..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyada birbirinin eşi ne iki görüş vardır, ne iki saç kılı, ne de iki tohum. -Montaigne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Münevver Saral




19 Haziran 2009
Yaşama Verilmiş Kısa Bir Molada, Geçişlerin Önemini Kavramak  
Münevver Saral
Sıcak... Çok sıcak ! Haziran ki; alışkın değilim bu ay da, böylesi sıcağa. Çünkü Haziran, tatlı bir geçiş ayı. Baharın, bir meltem yumuşaklığında yaza geçişi... Öyle olmasına öyle de fakat bu yıl; bir meltem yumuşaklığında geçmedik de bahardan yaza, yazın ortasında bulduk birdenbire kendimizi. Hem öyle ki; sersemletici bir sıcaklığın içinde... Ve zamansız bu kadar ısıttığına göre; anlaşılan, şu meşhur "Küresel Isınma" dan Haziranda almış payını. Hakikaten mevsimler ve aylar; bedensel ve ruhsal olarak ne kadar da çok etkiliyor insanı.


:AIJI:
Sıcak... Çok sıcak ! Haziran ki; alışkın değilim bu ayda, böylesi sıcağa. Çünkü Haziran, tatlı bir geçiş ayı. Baharın, bir meltem yumuşaklığında yaza geçişi... Öyle olmasına öyle ama bu yıl; bir meltem yumuşaklığında geçmedik bahardan yaza da, yazın ortasında bulduk birdenbire kendimizi. Hem öyleki; sersemletici bir sıcaklığın içinde... Ve zamansız bu kadar ısıttığına göre; anlaşılan, şu meşhur "Küresel Isınma" dan Haziranda almış payını. Hakikaten mevsimler ve aylar; bedensel ve ruhsal olarak ne kadar da çok etkiliyor insanı.

Yaşamın şu hızlı devinimi içinde farkedemesekte; aslında o kadar çok önemli ki geçişler bizim için. Tıpkı bir dolgu malzemesi gibi, o olmadan; 1 in üzerine 2 yi oturtmak bir hayli zor oluyor çünkü. Kısa veya uzun, küçük veya büyük... derecesi ne olursa olsun, bir geçiş yaşamadıkça; 1 den 2 ye çıkmak veya 1 den 0 a düşmek başını döndürüyor insanın. Sadece insanda mı, doğadada bu böyle. Hem doğada, daha da belirgin; yaşanmayan geçişlerin tahribatı. Vaktinden önce açan çiçekleri nasıl mahvediyorsa vaktinden sonra yağan karı... Öyle de; geçişler yaşanmadan, hazmedilmiyor hiç bir şey kolay kolay.

Geçişler adeta, zaman ve mekana yerleştirilmiş birer sır gibiler. Gözle görülemeyen, elle tutulamayan ama varlığı kuvvetle hissedilebilen bir büyü misali, geçişler. Ve geçişler; sır oldukları kadar ayan, büyüleyicilikleri kadar da gerçekler aynı zamanda. Ve tıpkı; tırnağın, saçın, boyun uzaması, bir yaranın iyileşmesi gibi sırlı ve büyülü... An be an izleyemesekte tırnağın, saçın, boyun uzaması, yaranın iyileşmesi kadar ayan ve gerçek. Gözlemlenemeyecek kadar nicel, göz ardı edilemeyecek kadar da nitel bir gereklilik.

Şöyle bir kenara çekilmek lazım belki, geçişleri daha iyi görebilmek için. Ya da belki kısa bir mola vermek lazım yaşama, geçişlerin önemini daha iyi kavrayabilmek için. Geçişler; bir uyum programı aslında. Bulunulan seviyeyi, bir üste çıkarmaya veya bir alta indirmeye uyumlu hale getiren bir pogram. Uyum göstermenin ya da uyum sağlamanın özünde ise bir sindirim işlemi var. Geçişler de bu sindirim sisteminin vazgeçilmez dişleri olmalı o zaman. Evet evet , her geçiş bir diş olmalı !Tıpkı çok acıktığımızda hazımsızlığa uğramamak için ; dişlerimizle lokmaları tek tek çiğneyerek, açlıktan tokluğa ulaşmamız gibi. Ya da çok susadığımızda suyu birden diklemek yerine, yudum yudum içerek susuzluğa kanmamız gibi... Öyle de sırasıyla yaşamalı her şeyi. Yaşanılan her neyse; uzun veye kısa , küçük veya büyük ama mutlak bir geçişle, onu sindirmeli iyice. Sindirebilmeliyiz ki bir sonra yaşanacak olana uyumla geçebilelim. Varlıktan yokluğa, umutları yeise düşürmeden geçebilmek misali... Ya da yokluktan varlığa, başı dönmeden ve şımarmadan geçmek misali. Ve böylece yaşamın hızını yada durağanlığını bu mutlak geçişlerle uyumlu hale getirebilir insan. İşte bu uyum olmalı geçişleri bu kadar vazgeçilmez kılan. Ya da kısacası, geçişler; yaratılış gereği, yaratılana yerleştirilen bir uyum programı.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maslow` Un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramının Perspektifinden Ekonomik Açılıma Kısa Bir Bakış
Deniz Mavisi Özlemin Şimdi Bir Düş Oldu Anılarda, Ey Güzel İstanbul!
"Kelimelerin İçinin Boşaltılması" Deyimine Öznel Bir Yaklaşım
Ziraat Çay Bahçesi / Rize
Yüzü Denize Dönük Yaşamak
Ben ve Ötekiye Dair...
Bir Kente ve Denize Tepeden Bakmak
Taraf Olmak Ya da Bitaraf Kalmak
Selimiye' Ye...
Yörelerden Ziyade Yüreklerde Düzenlenmeli Festivaller

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İmgelemden Gerçeğe [Şiir]
Sonbaharda Gölcük [Öykü]
Bir Masal, Şu Uzungöl! [Öykü]
Zaman İçinde Bir Çamlıca! [Öykü]
Can Aldatmacası [Öykü]
Tüm Zamanların Şehrine Yine... [Eleştiri]
Tüm Zamanların Şehrine Küçük Bir Eleştiri [Eleştiri]


Münevver Saral kimdir?

Kendime yaptığım yolculuklarımı görüntülediğim bir fotoğraf makinesi gibidir yazı. Kimi zaman gerçekleri hayali bir netlikte, kimi zamansa hayalleri gerçek bir netlikte fotoğraflayan bir makine.

Etkilendiği Yazarlar:
Dostoyevski


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Münevver Saral, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.