Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Varsın o, öyle olsun; bazen bir çarşaf kadar düzgün, bazen de o, sebebsiz hiddetinden deli dolu. Her gün ama her gün yine de insan görmek istiyor onu. Onu her gün görmek için; Doğu Karadenizin o, dar coğrafyasında ne yapmalı, nereden bakmalı ona bilmem ki... Denizin hemen bitiminden başlayan o, bir avuç düzlüğü mü tercih etmeli ? Yoksa o, bir avuç düzlüğün hemen arkasında bitiveren tepelerin, dağların dik yamaçlarını mı seçmeli ? İşte Rize' nin o, dik yamaçlarından birine kurulu; Rize Kalesi. Oraya çıkalım. Çıkıpta oradan bakalım; Karadenizin an be an değişen güzel yüzüne. Ağır, ağır çıkacaksın bu merdivenlerden, Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak, Ve bir zaman bakacaksın semaya ağlayarak... Ahmet Haşim' in bu eşsiz dizeleri misali; ağır ağır çıkalım Rize Kalesi' nin o dik merdivenlerinden. Çıkarken arada bir durup, soluklanalım. Ve soluklanırken etrafımızı saran, tıpkı o dizeler gibi eşsiz manzaraya bakalım. Yemyeşil dağlarda, bağlarda, bahçelerde gezdirelim gözlerimizi. Gezdirelim kİ ; bir maviden, diğer maviye uzanan o yeşil rengin bin bir tonunda dinlendirelim gözlerimizi. O, en tepede tam da surların üzerine yerleştirilmiş bir masaya oturalım. Surların üzerinde oturmak... harika bir şey bu. Arkamda, bütün güven vericiliğiyle kale içi. Önümde ta denize kadar uzanan bir uçurum... İşte bu noktada ; herkesten, her şeyden uzaklaşıp tüm bağları koparası geliyor insanın. Özgürlüğe kucak açmak ister gibi, kanatlanıp uçası geliyor... Uçupta Karadenizin üzerine konası geliyor... Kale içinin o güven vericiliğinden mi bilmem, ayaklarım yere sağlam basıyor. Tıpkı şu ayağımın altındaki taş misali; her şey, herkes yerinde ağır olmalı. İnsan karaya, kuş havaya ait misali; az önceki o, tüm bağları koparıp uçup gitme isteği bir düşe dönüşüyor yavaş yavaş. O düşlerin ardından arkama yaslanıyorum güvenle. Sonra ... Sonra halis muhlis bir bardak Rize çayı içiyorum. Çayın deminden sarhoş, doğuya doğru göz alabildiğince uzanan Rize' yi seyrediyorum hayran hayran. Kah mavi, kah lacivert bir denizle yeşil bir kıyı at başı gidiyor güzellikte. Bu yarışın galibi hangi güzel olacak diye boşuna bekliyorum belki. İkisi de ayrı güzel, ikiside birinci çünkü. Yalnız yarışı bozan bir şey var ki ; o da insan oğlunun, iki güzel arasına elleriyle kondurduğu o taş bloklar. Ben de o iki güzel hatırına; kıyı boyunca uzanan , o neredeyse göğe yükselen taş blokları görmezden geliyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Münevver Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |