..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Bilmezlik ile ne hoştum; hayalimde ne güzellik, ne de aşk vardı." -Fuzuli, Leyla ile Mecnun
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Avşın Çağrı ÖZHAN




12 Temmuz 2005
‘’ Herkes Cennete Gitmek İster , Ama Kimse Ölmek İstemez. ’’  
Avşın Çağrı ÖZHAN
İstisnaların kaideleri bozmadığı dünyamızda tek yapmamız gereken şey , sevdamız için feragat edebilmektir . İnanın , karşılıklı feragat edilen bir ilişkide , size düşen tek şey ; sırt üstü yatıp , aşkın çölde esen serin rüzgarının keyfini çıkarmaktır .


:ADAJJ:

   ‘’ HERKES CENNETE GİTMEK İSTER , AMA KİMSE ÖLMEK İSTEMEZ.’’
Jose LOUIS


   Feragat . .

   Söylerken ne kadar kolay değil mi ?
Feragat . Bakın yine söyledim . Keşke , söyleyebildiğimiz kadar hissedip , hissettiğimiz kadar gösterebilsek . Elbette ki gösterdiğimiz kadarını da görebilsek .
Bir birlikteliğin vazgeçilmezleri olan sevgi ve saygıyı içinde barındıran bir ilişkide , evlilikte veya arkadaşlıkta tüm sorun ve kangrenlerin çözümü inanın bu tek kelimenin , tek başına taşıdığı o müthiş anlamda gizli. FERAGAT . .

   Herkes mutlu olmak ister , ama çoğumuz , mutluluğun anahtarı elimizde olmasına rağmen sevgiye , aşka ya arka pencereden ya da damdan girmeye çalışırız .
Yani biraz alttan alıp , hoşgörüp isteklerimizin bazılarından feragat etmek yerine , hep O’nu kendimize benzetme çabası , hep kendi isteklerimizi kovalamamız ve bazen de her şeye at gözlükleri ile bakmamız yüzünden ne sevdalar kaçırdık kimbilir ?

   Kaç kere Leyle ile Mecnun gibi tarihe sevgimizle geçme fırsatını teptik ?
Kaç kere aşkı soluma fırsatını kendi egolarımıza kaptırdık ?
Kaç kere çevre korkusu ile O’nu ve biz olabilme şansını kaçırdık ?
Kim bilir ?
Eminim aklınıza birden çok kişi geldi :)

   İnsanı asıl üzen , olayın bu kadar basit olduğunu hepimizin bilmesine rağmen , vakti gelince gereğini yapamamamızdır .
Nefsin , bir kere daha yapmamız gerekeni değil de , gururumuzun istediğini uygulatması . Yani hepimiz , her şeyi , her mutluluğu isteriz , ama elimizi taşın altına sokmayız . O taşın altında akrep olma ihtimali aklımıza gelmeden , aşkımız için daldırıyorsak elimizi , işte gün o gündür aşk adına . O gün , siz gerçekten sevmiş , her şeyinizi o yola koymuşsunuz demektir . Elbette ki umalım da , karşımızdaki de sizi sevmiş olsun . Çünkü bazen ölürmüş gibi sever de insan karşılık bulamaz ya . .

    İstisnaların kaideleri bozmadığı dünyamızda tek yapmamız gereken şey , sevdamız için feragat edebilmektir . İnanın , karşılıklı feragat edilen bir ilişkide , size düşen tek şey ; sırt üstü yatıp , aşkın çölde esen serin rüzgarının keyfini çıkarmaktır .
Feragat edin , karşınızda feragat eden birini bulduğunuzda siz daha çok feragat edin . Emin olun ki , eksilen hiçbir zaman gururunuz olmayacak . Mutlu olmak için de, biraz çabalamak sanırım fazla bir bedel olmayacaktır .

   Çöl ateşine düşmüşken , çöl rüzgarlarında saçlarınızı dalgalandırmanız temennisiyle . .

   ‘’ HERKES CENNETE GİTMEK İSTER , AMA KİMSE ÖLMEK İSTEMEZ.’’

   Sevgiler,
   Avşın , 12 / 07 / 2005

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Aşkın tanımı....
Gönderen: uğur lalek / İstanbul/Türkiye
3 Ağustos 2005
Selam....Tabular ülkesinde bu denli aşkı yaşamak çok güzel olurdu bencede....Bazı uç noktaları anlatımınız çok güzel....En iyi aşk tanımıydı... Sevgilerimle..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Oğlum ,
Annem
Alır Başımı Giderim Sevdadan
Kadın İcadı : Bekletme Müessesesi
O'nun Kalbini Eline Almak . .

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabah 8' de Ölen Genç , Akşam 5' Te Ölen Yaşlı
Babanı Anlıyorsan Eğer . . Olmuşsundur!
Aşkınızı Yormayın
Don Kişot Gibi Yaşamaktır Asıl Olan . .
Issız Bir Adada Ölmek

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İlk Duyduğum , Bin Düşündüğüm Şiir [Şiir]
Bir Deli Ağaç [Şiir]
Baba'nın Yolunu Beklemek [Öykü]
'' Muhtaç Olduğumuz Kudret Damarlarımızda . . [Eleştiri]


Avşın Çağrı ÖZHAN kimdir?

İstediklerini , istediği şekilde anlatmaya çalışan ve sadece yazmak isteyen bi arkadaşınız olduğumu söylemek kafi olacaktır diye düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Çocukken , edebiyat öğretmeni olan annemim bana okuduğu şiirler ve anlattığı hikayelerden etkilendim. Kemalettin Kamu'nun Bingöl Çobanları , Aşık Veysel , Hacivat-Karagöz ilk aldığım edebi etkiler oldu.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Avşın Çağrı ÖZHAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.