..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Post-Modernizm > ERDEN ERKİN




3 Mart 2009
Bitmeyen Dans...  
ERDEN ERKİN
Sen dudaklarımda bitmemiş bir şarkı, kimse bilemez aradaki farkı. Hani o birlikte başladığımız, koşarken yavaşladığımız, hayat tanımadı toleransı, bitiremedik dansı. ERDEN ERKİN...


:CEDIC:
BİTMEYEN DANS...


(1)


Bir akşam alacasında, ya da gecenin patlıcanmorunda veya bir sabah vakti kuşlukta, bilmem ki neyi arıyoruz biz bu boşlukta?

Bir gizdir yaşamak, silinmez bir iz...

Yaşamak sadece denizin kumsalı öpmesi, ya da martının uçması değildir. Acı, sancı, sevinç, keder de değildir. Bunların tamamını içeren bir bütündür yaşamak. Ne yana çekersen o yana gelir yaşamak.

Güneş doğunca mı yaşanılır, güneş batınca mı? Aydınlıkta mı mutlu olunur, zifiri karanlıkta mı? Hüzün bir kuşluk vakti mi gelir, yoksa bir akşam alacasında mı?

Yamaçtan huzursuz akşamlar indiğinde, yalnızlık neden kopkoyu oturur insanların yüreğine?

Otobüsün arkasından mı koşarak yetişirsiniz, yoksa trenin mi? Ya da metruk istasyonun eski bankında oturur kalır mısınız?

Güneşin doğuşu mu sizi sevindirir, karanlığın çökmesi mi?

Karanlığın gözlerini hiç gördünüz mü? İnsanlar, yerde mi Tanrı'ya daha da yakındır, yoksa bir dağın zirvesinde mi?

Bir deniz kenarındasınız, yalnızsınız üstelik; adınızı martı kanadına mı yazarsınız, yoksa akköpüklü dalgalara mı?

Denizin kumsalı neden öptüğünü hiç düşündünüz mü? Kızdığında da korkunç dalgalarıyla nasıl saldırdığını?

Madem ki ay ve yıldızlar bir taş ve kum yığınıdır, uğruna neden aşkımızı orada arar, şiirler yazar, şarkılar besteleriz?

Uyanır uyanmaz neden aynaya bakarsınız? Unutmayın ki arkası katranlı kağıtla kaplıdır...

Yüzünüzü en çok hangi yöne döndüğünüzü düşünün ve sevgilinizin en çok hangi elini tuttuğunuzu düşünün; anımsıyamadınız mı, sevgiliniz ve yönünüz bu kadar önemsiz mi? Oysa unutmayın, dünya sadece ikisi için dönüyor.

Aşkta üçüncü kişi neden hep acı çeker ve neden hep birinci kişi acı çektirir?


(2)


Zifiri karanlık bir yerde bir geceyarısı yürürken neden güneşin doğması için dua edersiniz de, elektriğin o yere gelmesi için değil?

Unutmayın, sadece güneş doğmaz sabahları; güvercinleri de vururlar, çırpınırken kanatları...

Hiç kimse unutulmaz, hiç kimse vaz geçilmez değildir.

Bir insana hak ettiğinden fazla değer verirseniz, hurdasını sıfır diye size pazarlamaya kalkar.

Dalgalar azgınlaşır, kumsalı dövmeye başlar; dalgalar sakinleşir, kumsalı öpmeye başlar.

Bir geceyarısı serinliğinde, yakamozlarıyla parıldayan denizin derinliğinde, senin gittiğin ve benim dönmeni beklediğim yerde; eğer düşmeseydim ayrılıklarla derde, inan seninle çok mutlu olurdum, olur olmaz her yerde…


(3)


Sen dudaklarımda bitmemiş bir şarkı, kimse bilemez aradaki farkı. Hani o birlikte başladığımız, koşarken yavaşladığımız, hayat tanımadı toleransı, bitiremedik dansı.


Dalgaların kumsalı öptüğü yerde, çığlık çığlığadır şimdi martılar. Ben mi duygusallaştım ne,
daha bir hüzünlü olmuş şarkılar. Az sonra bizim şarkımız, bizim dansımız başlar, denizin derinliğinde, gözlerinin büyüsünde, bak nasıl görülür farkımız, dansımız; hani o birlikte başladığımız, sen dudaklarımda bitmemiş bir şarkı, kimse bilemez aradaki farkı. Koşarken yavaşladığımız, hayat tanımadı toleransı, bitiremedik dansı; kimse bilemez bitmeyen dansı...



ERDEN ERKİN…
BİTMEYEN DANS…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın post-modernizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Olmuyor Aşk!
Hüzün Sırtımı Sıvazladı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşkta Üçüncü Kişi Olmak...
Aşk Nedir?
Şimdiki Aklım Olsaydı...
İnternet Arkadaşı
Benim Burada Ne İşim Var?
Severek Ayrılmak
Arayışlar
İstanbul'da Son Düşüm (Romance)
Bir Deniz Yaşardı Buralarda
Narçiçeği Yere Düştü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seninle Aşkımız [Şiir]
Karanlığın Gözleri [Şiir]
Son Bölüm [Şiir]
İçimdeki Fırtına [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Sen de Gittin Oldun El [Şiir]
Armağan [Şiir]
Mutluluk Masalları... [Şiir]
Sabah Saat Beşti [Şiir]
Doğanın Değişen Dokusu [Şiir]


ERDEN ERKİN kimdir?

Bilmiyorum şimdi kiminlesin, nerde? Eğer düşmeseydim ayrılıklarla derde, seninle çok mutlu olurdum, olur olmaz her yerde. . . Ne olur gitme, kal! Bitmesin bu masal. . . ERDEN ERKİN Uluslararası Turizmci

Etkilendiği Yazarlar:
Aşk, martı kanadının denize değdiği andır; yitirilen, kumsalda beklemekle geçirilen zamandır. ERDEN ERKİN


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.