Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo |
|
||||||||||
|
“Kadınlar bilirim ülkeme ait Yürekleri Akdeniz gibi geniş, soluğu Afrika gibi sıcak Göğüsleri Çukurova gibi münbit Dağ gibi otururlar evlerinde Limanlar gemileri nasıl beklerse Öyle beklerler erkeklerini Yaslandın mı çınar gibidir onlar sardın mı umut gibi.” Biz, kadını böyle bilirdik, şairin mısralarda ifade buyurduğu gibi... Biz, kadını “dağ gibi evlerinde” bilirdik. “Limanlar gemileri nasıl beklerse, öyle beklediklerini” bilirdik. Ve bizim bildiğimiz kadınlar öyle kadınlardı. Bize göre kadın, şairin de ifade buyurduğu gibi; “bir kadını ortadan ikiye böl… yarısı annedir, yarısı çocuk, yarısı sevgili yarısı aşk...” Aynen öyle; kadın bacıdır, kardeştir, anadır, yardır… Sardın mı umut gibi… Yaslandın mı çınar gibi… Şimdi öyle mi? Şimdiki kadınlar yürüyor/gidiyor… Oysa kadın giderse… “bir anne gider... bir dost... bir arkadaş... bir sevgili... ne çok kişi yok olur aslında, bir kadın gittiğinde…” Kafesten kaçırılan kuş misali şimdiki kadınlar… Sokağa düşmüş kadın… Bildiğimiz ana, kardeş, bacı ve yar olamayan kadınlar bunlar… Sokakta yürüyor, haklarını savunma adına. Hangi hak ve kime karşı hangi hakkını savunduğunu bilmeden sokağa düşmüş, arıyor… “8 Mart Dünya Kadınlar Günü” münasebetiyle, sözde hak arama adına yürüyen bir kadına mikrofon uzatıldığını izliyorum ana haber bültenlerinde… “Kadın başımıza sokaktayız isyandayız!..” diyor… İyi de isyanın kime… “Biz varız” Varlığını böyle mi gösterecektin?! “Yürüyoruz, sokaktayız, evdeki kadınları dışarı çıkartacağız” Aman Allah’ım ne felaket!... Ey evden çıkan ve sokaklara terk edilen kadın… Kimsesiz sokaklara terk edilerek, evden çıkan kadın! Ve ey huzuru evden dışarı arayan kadın! Dur, gitme! Kadının yeri evidir. Huzur evdedir…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şevket Başıbüyük, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |