..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Aşk eski bir masaldır ama her zaman yepyenidir. -Heine
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Savaş ve Afetler > David Durak ARSLAN




15 Ocak 2009
Filistin...  
David Durak ARSLAN
... ve biz !


:BHAF:




Sözüm bilenler için değil ; bilmeyenlere !

Yetmiş iki millete aynı nazar ile bakarız.

Bu şu demektir.

Her etnik kökene, kültüre, dine, dile, cinsiyete, düşünceye, renge, zevke ve kedere sahip olan her kim ve ne var ise, hepsine aynı saygıyı gösterir ve değer veririz. Varlığı bile bir değer olduğu için.

Varlığın birliğine inanırız.

Bu da şu demektir.

Her canlı ve nesnenin birbiriyle ilişki ve çelişki içinde olduğuna, hiç birinin diğerine üstün olmadığına, Tanrı’nın İnsanda, İnsanın Tanrı’da yaşadığına, biri acı çeker iken diğerinin mutlu olamayacağına inanırız.

İşte bu özelliğimizdendir ki, hiç bir “haklı-haksız” şiddete yer yoktur inancımızda.

Yani biz;

Kerbela’da Yezidin karşısında, Hz. Hüseyin ve ehlibeyitiz,

İran’da Sünni, Türkiye’de Alevi, Halepçe’de Kürt, Sollingen’de Türküz.

Irak’da Amerika’nın karşısında, Saddam,

Afrika’da beyaz egemenliği karşısında, zenci, Avustralya’da Aboricinleriz.

Almanya’da Hitler’in karşısında, Yahudi,

Orta doğuda, İsrail’e karşı Filistin’lileriz...

Bu sadece bireysel bir tercih, ideolojik bir zorunluluk, siyasi bir tutum değil, Alevi inancına sahip olmanın ilk ve temel gereğidir bu.


Ancak yakıcı bir gerçek var ki;

Kerbela, Halepçe, Irak, İran, Afrika, Almanya, Filistin… hepsinin mimarları ve sorumluları bizleriz, hepimiziz.

Ne gök yüzünden gelen bir uzaylı, ne de yeraltından çıkan bir dinazorun “marifeti” bunlar.

Bunlar, “senin” “benim” “hepimizin” can ve kan vererek içimizde büyütüp yaşattığımız kin, nefret, çıkar ve hırs adlı canavarın, genlerimizdeki o bencil damarların, ortak cinayetleridir.

Filistinde yıkılan evler, paramparça edilen ruhlar ve bedenler bizim ortak eserimizdir.

Bugün Filistindeki vahşete karşı çıkmak, kendi içimizdeki kine karşı aklı, nefrete karşı sevgiyi, savaşa karşı barışı, egoizme karşı paylaşımı… çoğaltarak ve güçlü kılarak yaşamaktan geçmiyor mu ?

Sizden sözediyorum beş kıtada yaşayan insan soyu.

Siz, siyasetçiler, askerler, din adamları, işçiler, öğretmenler, öğrenciler … ve daha kimler ve kimler.

Büyük lafların arkasına sığınanlar, çağrı yapanlar, suçu hep uzaklarda ve başkalarında arayanlar, sadece kendi canı yandığında bağıranlar.

Nefret de içimizde, sevgi de,

Şeytan da içimiz de, melek de,

Yezit de içimizde Hüseyin de,

İsrail de içimiz de, Filistin de,

Temiz bir dünya ve yaşam arzu ediyorsak eğer, önce kendi içimizi, sonra evimizi ve sokağımızı temiz tutmamız gerekmiyor mu ?

İşte o zaman şehirlerimiz, dünyamız mis gibi dostluk kokabilir, barış içinde olabilir, bereket ve sevgi dolabilir.

Temizleyelim önce kendi içimizi, koparmayalım birbirinden yürek ve beynimizi, göreceksiniz temizlenecek tüm kötülüklerden o zaman dünya.

Biz göremesek de çocuklar, siz göreceksiniz, mutlaka.

Siz göreceksiniz çocuklar.

Siz !


Durak ARSLAN Strasbourg, 13.01.2009

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ne güzel anlatmışsınız...
Gönderen: YETER ÖZHAL / , Türkiye
20 Ocak 2009
Bu cümleleri keşke dünyadaki,o seslendiğiniz herkes okuyabilseydi!Safsatadan bağırıp,ortalığı birbirine kattığı karşı çıkmalarla kan,gözyaşı durmuyor!Durmuyor,durmuyor...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnanç…
Dikkat..!
Bal ve Zehir
İlk Film...
İnsanlık ve Müthiş Ucube...
Güzel Bir Derdim Var
Damar...
Taşımak…
Bomba...
Sivas...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Fransa"da Şiir Gecesinden Esíntíler… [Şiir]
Unutmayı Unuttum [Şiir]
Sen Varya [Şiir]
Güvercini Vurdular. [Şiir]
sevgilim [Şiir]
Aşk [Şiir]
Sev [Şiir]
mektup [Şiir]
Küsme [Şiir]
Canım [Şiir]


David Durak ARSLAN kimdir?

Şiirlerim; Benim, su yüzünde görünen yedi'de bir'imdir, kalan altı'm denizin dibinde.

Etkilendiği Yazarlar:
Sen... yani dünya !


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © David Durak ARSLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.