Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk |
|
||||||||||
|
Karanlığın gözlerini gördüm orada çam ormanlarıyla gürleşen dağ zirvesinde reçine kokusuydu sarhoş eden zirvede insanlar Tanrı' ya daha da yakınlaşır ay büyür, yıldızlar berraklaşır. Kimbilir kimler geçti bu patika yollardan papatyaları, sümbülleri, kekikleri, fesleğenleri kimler kokladı bu kırçiçeklerini bu renkler serasında hangi rengi sevdiler acaba yeşilin tonlarını görmüşler miydi avuçlarına almışlar mıydı omuzlarına konan kelebekleri, uğurböceklerini. Karanlığın gözlerini gördüm orada sahi ne renkti karanlığın gözleri mavi, yeşil, menekşe, yoksa başka mıydı örneğin kömür karası, ya da zifir şöyle azıcık eflatun olan içinde ya da lacivertin patlıcan morunda karanlık ne renk olmak zorunda Karanlığın gözlerini gördüm orada zirvede Tanrı yakındı, güneş uzak sadece allımorlu, alacalıbulacalı gölgeler vardı oynaşan ve reçine kokusu sarhoş eden, büyüleyen, derince burnunuza çekilen arada kuş sesleri karışıyordu derinden gelen. Karanlığın gözlerini gördüm orada deniz yok, kumsal yok, martı yoktu tekneler de geçmiyordu üstelik sadece çam ağaçları var gece gece reçine kokusu ve yalnız geçen bir ömrün yalnız kalmak korkusu vardı sesi derinlerden gelen ızdırap türküsü çoktu yarılanmış bir aşk, bitmemiş bir dans kadardı. Karanlığın gözlerini gördüm orada gün ışımak bilmiyordu zirvede güneş doğar mıydı kimbilir herşey öylesine uzak ve herşeyden yoksun bir bakmışsın ki kaybolmuşsun karanlığın gözlerini görmek gerek orada güneşi anlamak ve Tanrı' ya yakınlaşmak avuçların suçlu parantezini açarak havaya hiç değilse arada bir günahlardan arınmak. KARANLIĞIN GÖZLERİ... ERDEN ERKİN... (Uludağ'ın zirvesinde bir yaz gecesi...)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |