..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgular görmezden gelindikleri için var olmaya son vermiyorlar. -Huxley
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Şevket Başıbüyük




10 Mayıs 2009
Aşk Suya Düşünce…  
Şevket Başıbüyük
Suya aşk düşer mi diyeceksiniz? Ben de düşmeyeceği/yazılamayacağı kanaatindeydim. Değil suya aşkın, kâğıda bile yazılmayacağına inananlardandım. Aşk suya düşünce; Aşk suya düşünce…


:AHGA:
Aşk suya düşünce…

Suya aşk düşer mi diyeceksiniz?
Ben de düşmeyeceği/yazılamayacağı kanaatindeydim.
Değil suya aşkın, kâğıda bile yazılmayacağına inananlardandım.
Öyle ki; bazen (sesim de bu işe elvermediği için) “aşk kâğıda yazılmıyor…” şarkısını bile okumuşumdur kendi kendime…
Ama artık öyle düşünmüyorum…
Malatya Belediyesi Kültür Sanat Müdürlüğünce, 2009 yılı kültürel etkinlikleri çerçevesinde organize ettiğimiz Ebru Sanatı Kursu'na katılan kursiyerlerin sertifika dağıtım töreninden aşkın suya yazıldığına şahit oldum.
Evet, o gün orada; “suya aşk yazan adamlar gördüm…”
“Suya aşk yazan hanımlar gördüm.”
Kâğıdı, kitre ve öd suya daldırıp topraktan renk devşirip, renkleri (aşkları) suya/kâğıda dokuyan insanlar gördüm…
Çiçeği burnunda ebru kursiyerlerin suya nakşettiği çalışmalarla “ebru kursu” hakkındaki düşüncelerim tamamen değişti…
Çünkü kursun düzenleyenlerden biri olarak o güne böyle düşünmemiştim.
Hatta: “ Bu kurs da nerden çıktı/değer mi bu kadar masrafa!…” şeklinde, bağırıp çağırdığım anlar bile olmuştu.
Ama o gün, orada (hem de sırf 3-4 aylık) bir çalışmadan sonra elde edilen ebru çalışmaları görünce…
Ebru…
Ebru önce “aşkın suya düşüşü…” imiş…
Sonra da “su aşka yenik düşüyor” muş ebru ile…
Ebru’nun ne olduğunu hakikaten bilmiyordum/halen öğrenmiş değilim…
Ancak (çocukluğumda çokça gökyüzünü seyreden biri olarak) gökyüzünün o muhteşem renk cümbüşleriyle büyülendiğimi –ebruyu gördükten sonra- itiraf edebilim…
Sanırım, ebru ustaları da, çocukluğumda seyrine doyamadığım gökyüzünün o renk cümbüşünü kıskanmış olacaklar ki “ebru” denilen sanatı icra etmişlerdir.
Ebru; ruhtaki dinginliği bulabilmenin son icadı olsa gerek…
Ebru ki; teknede duru, sessiz ve sukut içinde bekleyen suya kitre ve öd suyundan veya benim bilmediğim başka bir şeyden düşen/düşürülen damlalarla, –maharetli bir el yordamıyla- değişik renklerde ve tonlarda harikalar renk cümbüşü…
Ebru ki; (ebrucuların) sevgilisinin saçlarını tarar gibi suyun saçlarını tarama sanatı…
Ebru ki; teknelerde açan laleler…
Ebru ki; boy boy, renk renk boyun bükmüş laleleri divana, diz çöktürerek; yaşatılması gereken geleneksel bir ata sanatı…
Ve Ebru ki; suyun renklerle oynadığı bir aşk oyunu…
Kimisi bunu; “Ebruzenin su ile serüveni” olduğunu ifade eder.
Kimisi; “Rengi ve ahengi, aşk denizine salıyor” olarak ifade eder.
Her ne ise…
Tüm bu anlattıklarımdan sonra sizlere “Ebru nedir?” diye sorsam…
Elbette ki çok çeşit ve doğru cevaplar verilecektir…
Çünkü aşk suya düşünce;
Aşk suya düşünce…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Sevgi Mektupları"
8 Mart "Sokak Kadınları"
Gözlerimin Rengi
Kadın veya "Anneler Günü"

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir "Şişirme Duası" Hikâyesi
Kınıfır Bed Renk Olursa…
"Şişirme Duası"
Kitap Okumak Eğlenceli Bir Eylem…
Tarihe Yoculuk
Sağır Kaplumbağa
Dicle Kıyısında Bir Mağara Kent
Tasalanma Ey Reis!..
Piyerloti
Beydağı"na Kar Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Cennet Gülleri [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Tüm Türkiye Üşüdü Koca Reis [Şiir]
Çocukluğum [Şiir]
Duvardaki Saat [Şiir]
Olma Geveze [Şiir]
Özgürlük [Şiir]
[Şiir]
Bizim Kadir de Ehliyeli Olunca… [Öykü]
Vay Sözüm Vay… [Öykü]


Şevket Başıbüyük kimdir?

Edebiyatın karın doyurmadığını bile bile aç kalma pahasına yazmaktan imtina etmeyen, hayal gücünden çok izlenim ve gözlemlerini yazmaktan büyük keyif alan, yazarken adeta orgazım olan sıradışı bir yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Roman, Hikaye, Şiir, Biyografi, Gezi


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.