmalı yalnız ben değil. Gerçekten yaşamak için zincirleri kırmalı. Yoksa benim gibi ölüme yaklaşıp yatağa hapsolduktan sonra anlamanın bir kıymeti mi kalıyor?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bir köşeden diğer köşeye savrulan yaprak gibi.
Gönderen: Gizem Yemenci / , Türkiye
10 Ekim 2010
Aynen katılıyorum.Cümleler hem çok güzel hem de sorgulayıcı ....

:: Yaşayan biri var da...
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
25 Mart 2010
Yaşayan biri mutlaka var.Var da acaba "O" gerçekten kendimiz miyiz?Yoksa toplumun,değer yargılarının belirlediği bir "ben" mi?Paylaşım için teşekkürler.Saygılarımla...

:: gerçekten yaşadık mı? yaşıyoruzmuyuz?
Gönderen: Paşa İmrek / , Türkiye
8 Mart 2010
En son ne zaman çocuklar gibi eğlendim? En son ne zaman gülmekten mideme kramplar girdi? Ülkemin beğenmediğim bir yönü için ne zaman eylemlere katıldım? Sorgusuzca hiç âşık oldum mu ben? Çıkarsız bir dostluğum var mıydı acaba? En son hangi bebeğin gözlerinde gördüğüm saf gülüşe cevap verdim? Gerçekten yaşadım mı şimdi? Gerçekten yaşama âşık mıydım? çok iyi cümleler..........




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Şairin Dizesi
Kalu Beladan Başlıyor Miladım
Anason Kokulu Direnişim
Kadim Dinlerim
Fakat Ya Güven, Ya İnanç?
Son Cemre

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çarmıha Gerilir Düşünce
Şimdi Sevmek Zamanı
Burnumda Siyanür Kokusu
Sonrası Yok
Tanrı Yok, Tanrı Ölü
Sende İstedim
Tapınaklarımın Tanrıları
Küçük Kelime Oyunları ile Yaşam
Beni Vur
Aşk İşte

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyaha Boyalı Ay [Şiir]
Ölüm Kaçışların Kralı [Şiir]
Saat Dilimi [Şiir]
Bitti Nisan [Şiir]
Zaman [Şiir]
Gün Geçer Gider [Şiir]
Biri Ölüme Ağlıyor [Şiir]
Eylül’e Merhaba [Şiir]
Geceye Kan Karışır [Öykü]
Sadece Ben Varım Kendimde [Öykü]


Dilara Yiğit kimdir?

ölçülü bir hayatın ölçüsüz bedeniyim, ruhum kesik benim. . .

Etkilendiği Yazarlar:
emil cioran, sergey yesenin, ahmet telli, bayram balcı...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Dilara Yiğit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.