Dengeli bir rejimde yemeğin yeri çok önemli. -Fran Lebowitz |
|
||||||||||
|
TEPKİSİZ TOPLUM II Bir önceki yazımızda ,toplumun tepkisiz olduğundan şikayet etmiştik. Sonra eklemek gereği duyduk ki, bu toplum tepki veriyor ama yersiz yerde veriyor! Bireyler, anlamsız bir şekilde birbirlerine karşı tepkili. Nedense sisteme karşı silik ve ezik insanlar, sudan sebeplerle neredeyse birbirlerinin gözünü oyuyorlar. Karı-koca, ebevyen-çocuk, ev sahibi-kiracı, yönetici- apartman sakinleri; işyerlerinde üst ile ast, çalışan-bir diğer çalışan; okullarda, araçlarda, yollarda, çarşıda, pazarda vb.her yerde insanlar birbiri ile tartışıyorlar, kavga ediyorlar. Hele bazıları edepsizleşiyor, şirretleşiyor. İnsanlar birbirlerinden o kadar şikayetçi ki, mahkemeler dava dosyalarının fazlalığından kilitlenmiş, çalışamıyor! Şimdi otobüslerde şahit oluyoruz; ABS frenli bazı otobüslerde cep telefonu kullanmamak gerekiyor.Ama bazı unutkan vatandaşlar telefonlarını açık bırakmışlar, telefon çalmış, hele birde konuşmaya başlamışlarsa, diğer yolculardan bir dayak yemedikleri kalıyor. Otobüslerde vapurlarda gördüğümüz ezik, mazlum yurttaşlar, ertesi günü çalıştığı kamu dairesinde önüne diğer mazlum yurttaşlar geldiğinde, sanki kurt adama dönüşüyorlar! İlaç kuyruğunda itilip kakılan vatandaş, ’niçin daha uygar bir düzen kurmuyorsunuz?’ diye Sosyal Yardım Kuruluşuna veya onun bağlı olduğu Bakanlığa çatacağına, sıradaki bir diğer vatandaşlar ile yer kavgası yapmayı daha kolay buluyor!. Haydi maçlarda karşı takım taraftarlarına ölesiye tepkili fanatiklerin davranışlarını, gençliklerine ve eğitimsizliklerine verelim; ya trafikte bana yanlış hareket yaptın diye inip birbirlerine hakaret eden, tehdit edenlere ne demeli? İşte benim anlayamadığım ikinci olgu da bu. Kendisini birinci dereceden ilgilendiren yaşamsal konularda, duyarsız ve tepkisiz olan toplum; birey olarak birbirlerine nasıl bu kadar aşırı tepkili olabiliyor? Hepimize gereken, birbirimize karşı biraz daha hoşgörülü olmak!! Enerjimizi daha rasyonel ve faydalı kullanmak gerek! Şahingöz böyle söyledi!!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |