..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Özgürlük ve Eşitlik > David Durak ARSLAN




17 Şubat 2010
Dikkat..!  
Bir tren başka bir treni gizleyebilir.

David Durak ARSLAN


'Bir tren başka bir treni gizleyebilir.' Bu ek uyarı ile, görünen tren geçip gitse bile, ikincisinin henüz geçmekte olduğu konusunda sizi uyanık kılar ve ona göre hareket ederek, öbür trenin altında ezilmezsiniz.


:CBDF:



Devlet Bakanı Sayın Faruk Çelik, Alevi çalıştayları çerçevesinde Avrupa’da misafirimiz olacak. Bizler elbetteki hem Anadolulu Alevilere, hem de Avrupalı Alevilere yakışır bir ev sahipliğiyle kendisini ağırlayacağız.
Otomobiliniz ile seyrederken önünüze çıkan, üzerinde « Dikkat ! » yazılı levhaların en uyarıcısı, tren geçitleri öncesi ikaz levhasıdır. Avrupa ülkelerindeki tren geçitlerinde, « Dikkat » levhasının hemen altında şu ek açıklama bulunur ; « Bir tren, bir başka treni gizleyebilir » Bu ek uyarı ile, görünen tren geçip gitse bile, ikincisinin henüz geçmekte olduğu bilinciyle hareket ederek, öbür trenin altında ezilmekten kurtulursunuz. Doğal olarak refleksiniz de buna göre şekillenir.
Alevi açılımı çerçevesinde, bir seri Alevi çalıştayları yapıldı. Şimdiyse sıra, Devlet Bakanı Sayın Faruk Çelik’in, Avrupalı Alevi kurumlarını, başka kişi ve kurumları ziyaret turunda. Bu tur da tamamlandıktan sonra, dağ doğuracak ! Doğacak yavrunun cinsiyeti, boyu, kilosu şimdiden belli. Doğacak çocuk ne olursa olsun, yeterki sağlıklı olsun. Hayırlı bir evlat olsun temennisi hepimizin ortak duygusudur.
Aleviler ile hükümet aynı duyguları paylaşıyormu ?
Bu çalıştayı yürüten siyasi partinin çoğunlukta olduğu TC Millet Meclisinde, evrensel hak çerçevesine giren Alevi haklarının verilmesi için sunulan yasa tasarılarını, oy birliğiyle reddeden bir hükümetin duygu birliğinden sözediyorum.
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin, Türkiye’deki zorunlu din dersi uygulamasını mahkum etmesine rağmen, Alevi öğrencilere haksızlığın davam etmesinde, ısrarcı bir hükümetin bırakın duyguyu, adaletsizliğinden sözediyorum.
Aynı hükümet, Alevilerin haklarını vermek üzere bir çalışma yürütüyor ve bu hakların neler olduğunu anlamaya çalışıyor !
Hükümetin Alevileri anlaması için, aynı dili konuşması yetmeeez… aynı duyguları paylaşması gerekir.
Duygudaşlık yoksa, o zaman bu işin içinde bir başka iş var demektir !
O zaman, Dikkat ! Bir tren başka bir treni gizleyebilir.
Dikkat ! Bu çalıştaylar Alevi talepleri üzerinden, sünni hükümetin adaletsizlik uçurumunu derinleştirmesine yarayabilir. Bu açılımın çalıştay sonuçları, Aleviler için çıkışı imkansız bir yeni kapan’ın açılımı olabilir.
Kim hangi duyguyu taşırsa taşısın, hangi hedefe yürürse yürüsün, hangi hesap ve tuzak içinde olursa olsun, o onların sorunudur. Onları duygularıyla, hedefleriyle, hesap ve tuzaklarıyla başbaşa bırakmak ise, Alevilerin sorumluluğudur. Bu da, tamamen Alevi kurum ve önde gidenlerinin duruşuna bağlıdır.
Bu duruşun yolu ise, Alevilerin Serçeşme’de toplanıp kendi çalıştaylarını kendileri yaparak, kendi içinde rızalık alarak, çalıştay sonuç raporunu hükümete, muhalefete, Meclise, basına, kamuoyuna ve Avrupa Parlementosuna deklare etmesinden geçer.
Bu vesileyle, hükümet içindeki iyi niyetli Milletvekili ve Bakanlara da bir gerceği göstermek ve bir görevi hatırlatmak yerinde olur.
Sayın Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, çiçeği burnunda seçildikten hemen sonra, Strasbourg’da verdiği resepsiyonda yaptığı konuşmayı alkışlayan kişilerle, insani taleplerimizi kendisine sıraladığımız bir anda, bize sözlü ve fiziki saldırıda bulunanlar aynı kişilerdi. Mevcut hükümetin nasıl bir zemin üzerinde yükseldiğini ve durduğunu orada da gördük ve biliyoruz. Bizim hükümete tavsiyemiz, Alevi çalıştayını Alevilerin kendilerine bırakarak, çıkacak sonuca göre gereğini yerine getirmenin koşullarını yaratmaktır. Tersine, acilen sünni çalıştaylarını başlatmalıdır. Üzerinde yükseldiği zemini merkez seçerek sorunları tersten çözme girişimi yerine, evrensel değerleri merkez seçerek, sünni tabanını analiz etmeli, eğitmeli ve çağdaş normlara yükseltmelidir.
Sayın Bakan Faruk Çelik’in niyeti iyi de olsa, bu gerçeği görmeli, ona göre hareket etmeli.
Dikkat…! etmemizi gerektiren konunun özü budur.
Dikkat’inize.

Durak Arslan
Strasbourg, 17 Şubat 2010



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın özgürlük ve eşitlik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Güzel Bir Derdim Var
Ya...

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnanç…
Bal ve Zehir
İlk Film...
İnsanlık ve Müthiş Ucube...
Filistin...
Damar...
Taşımak…
Bomba...
Sivas...
Küresel Sevgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler… [Şiir]
Unutmayı Unuttum [Şiir]
Sen Varya [Şiir]
Güvercini Vurdular. [Şiir]
sevgilim [Şiir]
Aşk [Şiir]
Sev [Şiir]
mektup [Şiir]
Küsme [Şiir]
Canım [Şiir]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.