..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Avşın Çağrı ÖZHAN




28 Mayıs 2005
Kadın İcadı : Bekletme Müessesesi  
Avşın Çağrı ÖZHAN
Esas olan neyi veya kimi beklediğinizdir . Beklemeyi beklenir kılan , beklenenin , o boş , bazen de soğukta geçen zamanın çok üzerinde bir kıymeti olmasıdır .


:BDGF:
   Beklemek ..
   Genellikle erkeklerin yaşadığı , ama biz erkeklerin hayatının anlamı olan kadınların icad etttiği bir kavram .
Hiçbir insan duymadım ki beklemeyi sevsin . Beklemeyi sevenler ve sevmeyenler şeklinde değilde , sadece beklemeye sabredebilenler ve edemeyenler diye ayrılır bekleyen insanlar . Asıl önemli olan , ne kadar veya niye beklediğiniz değildir aslında . Esas olan , neyi veya kimi beklediğinizdir . Beklemeyi beklenir kılan , beklenenin , o boş , bazen de soğukta geçen beklemenin çok üzerinde bir kıymeti olmasıdır .
Aynı zamanda , beklenenin bekleme zamanı gelince , aynı olgunluğu gösterip gösteremeyeceğidir , O nu beklenir kılan .
   Sevgiliyi beklemek ise tamamen nev-i şahsına münhasır bir durumdur . Aynı amaç uğruna , aynı tepki ve emekleri ortaya koyabilmektir . Beklettiğin kadar bekleyebiliyor musun ? İşte tüm hassasiyet bu noktada kilitlenip , çözülmektedir .
Ben , şu an bu yazıyı sevgilimi arabamda beklerken yazıyorum . Yani bu yazı , tam bir duygu anlatımı :) .
Yaklaşık 1 saat 45 dakika bekleyeceğim . Bu beklemenin 15 – 20 dakikası sevgilimin hazırlanması , kalanı ise , bugün başladığımız ve geldiğinde devam edeceğimiz tartışma yüzünden .
   Bu tartışmanın unsurlarını objektif olarak bir kenara bırakıp , içimde şu an bekleyen
sinir katsayılarımı da sıfırlayıp yazmam gerekirse , O’nu bekliyor olmayı seviyorum bile .
O yüzden , arabada bu yalnız geçen zamanın artması ve uzaması , otobüse bindirip yolcu edeceğim aşkım ile geçireceğim zamanın azalmasından başka bir anlam taşımıyor şu an .
Acaba O , bu konuda ne düşünüyor ?
‘’ Oh olsun , o kadar üzdün beni , bekle şimdi arabada. ‘’ Sanki bütün gün tek üzülen kendisiymiş gibi :) . Ama ne denebilir ki , O bir kadın ve beklemeyi kadınlar icad etmiş . Dolayısıyla , nasıl bekletilir ? Bekletme nasıl işkenceye dönüştürülür gibi soruların 10 numara iyi cevapları , onların o güzel kafalarının içerilerinde bir yerlerde saklı .
Beyin cerrahı olmalıydım :) Belki de bulabilirdim .
   Hala bekliyorum O nun aşık olduğum gül yüzünü görebilmek için , sanırım daha da bekleyeceğim . Ama O , kapıdan asık bi suratla çıkacak , aynı suratla arabaya gelecek .
Bu , yüzü asık ifadenin tamamının gerçek olması kalbimin gerçek bir değirmende ezilmesi gibi bir şey olurdu herhalde . Ancak biliyorum ki , o ifade tartışmadaki maskesi olacak O’nun . Çoğu zaman kırılgan olmalarına rağmen , yıkılmaz armada gibi gözükme ihtiyacı . .
Ancak maalesef ki ne onlarla , ne onlarsız . Hayatın anlaşılmaz paradokslarından biri , hem de en esaslısı . Bence kesinlikle Aristo , Sofokles gibi düşünürlerin kadınlar üzerine hayretler uyandıracak kadar çok felsefi fikir ve düşünceleri vardı .
Birçoğunu her şeyden vazgeçme fikirlerine yönelten , kesinlikle kadınlardır sanırım . Ama aynı zamanda şuna da eminim ki , hiçbiri rahip hayatı yaşamıyordu :) .
Hatta felsefik yanlarını çoğu zaman çapkınlık için kullanmış oldukları kesin .
   Ben bir felsefe adamı olmadığım için , sadece ve sadece bekliyorum . Sadece sevgilimi bekliyorum , başka bi açıklaması yok . Haklı da olsalar , haksız da , şunu biliyorum ki , bekleyen hep biz erkekler olacağız .
En başta da söylediğim gibi , benim için şu an önemli olan sevgilimi bekliyor olmam . Hiç olmazsa toplantıya geciken bi müşterimi beklemiyorum veya daha önce olmuş bir kazayı seyredenlerin sebep olduğu bi trafikte sıkışıp beklemiyorum . Ben , aşkımı bekliyorum , varsın birazı da kapristen olsun bekleyişim .
   Çünkü , hayatının hiçbir anlamı olmayan milyonlarca insan var , çok şükür ki benimkinin bir anlamı var ve ben şu an O nu bekliyorum .
   Her birinizin bekleyişlerinin bu derece anlamlı olması temennisiyle . .
   Sevgiler ,
   Avşın , 27 / 05 / 2005



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
‘’ Herkes Cennete Gitmek İster , Ama Kimse Ölmek İstemez. ’’
Oğlum ,
Annem
Alır Başımı Giderim Sevdadan
O'nun Kalbini Eline Almak . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabah 8' de Ölen Genç , Akşam 5' Te Ölen Yaşlı
Babanı Anlıyorsan Eğer . . Olmuşsundur!
Aşkınızı Yormayın
Don Kişot Gibi Yaşamaktır Asıl Olan . .
Issız Bir Adada Ölmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İlk Duyduğum , Bin Düşündüğüm Şiir [Şiir]
Bir Deli Ağaç [Şiir]
Baba'nın Yolunu Beklemek [Öykü]
'' Muhtaç Olduğumuz Kudret Damarlarımızda . . [Eleştiri]


Avşın Çağrı ÖZHAN kimdir?

İstediklerini , istediği şekilde anlatmaya çalışan ve sadece yazmak isteyen bi arkadaşınız olduğumu söylemek kafi olacaktır diye düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Çocukken , edebiyat öğretmeni olan annemim bana okuduğu şiirler ve anlattığı hikayelerden etkilendim. Kemalettin Kamu'nun Bingöl Çobanları , Aşık Veysel , Hacivat-Karagöz ilk aldığım edebi etkiler oldu.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Avşın Çağrı ÖZHAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.