..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Mustafa Şakarcan




6 Eylül 2009
Açılımın İkramiyeleri  
Mustafa Şakarcan
Gel vatandaş ! Açılımın iyisi burada ! Bol ikramiyeli açılımlar ! Koş vatandaş koş ! Yetişen alıyor !


:BAAG:
     
Kürt sorunu, Kürt Açılımı, Demokratik Açılım ( ismi her neyse artık !) odaklı, yoğun gündemli 1-2 ay geçirdik.
Birinin hakkından geldik ! Hemen ardından nur topu gibi bir açılımımız daha oldu ! Ermeni açılımı…
Kapsamı, içeriği, hedefi ve amacı belirsiz konuların peşinde, dönüp duruyoruz. Bu bol açılımlı süreçte, ülkemizde ilginç şeyler olmakta.

ÇYDD’ dan burs alan 15000 kız öğrenci hakkında, terör örgütü bağlantısını incele yen polis araştırması yapıldı. İnsan sormadan duramıyor. Bu çocuklardan bazılarının yakınları, bir terör örgütü ile bağlantılı olsaydı, sonuç ne olacaktı ? Malum, eşi terör örgütünün dağ kadrosunda yer alan milletvekili var … (gazeteler)

Milletvekilleri, araçlarına kırmızı plaka ve kendilerine tahsis edilen danışman ile, yardımcı personelin sayılarının arttırılmasını istediler. TBMM Başkanı da, uygun gördü ve konu gündeme girdi. Böylece, vekillerimiz daha da ayrıcalıklı olacaklar. Bu demokratik açılım ! ortamında ‘’ dokunulmazlıklarımızın kapsamının daraltılmasını istiyoruz’’ söylemiyle gündeme gelmelerini beklerdik.      
Adalet Bakanı’nın Yargı Reformu olarak açıkladığı pakette, HSYK ile Anayasa Mahkemesi’nin yapısının değiştirilerek, üye sayısının arttırılacağı ve bu anayasal kurumların bazı üyelerinin de TBMM tarafından seçileceği yer alıyor.
HSYK' da yer alan Adalet Bakanı ve Müsteşarı'ndan başka, bazı üyelerin TBMM tarafından seçilmesi, hukuka siyaseti daha fazla karıştırmak değil de nedir? Bu durum, yargı bağımsızlığı ve tarafsızlığını gölgelemez mi?

Kemerburgaz’da, bir vakfa bağlı olan özel okul, mesai saatine iki dakika kala yapılan tebliğin ardından ve okulların açılmasına bir ay kala yıkıldı. Fakat, Fatih’teki 8 katlı kaçak kurs binası, hakkında yıkım kararı olmasına karşın, 15 yıldır yıkılamıyor. Sebep te, 1994-1996 yılları arasında yıkım için açılan ihalelere, katılan olmayışı ! Ayrıca, 2005 yılındaki planlarda da, kaçak binanın bulunduğu parsel, ‘’Özel Eğitim Alanı ‘’ na dönüşüyor.
Açıklamaya gerek var mı ? Yıkılan okul, hükümeti eleştiren Vatan gazetesi ile bağlantılı. Yıkılmayan kurs binası ise, İsmail Ağa Cami İlim ve Hizmet Vakfı’na ait. Bu çifte standart nasıl açıklanabilir? Merak ediyorum doğrusu…

Maddi durumu yetersiz, babası olmayan zeki çocuk lara parasız yatılı eğitim vererek, Atatürk ilkelerine, cumhuriyete ve değerlerine bağlı, ülkesine yararlı çağdaş insanlar yetiştiren eğitim kurumu Darüşşafaka, Maslak’taki binasında eğitime devam ediyor. Bu kurumun Fatih Çarşamba’ daki tarihi binası, İlim Yayma Cemiyeti’ne tahsis edilmiş. Bu bina, İmam Hatip Okulu olacak. Gazetede, %30 yerli, %70 yabancı öğrenci olacağı şeklinde haber vardı.
Ülkemizin gözbebeği bir okula ait, eski binanın yine bir okul, ya da Eğitim Müzesi gibi, amaçlarla kullanılması gerekmez miydi ?

Demokrasi, eşitlik, barış, hoşgörü, hukuki eşitlik sözcüklerinin bolca kullanıldığı, bu dumanlı açılım havasında yukarıdaki olaylar ülkemizde yaşandı, ne yazık ki… Üzülüyorum, endişeleniyorum. Sormadan edemiyorum. Neye açılım? Nereye açılım? Nasıl açılım?

Bütün bunları düşünüp, işin içinden çıkamayınca da, Mahmutpaşa esnafı gibi bağırasım geliyor. Gel vatandaş ! Açılımın iyisi burada ! Bol ikramiyeli açılımlar ! Koş vatandaş koş ! Yetişen alıyor !     
Eylül 2009 Çanakkale                    



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kamyonun Ardından
Yardım Konvoyuna İsrail Saldırısı

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yök' Ün Katsayı Kararı
Neden Hayır?
Bir Eğitim Projesi
2009'un En Bi Şeyleri

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Arabalı Vapurda [Öykü]
Babam Cehennemde Çalışıyor [Öykü]
Size Nasıl Bir Ordu Lazımdı? [Öykü]
Bir Karşılaşma [Öykü]
Dolambaçlı Yollarda [Deneme]
Bir Gazinin Ricası [Deneme]
Diplomasi Oyunları Wikileaks [Deneme]
Bugün Babalar Günü [Deneme]


Mustafa Şakarcan kimdir?

1955 yılında İstanbul, Üsküdar'da doğdum. Evli, bir çocuk babasıyım. Emekli Deniz Astsubayıyım.

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduklarımın çoğundan, az ya da çok etkilenirim. Fakat edebi etkilenme için, edebi bir seviye olması gerektiğine inanıyorum. Kendimi, şu anda o seviyede görmüyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mustafa Şakarcan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.