Hala çevrende bulabileceğin güzellikleri bir düşün ve mutlu ol. -Anne Frank |
|
||||||||||
|
Kadınların aşktaki üstünlüğü asla tartışılmaz. İlk insandan itibaren üstünlük kadındadır. Yaşamsal kuramlar üzerinde kadınlar hep başrolü üstlenmişlerdir. Bakmayın siz erkeklerin üstünlük tartışmalarına, son sözü hep kadınlar söylemişlerdir. Onay makamı her zaman kadındır. Erkeklerin, "Alt tarafı kadın," "Eksik etek,""Saçı uzun, aklı kısa," gibi hiçbir dayanağı olmayan tutarsız iddiaları sadece egolarını tatmin etmek ve hödüklüklerini gizlemek için uydurdukları sözlerdir. Açıklamamalarına karşın, bu sözlerin ipe sapa gelmez saçmalık olduğunu erkekler de çok iyi bilmektedir. Kabul etmek gerekir ki, aileyi yöneten nasıl ki kadınsa, gerçekte ülkeyi yöneten de kadındır, ne yazık ki erkekler bunun ayrımına henüz varamamışlardır. Konuyu genişletip dağıtmadan özüne dönelim. Kadın her zaman olduğu gibi aşkta da üstündür ve birinci kişidir. Unutmayın ki mutlu bir evlilik yapan kadın, geçmişteki aşklarını hatırlamak dahi istemez. Bir erkek, mutlu bir evlilik yapsa bile geçmişteki aşklarını unutmaz. İşte fark buradadır. Bu ince ayrıntıyı herkesin bilmesi ve kabullenmesi gerekir. Kadın isterse anında sizi silebilir. Kadın acıyı, terk edene kadar çeker; sizi terk etmeye karar verdikten sonra bir kadını kimse durduramaz ve asla size geri dönmez. Sizi, deyim yerindeyse tek celsede deşifre edebilir, silebilir, buruşuk bir kağıt gibi çöpe atabilir. Siz siz olun asla bir kadınla bu konularda deneyim sahibi olmadan aşık atmaya kalkmayın; zira kaybeden taraf hep siz olursunuz; bunu asla unutmayın. Ancak sanılanın, genel kanının aksine, bir erkek böyle yapamaz. Gaddar, kaba, hain oldukları sık sık kadınlar tarafından yinelenen erkekler aşkta daha çok duygusaldır. Kadının aşktaki duygusallığı, metabolizmasından kaynaklanmaktadır. Aşkta acıyı hep erkek çeker. Bu nedendir bilinmez, ancak bu bir varsayım değil; gerçek budur; sanıldığı gibi kadın daha çok acı çekmemekte, acı çektirmektedir. Kadın tek başına her şeydir, kadınsız bir erkek hiçbir şeydir. Bir kadın tek başına kendini, evini, işini yönetebilir, bir başkasına gereksinim duymaz. Bir erkek arkasına kadın desteği almadan bunların hiçbirini yapamaz. Kendimden bir örnek vermek gerekirse; babam ben küçükken vefat etti, çok zor anımsıyorum, yalnız büyüdüm. Annem bir kamu kurumunda daire başkanıydı, orayı yönetiyordu. Dedelerinden kalma tekstil üzerine işyerini ve yüzlerce işçinin sevk ve idaresini iki kardeşiyle birlikte yönetiyordu. Ardından evdeki yardımcıları yönetiyordu. Bunlar yetmezmiş gibi her gece bir toplantıya, bir düğüne, bir derneğin çalışmalarına koşturuyor ve üstüne üstlük bir de özel olarak beni yönetiyordu. Ben de size bir sırrımı açıklayayım, (ki annem bunun hep farkında ancak ilişkimizi zedelememek; daha doğrusu benimle yüz göz olmamak için farkında değilmiş gibi görünür;) annem bile olsa bir kadından emir almamak için onun istemediği ve sık sık bana, "Git uşaklık et!" dediği turizmcilik işini seçtim ve annemden emir almak yerine Fransızlardan emir almaktayım ve onların tabiriyle direktörlüklerini, benim tabirimle temsilciliklerini yapmaktayım. Görüldüğü üzere cefakar, fedakar taraf hep kadındır. Biz erkekler şımarık, tatminsiz, tembel, isyankar olduğumuz kadar da nankörüz aynı zamanda. Bir dakika, hemen "Oooo!" çekmeyin lütfen' Şöyle bir düşünün arkanıza yaslanıp, bu Erden Erkin'in 38 yıllık yaşamının bir araştırmasıdır, bunu yadsıyamazsınız, lütfen sakince bir düşünün... Hiç kuşkusuz istisnalar, tam tersi gerçekler de vardır hayatta, ancak bunlar genel kuralı bozamaz. Aşkta üçüncü kişi bir kadın olursa sorun yok. Bir kadın, bir bakış, bir gülüş, yeni açmış bir çiçeğin görüntüsü, sohbet ettiği bir eski dostun güzel bir çift sözüyle mutlu olabilir. Bir erkek bu başarıyı asla gösteremez. Aşkta üçüncü kişi bir erkek olursa, kendisini aşk acısı ile cehennem arasında bir boşlukta bulur. Sanki dünyanın sonu gelmiştir, yaşam tükenmiştir. Sanki uzay boşluğunda bir zerrecik olup fırtınalar önünde savrulmuştur. Ayrıca üçüncü kişi olmanın verdiği acı, eziklik, burukluk, terk edilmişlik, atılmışlık, satılmışlık, istenilmeme duygusu içinde bocalar erkek. Bu bocalama durdulamazsa psikolojik sorunlar baş gösterir, kişilik çatışması, iç çatışma derken depresyon geçirmeye kadar gider. Siz siz olun aşkta asla üçüncü kişi olmayın! Yoksa çok acı çekersiniz çok... Sanırım çok kişi benim aşkta üçüncü kişi olduğumu sanmıştır, ya da geçmişimde böyle bir aşk yaşadığımı sanmıştır. Sanırım bu konuda bir açıklama yapmam gerekir: Hep ulaşılmaz aşklar yaşadım ben. Her zaman güzel gösteren aynanın arkasının katranlı kağıtla kaplı olduğunu; geceleri dünyamızı aydınlatan ay ve yıldızların bir taş ve kum yığını olduğunu bilerek yaşadım. Hiç kimsenin aşkına, arkadaşına hariçten gazel okumadım. Hiç kimsenin girdisi, çıktısı, yaşantısı beni ilgilendirmedi. Sadece anlatılanı dinledim, hiç kimsenin çok özeline girmedim, Hülyanım da öyle ve beni de öyle yetiştirdi, ailece hep böyleyiz; kimsenin işine gücüne karışmayız. Her zaman gurur duyduğum, onur duyduğum bir annem, dünya tatlısı bir kız kardeşim var. Her zaman erişilmez aşkların zirvesinde yaşadım. Ben her zaman bir numaraydım; bırakın üçüncü kişi olmayı, aşkta ikinci kişi bile olmadım. Her zaman ölümüne sevdim, ölümüne sevildim... Bu belki bir şans, belki de bir lütuftur. Her zaman çok özel seçimler yaptım ve her zaman çok özel insanlarla büyük aşklar yaşadım. Hiçbir pişmanlık duymadım, hala hepsine çok özel oldukları için derin saygı duymaktayım. Lütfen sizler de tercihinizi sizin için özel olandan yana yapın, basite indirgemeyin ve özellikle tercihinizi cinsellikle asla karıştırmayın. Yoksa çok acı çekersiniz çok... ERDEN ERKİN... AŞKTA ÜÇÜNCÜ KİŞİ OLMAK...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |