Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
Keşkelerle geçirilen bir ömrün kalanını mutluluk oyunlarıyla geçirmek, sahte ve anlamsız bir tercihtir. Yıllardır beklediğiniz bir gün dönse bile, eski mutlu, şaşaalı, çok özel ve güzel günlerinizin asla geri dönmeyeceğini anladığınızda şaşar kalırsınız. Çünkü yitirilen, geçip giden zamandır. Kişiler başkalaşmış, olaylara ve zamana bakış açıları değişmiştir. Aşk, martı kanadının denize değdiği andır; yitirilen, kumsalda beklemekle geçirilen zamandır. Gerçekten gökkuşağının renklerini görmek istiyorsanız yağmurlarda ıslanmak; kar'ın saf beyazlığını görmek için ayaz gecelere katlanmak zorundasınız. Bu nedenle sevgilinize bakarken gözlerinizdeki parıltının anlamıyla, bir annenin karşılıksız bir sevgiyle çocuğuna bakan gözlerindeki parıltının anlamını karıştırmayın sakın. Biri, almak-vermek üzerine; diğeri karşılıksız bir sevgi üzerine kuruludur. Karşılıksız bir sevgi üzerine kurulmayan ‘ aşk,’ zaten aşk değildir; karşılıklı bir aşktır. Aldığı kadar vermek üzerine kuruludur. Ben az aldım, sen çok aldın ikilemi yaşandığında; tartışmalar büyür, aşk küçülür. Bu, aşkın iflası, ekonominin zaferidir. Ekonomiye dayandırılan her aşk bilançosu, iflasla neticelenmek ve aşk ortaklığı kepenklerini indirmek zorundadır. Ekonomiye dayalı aşkların bu sonuçla hezimete uğraması kaçınılmazdır. Olmayan aşkları, çeşitli örneklerle çoğaltmak ve yaşanmış olaylardan seçmeler vermek mümkündür. Ömrümce bu ekonomiye dayalı aşklardan hep nefret ettim. Ancak günümüz dünyasında bu, ‘kaçınılmaz bir mutsuz son’dur. Belki de bu nedenle hiç evlenmedim. Ya da kaçınılmaz bir son nedeniyle... Kim bilir?... ERDEN ERKİN… OLMUYOR AŞK!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ERDEN ERKİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |