..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ölümden sonra yeni birşeylerin olduğu konusunda umutluyum. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > ERDEN ERKİN




16 Şubat 2006
Bir Deniz Yaşardı Buralarda  
ERDEN ERKİN
Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Gözleri bir yosun olurdu, bir çim. O ne gözlerdi Allahım, ne biçim. Bir türlü bakamazdım, tuhaflaşırdı içim. ERDEN ERKİN


:AIAFD:
BİR DENİZ YAŞARDI BURALARDA


Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Gözleri bir yosun olurdu, bir çim. O ne gözlerdi Allahım, ne biçim. Bir türlü bakamazdım, tuhaflaşırdı içim.

Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Saçları ipek sarısıydı ve sarı tonlara bürünmüş bir çiçek serasıydı.O sarı saçlarını gecelerime perde ederdim; gözlerini yıldız. Işık saçan bir umut, pembe bir buluttu başımdaki ve taptığım bir mabudeydi karşımdaki...


Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. İçi, dışı şaffaf bir; içi, dışı sevda gibidir. Kıyamazdım bakmaya, dokunmaya; yitireceğimden korkardım hep, bir köşeye gizlenirdim, sessizce ağlardım.

Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Benimle otururdu dalgaların kumsalı öptüğü yerde. Benimle kovalardı martıları, benimle koşardı kumsalda. Benimle akköpüklü dalgalara yalnızlığımızı, martı kanatlarına adımızı yazardı. Benimle duyumsardı çamın reçine kokusunu, benimle seyrederdi doğanın yeşil dokusunu. Benimle yüzerdi alabildiğine, denizin maviliğine. Benimle dönerdi dalgaların kumsalı öptüğü yere.


Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Onunla şu gördüğünüz dağın zirvesine çıkardık. Bilirsiniz, bir dağ başında insanlar daha da yakınlaşır Tanrı'ya ve bir çocuk gibi mutlu aşık olur doğaya. Avuçlarımızın suçlu parantezini açarken havaya, başlardık saf ve sevgi dolu bir duaya ve yeniden gelmiş gibi olurduk dünyaya.


Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Benimle otururdu buralarda. Bir gün kumsala büyük balıklar geldi. Seni daha büyük denizlere götürelim dediler. Onlara uydu, gitti.

Bir dönüp baktım ki geçmiş seneler, içimde birikmiş neler neler olmuş kördüğüm; aynadaki gözlerimde gördüğüm, hala o denize yanmakta ve ağlamaktayım.

Deniz gitti buralardan, benimle yaşadığı yerlerden. Bir baktım ki bir başımayım, alıştım terk edilmelere, tuhaf yalnızlıklara. Ben böyle yaşamaya tutkunum, aşinayım.

Ne deniz döndü buralara, ne de onu götüren büyük balıklar. Bir gün küçük balıklarla haber göndermiş deniz bana. Demiş ki," Geceleri dünyamızı aydınlatan ayın ve ulaşılmaz sandığım yıldızların bir taş ve kum yığını olduğunu; parlak neonların arka tarafının karanlık birer depo olduğunu; aynanın arkasının katranlı kağıtla kaplı olduğunu, insanların uzay boşluğunda sadece bir zerrecik olduğunu ve en kötüsü, en küçük bir fırtınanın dahi önüne katılıp insanın savrulmuşluğunu ve kaybolmuşluğunu anlıyorum.Tel örgüye takılanın ben olduğumu ve yırtılanın benim pantolonum olduğunu artık biliyorum," demiş.


Deniz gitti, acı bir hatırası; onulmaz bir yarası kaldı.Ben bittim, içimde bir AH'ım, yukarıda ALLAH'ım kaldı. Deniz kirlendi, ne kaldı? Büyük balıklar küçük balıkları yuttu ve bu balıklar beni tuttu uyuttu; kumsalda bir başıma bırakarak unuttu.


Kumsaldayım yine, denizin gittiği ve benim dönmesini beklediğim yerde. Sağımda martılar, solumda deniz; içimde derin bir acı, derin bir iz. Bilmiyorum şimdi kiminlesin, nerde? Ben düştüm hep, ayrılıklarla derde, şimdi çok mutsuzum her yerde.


Bir deniz yaşardı buralarda bir zamanlar. Aşkların en güzeli, en zarifi, en soylusu burada yaşandı. Deniz, neonların arkasındaki karanlık depoda; ulaşılmaz sandığımız yıldızların üstündeki taş ve kum yığınında; bazan da küçük bir fırtınanın önüne katılmış uzay boşluğunda zerrecik gibi dönmekte. O döndükçe, yeryüzünde ne kadar umudum varsa sönmekte ve ruhum hergün yeniden ölmekte...


Bütün bu med-cezir bileşkesi basite indirgendiğinde, bu olabilene doğada üç şey tanıktır: Deniz, kumsal ve martılar...

Deniz gitti, masal bitti...


ERDEN ERKİN...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Bu ne hüzün!
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
4 Mart 2006
Merhaba Sevgili Erden Erkin; Hüzün giydirilmiş ve şiirsel anlatım içeren yazınız çok güzeldi.Tek kusuru, çok karamsar olması.Öyle ki, karamsarlık; yazıdan okuyucuya bulaşacak kadar yoğun....Başarılı yazın çalışmalarınızın devamını dilerim.Sevgiyle kalın...Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşkta Üçüncü Kişi Olmak...
Huzursuz Akşamların Koynunda

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bitmeyen Dans...
Aşk Nedir?
Şimdiki Aklım Olsaydı...
Olmuyor Aşk!
İnternet Arkadaşı
Benim Burada Ne İşim Var?
Severek Ayrılmak
Arayışlar
İstanbul'da Son Düşüm (Romance)
Hüzün Sırtımı Sıvazladı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seninle Aşkımız [Şiir]
Karanlığın Gözleri [Şiir]
Son Bölüm [Şiir]
İçimdeki Fırtına [Şiir]
Yalnızlık [Şiir]
Sen de Gittin Oldun El [Şiir]
Armağan [Şiir]
Mutluluk Masalları... [Şiir]
Sabah Saat Beşti [Şiir]
Doğanın Değişen Dokusu [Şiir]


ERDEN ERKİN kimdir?

Bilmiyorum şimdi kiminlesin, nerde? Eğer düşmeseydim ayrılıklarla derde, seninle çok mutlu olurdum, olur olmaz her yerde. . . Ne olur gitme, kal! Bitmesin bu masal. . . ERDEN ERKİN Uluslararası Turizmci

Etkilendiği Yazarlar:
Aşk, martı kanadının denize değdiği andır; yitirilen, kumsalda beklemekle geçirilen zamandır. ERDEN ERKİN


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.