..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"...öyküyü yazan bilge, beşinci ya da altıncı göbekten kral torunu olduğumu ortaya çıkaracak şekilde belirleyebilir soyumu." -Cervantes, Don Quijote
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Toplum ve Birey > Veysel Menekşe




28 Şubat 2010
O'na Mektuplar - 7  
Veysel Menekşe
O'na dedik ya...


:AHCB:
İLK İNDİ

14 . 20

YEUM-YANG KIYIYA VURDU

Peri-şan Peri...

Viraneler Yurdu ' ndan bildiriyor….Ellerim titriyor…Bacaklarım da..Sırtım da bir oh! Başımda bir ağırlık.. Aforoz papazları hortladı.Aforizmalar yetişin. .Palamarları çözün…Korsanlar gemilere….Yelkenler fora... Şakaklarım zongluyor....Jean val Jean Kilise'ye sığınmış….Hallac mahkemede…Gül darbesi pusuda….. Endülüste bir adam..Güvercin Gerdanlığı sayıklıyor..Rakkaselerin ayakları yanıyor...Simyacı sarıhumma.. Kafka böcek gibi hissediyor kendini….Sinemalarda "Asi Gençlik"…Paris Varoşları yanıyor…Qum sessiz… Taksim Şövalyeleri barlarda Marks içiyor.Duvarlarda Hz.Ali.Saksılarda Zülfikar Çiçekleri.Ebuzer öğürüyor. Meriçte mülteci cesetleri..Bakunin Bakırköyde..Molla Sadra sadrını yokluyor.Sabbah Gergin..Zola baygın.. Denizler İmparatoru bungun..Martin Eden intihara hazırlanıyor.Bir Cinayet Şebekesi Cibran’ı soruşturuyor. Aşkımın yaşında bir prenses derin uykusundan uyanmak üzre..Sır Çocukları sur dibinde itiş kakış yalnız.. Yalnız Efe Çamlıbelde zikir çekiyor.İshak Kuşu Dem Bu Dem!..Beethoven’den yeni bir beste..”Aşk Öldü.”. Bir o yana bir bu yana seğirtmekten bi hal oldum.Bütün sinirlerim seğiriyor.İş başa düştü..Ama fakat…Ah!. Ellerim çok kirli.

Sloganlarım yerlerde sürünüyor..

Çöpçüler rahat!.

Ah Ruhum!.

Sen de biliyorsun!..Herkes sana aşık..Herkes sana hayran..Herkes sana talib..Dillerde şarkı adın. O kadar kusursuz akıllı ve o kadar şah-ane güzelsin ki... Aşık olmamak mümkün değil. O kadar müşfik ve merhametli. ve sıcak. ve sadık. ve muhabbetli ve ihtimamlısın ki.. İlgisiz kalmak?!.... Olacak şey değil..

. Ve o kadar duygu dolu hassas ve o kadar iç esenleyici bir gülümseyişin var ki..

İç geçirmemek elde değil.

O kadar sabırlı ve mukavim ve o kadar karşı konulmaz bir caziben var ki.. İhtimal dışıdır sana kör ;sana sağır ;sana duyarsız kalmak.

Kör; sağır ve duyarsız kaldım..

Esbab-ı Nüzul'e gerek yoktu.. Adın yeterdi !..

Bir ah ile can vermekliğime.!

...

Lakin ahı gitmiş vahı kalmış bir can içün.

Nereye böyle?.

Hala peşimde..

"Yine Gel !"

"Dön Gel Bir tanem !."

...

Sana icabet etmemek mümkün değil!. Ruhum!.

Ve fakat ..Ben..O Kocaman Ben..

Çok korkuyorum!.

Bildiğin gibi değil Ruhum!.

İnan ki çok korkuyorum..Ellerim ayaklarıma dolaşıyor..

Dillerim ağzımda şişiyor..Cinler cirit atıyor kafamda..Şeytanlar şah damarımı zorluyor.. Pavlov Kolonisi Kaburgalarım arasında... Sigmund Köpekleri köşe kapmaca oynuyor. Burnumdan beyaz bir kan sızıyor.Ben "ölüyorum!" diyorum Ruhum !.

Sen bana "Gel !."diyorsun öyle mi ?.

Hala ve hala "Dön Gel!." "Cancağızım!" " Dön Gel ! " diyorsun... Öyle mi ?!

Öyle değil Ruhum!.O kadar kolay değil!.

Bıraksam bırakmıyorlar..Kovalasam gitmiyorlar..Kaçsam Kovalıyorlar.

Bu böyle olmaz Ruhum !..Savaşmalıyım!.

"İzin yok!" mu?.."Olmaz ! " mı ?.

Bu da ne demek oluyor şimdi böyle?..

N’apmam gerek?.

Sesini duydum..Kıyına vurdum..Nefes alamıyordum.. Nefesine uğrundum…Kalkmak istiyordum… Kalkamıyordum..Bacaklarına tutundum..Doğrulmak istiyordum..Omuzlarımdan tuttun. Sarstın..Silkeledin..Gözlerime gülümsedin..Aşk dedin..Sevgi dedin..Merhamet dedin. Bir daha silkeledin..Bağrına bastın..Bağrına basıldım..Sımsıkı sardın..Sımsıkı sarıldım.. Birtürlü bırakmıyordun..Sardıkça sarıyordun.Bir kulaklarıma fısıldıyor bir gözlerime bakıyordun.. İliklerime dek işledi bakışların..Işığın aşığın etti beni..Sarışın sarmaşığın etti beni..Tutundum.

Fakat Ruhum..

Çok korkuyorum.

Sanmak üzerine kurgulanmış hangi aşk mükemmel aşık olabilir ki sana?..

Baksana..

İçim titriyor..İçim yanıyor..İçin için kaynıyor hala kalbim..Alınacak öçlerim var..Ellerimi yunmam gerek. Kendimi savunmam gerek..Kıyasıya savaşıp rövanşı almam gerek.Yüz akıyla varmam gerek sana…

Baksana .

Ellerim hala kirli..Dillerim hala pasak..Bu halde konuşmak yasak bana..Bu halde yaşamak yasak bana ah!. Geri dönmeye de korkuyorum fakat…Ya kazanamazsam..?

Ruhum!..

Bırakma Ellerimi..Ellerimizi..

Sakın bırakma…/…Sakın!.

Sahte aşıklarınla savaşmak istedim!.

İzin vermedin!.

Onlara benzeme ihtimalim vardı değil mi?.

Yeryüzüne iniş bu yüzden çok tehlikeliydi değil mi?..

Ruhum!..Kalbim!..Aşkım!..Ütopyam!..Coşkum!..Duy beni..

Aşkın Sevgilim!..Yalnızlık Sözlerim!..Hüznüm!..Yeryüzü gerçeğim!.Yeryüreği sürgünüm!..Yerevi misafirim!.

İşit beni!.

Bir ihtimal kalmadı senden başka!.

Bütün diğer olasılıkları çocuklarını kendi elleriyle boğan hükümdarlar gibi..

Kendi ellerimle boğdum!.

Ruhum!.

Ellerimi temizle!.

Kusursuz olmak istiyorum!.Sana yakışmak istiyorum!.Sana …Tertemiz ellerle yapışmak istiyorum. Masumiyetimi geri almak ,istiyorum..Yeniden doğmak ,yeniden varolmak istiyorum.

Ey benim biricik sevgilim!.

Seni kendiliğimde ağırlayamazsam..

Sendeki güzelliği bendeki güzellik yapamazsam..

Kendimi sana katamazsam..

Ne farkım kalır profan aşıklarından ey Ruhum!.

Ne olur!..

Yalvarıyorum!.

Onlara benzetme beni!.

Kendine benzet beni ey Rahman ve Rahiym Aşk!.

Kendinle donat ve mahcub etme beni şu şer yüzlere karşı.

Utandırma Beyaz Atlını ve uyuya kalıp ta ölüp gidivermesin Pamuk Prenses!.

İzin ver!.

Öpüvereyim uyuyan güzelliğin bembeyaz yüreğini de..

Gül bahçelerine dönüştürüversin O kadim Ses..

Yeryüzünün Ölübeden Tapınaklarını…Kabristan Parklarını ve Betonyürek Kaldırımlarını da..

Ağlamasın artık Ulysess !..

İşte Ruhum!.

Böyle depreniyorum…

Yerdibinde!..

Wesselam!..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum ve birey kümesinde bulunan diğer yazıları...
Vakavirüs Yazılar 03
Öfkeli Mektuplar - 14
Öfkeli Mektuplar - 22
Öfkeli Mektuplar - 9
O'na Mektuplar - 5
O'na Mektuplar - 6
O'na Mektuplar 25
O'na Mektuplar - 8
O'na Mektuplar - 12

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Öfkeli Mektuplar - 24
Vakavirüs Yazıları 01
Öfkeli Mektuplar - 18
Öfkeli Mektuplar - 17
Vakavirüs Yazılar 05
Vakavirüs Yazıları 02
Vakavirüs Yazılar 04
Öfkeli Mektuplar - 16
Deli Mektuplar - 23
Anarşia Notları 22

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kaside - Yi Fâtıma [Şiir]
Hey Oğul! [Şiir]
Dastan-ı Eyyam-ı Aşura [Şiir]
Seyr - İ Süreyyâ Destanı [Şiir]
Tasvir - İ Fâtımâ [Şiir]
Veda Yazısı [Deneme]
Anarşia Notları 24 [İnceleme]
Öfkeli Mektuplar - 15 [İnceleme]
Öfkeli Mektuplar - 12 [İnceleme]
Anarşia Notları 25 [İnceleme]


Veysel Menekşe kimdir?

delinin teki


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Veysel Menekşe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.