Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
Lider toplumun bütün katmanlarını anlar ve temsil eder.Ama çoktandır ülkede gerçek bir liderimiz yok!Ne yazık ki iktidarın başındakiler kendilerini sadece onlara oy veren kesimin temsilcisi olarak görüyorlar! Şimdi konuya dönelim; siz Rock festivalinde eğlenen gençleri araç içinde geçerken görüyorsunuz ve o kadarcık izlenim ile dans eden gençleri yadırgıyorsunuz ve söyle söylüyorsunuz:’’Gençliğin bir halini gördük,üzüntü vericiydi.Böyle sınırsız,kontrolsüz ahlaki erozyonun olduğu yapılanma bizi dertlendiriyor!’’ diye beyanat veriyorsunuz! Böyle yorumları şimdi rahmetli olmuş muhafazakar dedem yapardı (Allah rahmet versin),ama ben bu sözleri bir başbakandan duyunca kaygılandım.Bu dünya görüşü beni dertlendirdi.Bu bakış açısının sonunun Afganistan’da şarkı söylemeyi yasaklayan baskıya kadar gidebileceğinden endişe ettim.Çünkü en üsttekilerin değer yargıları aşağı doğru giderken yayılır ve genişler,bu sosyolojik bir gerçektir!. Yukarıda bahsini ettiğim liderlik konusunun önemi burada ortaya çıkıyor. Liderler kendi değer yargılarını ortaya koyarken, toplumun bütün katmanlarını düşünüp ona göre konuşmalıdırlar! Bu çerçevede ülkenin çağdaş dünya ile bağlantılı gençlerini anlayamayan,onları ultramuhafazakar toleranssız bir bakış açısı ile kategorize etmek ülke başbakanının yapmaması gereken bir davranış olmalıdır.Temsil ettiği liderlik koltuğu bunu gerektirir. Bu gençler evrensel kültürün bir parçası.Bu nedenle dünyayı teknolojik veya ekonomik açıdan dünyadaki diğer yaşıtları gibi algılıyorlar.Kimisi üniversite öğrencisi,kimisi mezun.Bu gençler ülkenin üretim aygıtı içinde görev alıyorlar. Onlar dünya dili konuştuklarından,üretim için onlara ihtiyacımız var! Onlar sizin yeğlediğiniz manevi dünyanın insanları değil ama onları da anlamak gerek. Onlar olmazsa, teknolojiyi çözemez; fabrikalarınızı, işletmelerinizi yabancılara yönettirmek zorunda kalabilirsiniz! Ben yıllardan beri başbakan bu türden çıkışlar yaptığında, onun bir imaj yapıcısına gereksinimi olduğunu düşündüm! Başbakanın bir imaj sorunu var! Keşke farklı olanları anlasa ve tüm vatandaşları kucaklayacak bir lider görüntüsü çizmeye başlasa!(Hayal mi dersiniz?) Y.D.M. 24Temmuz2009 Not:25 Temmuz tarihli gazetelerde,bu yazıda bahsi geçen gençlerden bir kısmının geçerli bir sebep olmadan tutuklandığını okudum!Ürperdim. Ülkem yoksa toleranssız otoriter bir polis rejimine mi gitmekte?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |