..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > David Durak ARSLAN




9 Temmuz 2009
Nasıl…  
Neden...leriniz sizin olsun.

David Durak ARSLAN


Sizi, sevdiklerinizi, hayallerinizi, hepimizi ve planetimizi kurtaracak yeni bir düzen, ideal bir sistem arayışındayım.


:BFAJ:


« Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa… » derken Ozan, can alıcı bir soru sormuştu kendisine ve herkese.

Neden çıkmaz karanlıklar aydınlığa… diye sormamıştı dizelerinde. Nedenler üzerinde yorulmamak, değişimi imkansız geçmişin içinde boğulmamak gerekir diye düşünmüştü belkide !

Televizyon tartışma programlarına kulak veriyorsunuz « Neden şöyle yapmıyorlar… ? » sorularıyla dolu uzun cümlelerle örülmüş konuşmalarda boğuluyorsunuz.

Panel ve konferanslara katılıyorsunuz « Neden bunlar böyle ? » sorgulamalarıyla çınlayan salonlarda beyninizi tırmalayan nutuklarda yıpranıyorsunuz.

Diğerini suçlayan, kendini aklayan, dünyanın merkezine benliğini koyarak, gerçek ile doğrunun aynı olduğuna, onların da sadece kendisinde bulunduğuna inanan hafif kişiliklere şahit oluyorsunuz.

Hem « sonuna kadar muhalefetim » deyip, sonra da iktidarda olandan beklenti içine girerek, imkansızı bekleyerek kendi varlığını karşısındakinin zaafları üzerine inşaa etmeyi hak gören ucuz kahramanlıklara tanık oluyorsunuz.

Bütün bunları siz çok yakından izliyor, dinliyor, görüyor ve duyuyorsunuz ancak susuyorsunuz. Yine de « neden » susuyorsunuz demiyorum. Nasıl konuşacaksınız ? onu düşünüyorum.

« Nasıl… » bir yaşam istediğinizi, « nasıl » ifade edeceğinizi ne zaman öğreneceksiniz, bilemiyorum.

Ístediğiniz yaşama, « nasıl… » kavuşabileceğinize dair nasıl bir siyaset izlemeyi düşünüyorsunuz, bunu merak ediyorum.

« Siyaset sonuç alma sanatıdır… » diyor bilim insanları, siz bu sanatı nasıl algılıyorsunuz : ayak oyunlarını, delege hesaplarını, ajitasyonu ve ben merkezciliği siyaset sanatı kavramının içinden çıkardığınızda elinizde kalacak olan o kocaman sıfır rakamanı nasıl taşıyacaksınız aklıma sığdıramıyorum.

Kötü dediklerinizle kıyaslandığınızda mı sizin iyilik dereceniz ortaya çıkacak, yoksa gerçekten siz her halukade « iyi » misiniz… bunu nasıl ölçeceğiz, çok merak ediyorum.

Ozan’ın sorduğu o asil soruya yanıt arıyorum.

Bana kötüyü anlatmayın.

Ímkansızlıkları, başarısızlıkları, negatif olasılıkları değil.

Sebepleri, gerekçeleri abartarak başarısızlıklarınızı kamufle etmeyi hiç değil.

Bana güzellikleri tarif edin.

Çözümleri, formülleri ve aydınlığa çıkan yol haritanı gösterin.

Bütün evrende ve her canlıda, aradığımız o büyük gerçeğin küçük bir parçasının saklandığını hatırlatın kendinize ve bize.

Nasıl bir ülke ve dünya istediğinizi rengarenk resimlerle, her dilde her telde aynı tadı veren müziklerle, sade cümleler ve evrensel imgelerle hayatı parlatın… ki size inanayım.

Ben henüz gencecik, buluğ çağında, kocaman hayalleri olan, toy, tecrübesiz bir deli-kanlıyım.

Sizi, sevdiklerinizi, hayallerinizi, hepimizi ve planetimizi kurtaracak yeni bir düzen, ideal bir sistem arayışındayım.

« Neden »leriniz sizin olsun.

Bire on veren bereketli topraklarıma ekmek için,

« Nasıl »larınızı verin bana.

Size borcum olsun !

Strasbourg, 09.07. 2009



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bal ve Zehir
Dostlar...
Mutluluk Sizi Çağırıyor…
Aşk İle…
Kıvırcık Ali

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler… [Şiir]
Unutmayı Unuttum [Şiir]
Sen Varya [Şiir]
Güvercini Vurdular. [Şiir]
sevgilim [Şiir]
Aşk [Şiir]
Sev [Şiir]
mektup [Şiir]
Küsme [Şiir]
Canım [Şiir]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.