"Çok söz hamal yüküdür." -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Gazetelerden: Yolsuzluk algılama seviyemiz! 17 Mart 2005 tarihli, RADİKAL - İSTANBUL - Uluslararası Saydamlık Örgütü'nün '2005 Küresel Yolsuzluk Raporu'nda Türkiye, 'Yolsuzluk Algılama Endeksi'nde 146 ülke arasında 77. oldu. Türkiye, Benin, Mısır, Mali ve Fas gibi ülkelerle aynı sırayı paylaştı. Yolsuzluk algılama sıralamasındaki derecemize de maşallah! Zaten belliydi, algılamamızda bir sorun olduğu. Bunca yıldır şaşar dururduk bazılarının milletin gözünün içine baka baka malı götürmesine! Neden bu millet tepki vermez derdik; birileri bankaları hortumlarken, mor akım-sarı enerji vs. anlaşmaları yapılırken, ihaleler yandaşlara dağıtılırken, her yerde kaçak yapılaşma yapılırken! İşte bu tepkisizliğimizden, ülke bir ekonomik krizden diğerine sürüklenip durdu! Ne yapmalıyız,ne? Zekamızı açacak, algılama seviyemizi yükseltecek! Derim ki, önce bireyler kendilerine çeki düzen vermelidir ki; refaha giden yolu engelleyen yolsuzluklara karşı, duyarlı ve tepkili olabilsinler! Yoksa öyle kaçak elektrik ve su kullanarak, vergi kaçırarak, hak etmediğimiz halde yeşil kart çıkartarak yolsuzlukları algılama liginde bir yere varamayız. Kendi çapında küçük yolsuzluklara bulaşmış toplum, ne yazık ki yolsuzlukları yeterince algılayamıyor galiba! Sonuçta, böyle 3. kümelerde falan dolaşıyoruz işte!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |