..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Avşın Çağrı ÖZHAN




9 Temmuz 2005
'' Muhtaç Olduğumuz Kudret Damarlarımızda . .  
Avşın Çağrı ÖZHAN
Gelmiş geçmiş en dolu kültüre sahip olan bir millet , en kahraman ırk olmamıza rağmen , başkalarından kalan artıkları paylaşmakla ööle meşgulüz ki ; hakkımız olanları istemeyi , almayı unutmuşuz . .


:BFHA:
   Avrupa birliğine girişimizin , geçim derdinden bile daha gündemde ve önemli olduğu şu günlerde iyice farkına vardım ki ; bizim gibi üreyebilen bir toplumu AB’ye almaları mümkün değil :) . Bizim gibi bir işgücünü , milliyetçilik ruhunu içlerine sokacaklarına , . . . . :)
Tesadüfi bir şekilde İstanbul Merter mevkiinde , E-5 çevre yolunun üzerindeki bir üst geçitten karşıya geçmek durumunda kaldım .Gelen ve giden arabaların oluşturduğu sağ tarafımdaki kırmızı ışık nehrine , sol taraftan uzanan parlak ışık nehrine hayretle baktım . Kalabalık olduğumuzu , m2 ye bu denli basınç uyguladığımızı biliyordum ama bunu gözle görmek muhteşem . .

   Biz aynı anda zıplayarak , Yunanistan’a sulu bir tsunami şakası yapabilecek hacimde bir ülkeyiz kardeşim , buna artık eminim . Veya aynı anda zıplayarak Japonları sabah kahvaltılarında sandalyelerinden düşürebiliriz . Tabi onlar zıplarsa biz de yataktan düşeriz o başka :)

   İşte bizi AB’ye almamalarının veya almayacak olmalarının en önemli sebebi budur . Bu sebeple , alsalar bile serbest dolaşımla ilgili bir sınırlama getireceklerdir .
NİYE Mİ ?
Düşünün ki serbest dolaşım hakkımız var , hooooop ilk etapta 1 milyonluk nüfus kayacak Avrupa’ya . Çoğu gençlerden oluşan dinamik ve çapkın Türk erkekleri :) . Bu ne demektir biliyor musunuz ? 2 – 3 sene sonra bu Türk nüfusun sayısı 2 – 3 milyon demektir . Avrupa topraklarında yaşayan ve gittikçe artan bir Türk nüfusu düşünün . Ve 15 sene sonra Avrupa’da yapılacak bir seçimde , bir Türk’ün adaylığını koyduğunu . . .
Sonuç : Avrupa’nın çeşitli yerlerinde Türk belediye başkanları , Türk valiler , senatörler , vs .. Yani söz sahipliği .
Düşünsenize , Atina da bir Fatih Sultan Mehmet Bulvarı , Viyana İşkembecisi veya Şanzelize yerine Osmanlı Sokak :) . .
‘’Baba ben Ahmet diye bir Türk’e aşık oldum’’ diyen kızına bazı Fransız veya Yunan babaların vereceği cevaplar çok eğlenceli olacaktır.
Elbetteki mübala yapıyorum ama yine de düşünmesi keyifli .

   Zaten geçmişlerinde ve damarlarında bi şekilde !!! :) dolaşan Türklüğü hazmedemeyen Avrupa’nın düşeceği durumu düşünün .
Avrupa’nın her yerine yayılmamızın ve bir süre sonrada en güçlü halk olmamız ihtimalinin bile üzerlerindeki halet-i ruhaniyesini düşünün . Benim çok hoşuma gittiği kesin ama Yunanlıların , İngilizlerin veya Fransızların ne kadar hoşuna gider bilemem .

   Sanırım asıl önemli olan şudur : Biz AB’ye girsekteeee , girmesekte büyük bir kazanç veya kaybımız olacak mı şaibelidir . Önemli olan Türk milleti olarak , istediğimiz zaman her şeyi yapabileceğimizi bilmemizdir. Londrada ki Türkler sergisinden sonra ki İngiliz basınını her Türk’ün okumuş olmasını isterdim.
-‘’ Bunlar bizim bildiğimiz Türkler mi ? ‘’
-‘’ Türkleri AB’ye almak diye bir şey söz konusu olamaz , onlar anca Avrupa’ya geri dönmüş olacaklar . ‘’
-‘’Türklerden öğrenecek çok şeyimiz var.’’

   Elbetteki buna ilk önce bizim yani Türk halkının inanması gerekmektedir . Biz inandıktan ve o doğrultuda çalıştıktan sonra AB’ye girmeye zaten ihtiyacımız olmayacak ki . 10-15 sene sonra müzakere tarihi belirlemek için AB’yi bekleten ülke oluruz . Tabi , bir de şu var : AB 10 – 15 sene daha devam edebilecek mi ? Zira onların işleri bizimkinden biraz daha zor görünüyor .
Bilmemiz gerekir ki ; yeryüzünde hayat bulmuş , hüküm sürmüş , savaşmış en büyük ırk TÜRK ırkıdır . Savaşta en çok korkulan , barışta en çok istenen , mertlikte rakip tanımayan tek ırk TÜRK ırkıdır .

   Cumhuriyet tarihimizin gördüğü en büyük Türk , bunu açıkça ifade etmiş:
‘’ MUHTAÇ OLDUĞUNUZ KUDRET , DAMARLARINIZDAKİ ASİL KANDA MEVCUTTUR ! ! ! ‘’

   M.K.ATATÜRK

   Sevgiler,
   Avşın , 2005-07-06



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İlk Duyduğum , Bin Düşündüğüm Şiir [Şiir]
Bir Deli Ağaç [Şiir]
Baba'nın Yolunu Beklemek [Öykü]
‘’ Herkes Cennete Gitmek İster , Ama Kimse Ölmek İstemez. ’’ [Deneme]
Oğlum , [Deneme]
Annem [Deneme]
Sabah 8' de Ölen Genç , Akşam 5' Te Ölen Yaşlı [Deneme]
Alır Başımı Giderim Sevdadan [Deneme]
Babanı Anlıyorsan Eğer . . Olmuşsundur! [Deneme]
Kadın İcadı : Bekletme Müessesesi [Deneme]


Avşın Çağrı ÖZHAN kimdir?

İstediklerini , istediği şekilde anlatmaya çalışan ve sadece yazmak isteyen bi arkadaşınız olduğumu söylemek kafi olacaktır diye düşünüyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Çocukken , edebiyat öğretmeni olan annemim bana okuduğu şiirler ve anlattığı hikayelerden etkilendim. Kemalettin Kamu'nun Bingöl Çobanları , Aşık Veysel , Hacivat-Karagöz ilk aldığım edebi etkiler oldu.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Avşın Çağrı ÖZHAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.