..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Anı > David Durak ARSLAN




1 Mart 2010
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler…  
Canan Arslan , şiirlerini kitaba dönüştüren eşi Durak Arslan’ı sürpriz bir yemekte dostlarıyla

David Durak ARSLAN



:ECIH:
FRANSA’DA ŞİİR GECESİNDEN ESÍNTÍLER…- Yaşar Seyman



SEN
“Sensiz
Hiçbir şey
Hiçbir yer
Ne bilmeye
Ne görmeye değer.
Seninle
Her şey
Her yer
Ne kadar da
Güzelmiş meğer.“

Yıllardır Avrupa kıtasına toplumsal etkinliklere koşuyorum. Bu kez seven bir
kadının sürprizinin ardına düştüm…
Fransa’nin Metz şehrinde yaşayan iki çocuk annesi
Canan Arslan , şiirlerini kitaba dönüştüren eşi Durak Arslan’ı sürpriz bir yemekte dostlarıyla
buluşturdu. Her sürpriz içinde ilkleri, yenilikleri barındırır mı bilinmez yine de bizim tanık olduğumuz ve adım adım yaşadığımız sürpriz yabancı bir ülkede bir ilkti.
Eşinin kitabını, eşini sevenlerle ondan habersiz sürpriz bir yemekle kutlamak istedi. Son ana kadar yüreği ağzında bir dostun, bir postanın gelmesi ile surprizin bozulması heyecanını yaşamak kolay olmadı. Canan’nın sürprizinde de bu tür olaylar yaşanmadı değil, yine de sonuçta genç şair surprizden kurtulamadı.
‘SEN’ kitabının buluşma gecesinde söz alan dostlar bu güzel sürprizi adeta sözcük sağanağına dönüştürdüler. Íki çocuklu Durak Arslan’ın ilk kitabı iki dilden Türkçe Fransızca yayınlandı. Fransızca çevirileri Sema Kılıçkaya’nın yaptığı ÍLK çocuğunun tanıtım gecesinde sanata yönelik yorumlar yanında birde kendine özgü yorumlar genç ŞAÍRE yaşamını temize çekme yolunu açtı. Bu akşam yaşanan sevgi yoğunluğu kaç kitap doğurur sorusunun yanıtı yarınlarda saklı OLSA DA gecenin mutluluğu beden dilinden yansıyordu.
Akan saatler sonunda buluşmanın coşkusu yerini dinginleşen zihinlerde bu tür insani duyarlılıklara ne çok gereksinim duyduğumuzu gösterdi. Ne tür üretim içinde olursak olalım aslolan insani boyutu unutmamaktı.
Neden bir kitabın tanıtımı ilk olsun ki, dünyanın her yerinde her yazar, her yayınevi bir kitabın çıkışını çeşitli tanıtımlarla kutlar, sunar imza günü yapar hele bu ilk kitapsa daha da görkemli kutlamalar yapılır . Yapılmaz demedik ki bu da bizim ilkimiz oldu.
Baba Zafer Gündoğdu bağlama çalıp deyis , kızı Ceren piyano calıp türküler ve Fransızca şarkı, anne Ferahnaz enstrumansız Türk Sanat müziği parçaları sundu.
Bir şaire ve şiirlerine hazırlanan gizemli akşamda salon düzeni, tasarımı şiir gibiydi. ‘SEN’ kitabının Erdal Kılıçkaya tarafindan hazırlanan onlarca kapak tasarımı salonu süslüyordu. Tüm çağrılıların isimleri masa üzerine konan kristal camlara yazdırılmış, menüyü Canan seçse de menü editorü Durak yazılmıştı kitapçıklar üzerine.
Tüm sürprizler güzeldir. Hele bir sürpriz sanatın her hangi bir dalı için yapılıyorsa bunun izleri nasılda kalıcı ve çoğalatıcıdır. Her kadın sevdiğine böylesi bir sürpriz yapmak ister her erkek de yaşamak. Su gibi akan yaşamda sevgi adına bu tür şaşırtmalar sevgiye su verir, tazeler ve çoğaltır.
SEN GECESÍ’NE Türkiye’den Ceren, Ferahnaz, Zafer Gündoğdu, Necati şahin, Yaşar Seyman, Almanya’dan Kader - Hıdır Temel, Murat Arslan, Tevfik Aslan, Ali Kemal Gün, Recai Aksu, Hollanda’dan Nilgün - Şükrü Araz ve Fransa’nın çeşitli kentlerinden dostlar katıldı.
Yozgatlı ailenin sürpriz gecesine çağrılı 72 kişiden 66 kişi katıldı. Yozgat Sürmelisi, Yozgat’ta yaşayan anneye selam büyük oğul Murat ve torun Mirkan tarafından sevgiyle gönderilirken Yozgat plakası 66 sayısı geceden kalan güzel rastlantı…
14 Haziran 2008 yılında “AŞK OLA” projesi ile binleri buluşturan
FUAF örgütünün başkanı bu kez eşinin sürprizi ile AŞK DOLU bir gece yaşadı Metz’den Yozgat’a…
Surpriz gecede gün döndü, en nazlı saatler coşkuyla tükendi , mutlu anlar anılara, gecenin izleri
anı defterine yazılan duygular ile, yıllar içine saklandı...
“ MANOLYA
Doğ, kızım Manolya
Sustu şimdilik
Bomba sesleri Bosna’da
Silindi ekranlardan, enkaz altında körpe bedenler
Kalan bir çığlıktır sadece kulağımızda
Sadece bir çığlık
Korkma”


YAŞAR SEYMAN

Metz, 27.02.2010



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın şiir ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Unutmayı Unuttum
Sen Varya
Güvercini Vurdular.
sevgilim
Aşk
Sev
mektup
Küsme
Canım
Kadınlar...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevdiklerim... [Öykü]
Bal ve Zehir [Deneme]
Dostlar... [Deneme]
Mutluluk Sizi Çağırıyor… [Deneme]
Nasıl… [Deneme]
Aşk İle… [Deneme]
Kıvırcık Ali [Deneme]
İnanç… [Eleştiri]
Dikkat..! [Eleştiri]
Bal ve Zehir [Eleştiri]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.