..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sanatçı, toplumda uzun çalışma ve çabalardan sonra alnında ışığı ilk duyan insandır. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Avşın Çağrı ÖZHAN




16 Ocak 2010
Annem  
Avşın Çağrı ÖZHAN
İnsanın elinden gelenin daha fazlasının peşinde olması nasıl bir duygudur ve daha önemlisi bu çaba senin içinse , asıl senin hissettiğin nasıl bir duygudur ? Çok karmaşık geliyor bana aslında .


:BACC:
Ağlarsa anam ağlar , gerisi yalan ağlar .
Bu söz annenden başkası senin için üzülmez şeklinde algılanmamalıdır ama , her şart altında , ne yaparsan yap sana olan sevgisi ve merhameti değişmeyecek olan tek insandır annen . İnsanoğlunun öz evladı bile bir noktada sırtını dönebilir ama anası öz evladına sırtını dönmez , istese de dönemez .
Ben , şu an bir oğlu olan bir babayım ama oğlumun annesinin gözlerine nasıl baktığını , annesinin ona nasıl baktığını görünce kendimi bazen ikinci planda hissediyorum . Eşim benim için her şeyi yapar ama oğlu için her şeyinin üstüne bir şeyler daha yapmaya çalışır , eminim .
İşte benim annem aynı bu şekilde hayatı boyunca benim için hep elinden gelenin çok daha fazlasını yapmanın peşinde oldu .
Bir düşünelim .
İnsanın elinden gelenin daha fazlasının peşinde olması nasıl bir duygudur ve daha önemlisi bu çaba senin içinse , asıl senin hissettiğin nasıl bir duygudur ? Çok karmaşık geliyor bana aslında .
Benim annem hep güçlü bir kadındı ama yaşadığı bazı zayıflıkların , çaresizliklerin benim için katlandığı zorluklar olduğunu çok sonraları anladım .
İşin üzücü kısmı ise ; ben çoook önceleri her şeyi anladığımı ve bildiğimi sanırdım . Ama oğlum olduktan sonra O’nu hala tam olarak anlamadığımı hissettim . Aslında bu bana bir hüzün verdi, çünki neredeyse benim için yaşayan bir insanın acaba hakkını verebilmiş miydim ? O’nu çok sevdim , elimden geldiğince yardım ettim , paylaştım , O’nu mutlu görmek için çok şey feda edebileceğimi hissettim ama ; acaba yeterli olabildim mi ?
Şimdi geldiğim noktada , farkına vardığım şey ise şu : Sevdiğini , önemsediğini elinden geldiğince seveceksin ; herhangi bir sebepten dolayı değil , sadece en yalın hali ile seveceksin. Zira sevilen insan sevildiğini anlar , çocuklar bile anlar .
Ben annemi çok sevdim , hala çok seviyorum ve hayatımın sonuna kadar da sevmeye devam edeceğim . Çünki O’nun benim için yaptıklarına karşı verebileceğim , karşılayabileceğim kadar değerli bir şeyim yok . Sadece sevip , sevdiğimi göstermek geliyor elimden . Ve O’nu ne kadar sevdiğimi anlamasını ummak .
Çok şükür sevgimden bir şüphesi olduğunu sanmıyorum .
Sizinde sevip , sevilip ve bütün bu duyguların karşılık bulduğu bir dünyanız olması temennisi ile . .

Sevgiler,
Avşın Çağrı ÖZHAN
16.01.2010 – 12:07



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
‘’ Herkes Cennete Gitmek İster , Ama Kimse Ölmek İstemez. ’’
Oğlum ,
Alır Başımı Giderim Sevdadan
Kadın İcadı : Bekletme Müessesesi
O'nun Kalbini Eline Almak . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabah 8' de Ölen Genç , Akşam 5' Te Ölen Yaşlı
Babanı Anlıyorsan Eğer . . Olmuşsundur!
Aşkınızı Yormayın
Don Kişot Gibi Yaşamaktır Asıl Olan . .
Issız Bir Adada Ölmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İlk Duyduğum , Bin Düşündüğüm Şiir [Şiir]
Bir Deli Ağaç [Şiir]
Baba'nın Yolunu Beklemek [Öykü]
'' Muhtaç Olduğumuz Kudret Damarlarımızda . . [Eleştiri]


Avşın Çağrı ÖZHAN kimdir?

İstediklerini , istediği şekilde anlatmaya çalışan ve sadece yazmak isteyen bi arkadaşınız olduğumu söylemek kafi olacaktır diye düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Çocukken , edebiyat öğretmeni olan annemim bana okuduğu şiirler ve anlattığı hikayelerden etkilendim. Kemalettin Kamu'nun Bingöl Çobanları , Aşık Veysel , Hacivat-Karagöz ilk aldığım edebi etkiler oldu.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Avşın Çağrı ÖZHAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.