..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Doğa ve Dünya > Münevver Saral




4 Mayıs 2009
Ziraat Çay Bahçesi / Rize  
Münevver Saral
Hedefe tırmanmak... Zirveyi adım be adım hesaplayarak tırmanmak. Nefes nefese bir tırmanıştan sonra soluklanırken, geriye dönüp bakmak. Ve zirvede ; başlangıç noktası gittikçe küçülürken o nispette büyümek. Varılan noktada hissedilen gurur, ayaklar altındaki seyre eş şimdi. İşte, o en tepedeyken alınan keyif bütün yorgunluğa değiyor artık.


:BJGJ:
Hedefe tırmanmak... Zirveyi adım be adım hesaplayarak tırmanmak. Nefes nefese bir tırmanıştan sonra soluklanırken, geriye dönüp bakmak. Ve zirvede ; başlangıç noktası gittikçe küçülürken o nispette büyümek. Varılan noktada hissedilen gurur, ayaklar altındaki seyre eş şimdi. İşte, o en tepedeyken alınan keyif bütün yorgunluğa değiyor artık.

Ne zaman oraya yürüyerek çıkmayı düşünsem, zirveye tırmanan bir yolun yolcusu gibi hissederim kendimi. Uzun ve dik bir yokuşun yolcusu. İlk bakışta dik gözükmeyen ama her bir adımla sıklaşan nefesinizin hayretiyle dikliğini hissettiren bir yokuşun sonundadır çünkü Ziraat Çay Bahçesi.

Bir çay bahçesinden öte bir hayat bahçesidir orası. Düşlerle, gerçeklerin birbirine karıştığı bir hayat bahçesi. İç içedir orada düşlerle gerçekler. Ya güller içindeki diken ya da dikenler içerisindeki gül gibi...

Ve bir de mevsim baharsa eğer; onlarca bitkinin, çiçeğin arasında, dev ağaçların altında bir cennet bahçesidir orası. Yaşama sevinci veren, bir nefes huzur bahşeden...

Güneşle birlikte, yudumladığınız çayın içinizi ısıttığı bir bahar sabahı. Çiçek kokularında dingin bir zihin. Ve gözlerinizin önünde; yeşilin bin bir tonundan maviye dek uzanan renk cümbüşünde saklı bir şehir. Ve kulaklarınızda; çoktandır görmediğiniz bir dostun, ara ara şen kahkalarıyla karışık o bilindik sohpeti... Belki havadan, belki sudan ama dertten, kederden uzak bir sohpet. Hepsi hepsi bütün bu görsellik içinde yaşanan hoş bir an...

Sonrası... Nefes nefese tırmandığınız yokuştan rahat adımlarla inerek geldiğiniz yere dönmeye geldi sıra. Dinlenmiş ve yaşama sevinciyle yenilenmiş olarak... Hayatınıza kaldığınız yerden, şimdi yeniden başlamak için !

Hayat hep böyle, hep bu çay bahçesi tadında olsa keşke. Bir çıkımlık yokuş, bir soluklanış, bir koşumluk iniş...






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın doğa ve dünya kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yüzü Denize Dönük Yaşamak
Bir Kente ve Denize Tepeden Bakmak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maslow` Un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramının Perspektifinden Ekonomik Açılıma Kısa Bir Bakış
Deniz Mavisi Özlemin Şimdi Bir Düş Oldu Anılarda, Ey Güzel İstanbul!
"Kelimelerin İçinin Boşaltılması" Deyimine Öznel Bir Yaklaşım
Ben ve Ötekiye Dair...
Taraf Olmak Ya da Bitaraf Kalmak
Yaşama Verilmiş Kısa Bir Molada, Geçişlerin Önemini Kavramak
Selimiye' Ye...
Yörelerden Ziyade Yüreklerde Düzenlenmeli Festivaller
Araf Bir Mekan; Piyer Loti ve Eyüp

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İmgelemden Gerçeğe [Şiir]
Sonbaharda Gölcük [Öykü]
Bir Masal, Şu Uzungöl! [Öykü]
Zaman İçinde Bir Çamlıca! [Öykü]
Can Aldatmacası [Öykü]
Tüm Zamanların Şehrine Yine... [Eleştiri]
Tüm Zamanların Şehrine Küçük Bir Eleştiri [Eleştiri]


Münevver Saral kimdir?

Kendime yaptığım yolculuklarımı görüntülediğim bir fotoğraf makinesi gibidir yazı. Kimi zaman gerçekleri hayali bir netlikte, kimi zamansa hayalleri gerçek bir netlikte fotoğraflayan bir makine.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Münevver Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.