..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Türkiye Cumhuriyeti'nin temeli kültürdür -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Demirhan Ocak




16 Temmuz 2002
Fitbol  
Demirhan Ocak
Ayla abla “Avluda getti, geeeettiii melek gibi herifim getti” diye paradoks tarlalarında çırıl çıplak koşuyordu...


:BCHF:
FUTBOL
Demirhan OCAK

Tatil için Adana’daydım........
Brezilya-Türkiye futbol maçı başlayalı on dakika olmuştu......
Ortalıkta in cin çift kale top oynuyordu...
Açık kalp ameliyatı olmuş amcamın durumu öğrenmek için hastahaneyi aradığımda
telefona kimseler cevap vermiyordu... beş dakika sonra tekrar aradığımda telefona çıkan kişi (hayvan) damarlarımda Türk kanı akıp akmadığını ısrarla ve höykürerek sorduğu sorunun cevabını almadan “pis moskof uşağı deyip” telefonu yüzüme kapatıyordu hayvanoğlu hayvan.....
Karşı komşumuz Ayla ablanın kocası ayyaş İsmail’in “lan avrat ben sana kırk defa söylemedimmi? Maç izlerken televizyonun önünden geçme..” diye böğürtüsüne, Ayla ablanın “Vurma ismayilim, kulun kölen olam vurma” diye yalvaran çığlıkları karışıyordu....
Oyunun 25.dakikasında 80’nına merdiven dayamış Memleketin Başbakanı’nı bir grup doktor günlük kontrollerini yapıyorlardı... Borsa ise doktorların yapacağı açıklamayı bekliyorlardı....
36. dakika dolmak üzereyken bir Amerikan doları’nın değeri; dünya ekonomi liginde yenilmiş ama ezilmemiş! Bir buçuk milyon tane Türk lirasını geçmek üzereydi....
Oyunun 40. dakikası oynanırken Brezilya hapishanelerinden mahkumlar birer birer firar ediyorlardı.....
43. dakikada Rivaldo’nun doğduğu evin (barakanın) yanındaki barakada yaşayan 11 yaşındaki Josep Carlos Hargevez’in evinde yangın çıkıyordu.... evin babası kan ter içinde koşarak bulduğu telefon külübesinden Rio de Jeneiro itfayesini arıyordu.... İtfayenin santralininde görevli kazma ise Josep Carlos’un babasını maç saatinde evinde yangın çıktığı için vatan hainliğiyle suçladıktan sonra, sittir lan anlamına gelen “Cogida de hombres” diyordu....
İlk yarının uzatmaları 47. dakika Türk milli futbol takımı gol atıyordu..... 70 milyon insanın başı göğe eriyordu, bir kaç dakikalığına da olsa maçı seyrettiği kahvehanede az önce içtiği çayların parasını nasıl ödeyeceğim diye düşünmüyordu artık, IMF’nin reçetelerinin tadı acı değildi artık, koca, koca adamlar tanımadıkları koca, koca adamları salya, sümük eşliğinde öpüyorlardı, Berlin’nin Kreuzberg ilçesinde gençler sokakalarda “Avrupa avrupaaa duy sesimizi, bu gelen Türklerin ayak sesleri” diye kompleks denizlerinde sırt üstü kelebek yüzüyorlardı (sahi Kore ve Japonya ne zamandan beri avrupaya dahil oldular?).....
Devre arası.....
Karşı komşumuz ayyaş İsmail bir yandan “En böyüüüzzzk Törkiyeaae” yırtınıp bir yandanda ahşap olan evinin yine ahşap balkonundan aşağı utanmadan şaarrr diye işiyordu.... bunu gören kapı komşumuz bekçi Ali dayı beylik tabancasını çekip “Ulan pis ayyaş sen iyice azıttın” dedikten sonra gözünü kırpmadan ayyaş İsmail’i eşşekler cennetine havale ediyordu.... bazı mahalleliler olarak cinayeti polise haber vermek istiyorduk, fakat polise telefonla ulaşamıyorlardı .. ve diğer bazı mahelliler ise maçlardan sonra yada arasında silah seslerini kanıksadıkları için polisi aramıyordu... Ayla abla “Avluda getti, geeeettiii melek gibi herifim getti” diye paradoks tarlalarında çırıl çıplak koşuyordu... Bekçi Ali dayı karakola teslim olmaya gitmek için üniformasını giyiyordu... Doktorlar ikinci bir kontrol için yine Başbakan’nın evine geliyorlardı....Dolar yükselme hızından bir şey kaybetmiyordu.... Brezilya ’da gardiyanlar firar edenlerin farkına varıyorlardı fakat maç bitmediği için bu olayı fazlaca büyütmüyorlardı, nasıl olsa maçtan sonra yakalarlardı.....

Oyunun 50.dakikasında Brezilya gol atıyordu.... durum 1-1
Ve bir an içi 70 milyon sus pus oluyordu.. sonra ortalık küfürden geçilmez hale geliyordu... Ve 70 milyonun 20 milyonu kadarı televizyon başında 4 bin km uzaklıktaki milli takıma televizyon aracılığıyla taktik veriyorlar, oyuncu değiştiriyorlar, koşmayan oyunculara “koşun laaa o..uspunun evlatları” diye hırs aşılıyorlar!!! Ama milli takım mensubları bu verilen taktikleri, değiştirilmek istenilen oyuncuları anlamamakta ısrar ediyorlar....
Dakika 86 altı alehimize verilen penaltı.......
Futbol maçı bitmişti....
Sonuç 2-1 alehimizeydi.....
En büyük suçlu hakemdi...
Kimsenin ağzını bıçak açmıyordu

Kahvehanelerde, evlerde koca, koca adamlar bir yandan çocuklar gibi ağlaşıp, bir
yandan salya sümük eşliğinde hakemin memleketi 50 milyonluk Güney Kore’ye ana avrat düm düz gidiyorlardı... Bazı sıkı taraftarlar (sapık ruhlu) İstanbul beyoğlunda elde sopa ile çekik gözlü avına çıkıyorlar... Berlin’nin göbeğinde 400 Türkiye’li 60 kadar Brezilya’lıyla bir birine girişiyorlar sonuç 60 ağır yaralı Brezilya’lı...
Josep Carlos yanan barakalarının acısını unutmuş gibi Rio de Jeneiro sokaklarında bilmeden firari mahkumların yanı başında yalın ayak “Campione Brasile” diye bağırıyor....Brezilya’da firar eden mahkumlar için ulasal alarm veriliyor...

Maçtan iki saat sonra.... bazı gençler yakmak için güney Kore bayrağı aramaya koyuluyor.... bazılarıysa G.Kore’nin konsolosluğunu bulmaya çalışıyor.... memleket çapında Daewoo, Hyundai, Samsung bayileri, ithlatçıları acaba bir boykot olurmu? Diye yusuf, yusuf ediyorlar..Andavallı vatandaşın biri Hyundai marka otomobilini Ankara/ Kızılay meydanında yakıyor..... İstanbul/ Beşyüzevler semtinde Aykut isimli kaporta ustası karısı televizyonda Brezilya yapımı pempe dizi seyrettiği için kör bıçakla boğazlıyor....7 tane aşırı kilolu Türkiye’li vatandaş kalp spazmından terki diyar ediyorlar....Devlet büyükleri alınan sonuçtan ötürü üzüntülerini bildiriyorlar.....Televizyonlarda kabzımallıktan gelme futbol otoriteri olanlarla mantık dışı futbol tartışma programları yapılmasına çalışılıyor.... ve hayatımız futbola rağmen şaçmalaığından bir şey kaybetmeden devam ediyordu



Kendinize iyi bakın
Mısmıl olun hemiİİ???



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ben Namuslu Bir Erkek Değilim!
Bir kadının el çantasının anatomisi
Bak Postacı Geliyor Selam Veriyor...
Tü Rtük İye
Dandini dandini dastana
Truk Bakan
Olabülür
Yaylalar Yaylalar Sen Git de Aplan Gelsin
En Goddik
Medyatör

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yobaz! Arkadaşım

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kına Yakın [Şiir]
Anamın Sihirli Adana Şalvarı [Şiir]
Bize Edebiyat Yapma Lan! [Şiir]
Okyanus [Şiir]
Canım İstiyooo... [Şiir]
Sex Sex Sex [Deneme]
Çotadanak Pide Salonu ve Mustafa Kemal Katilleri [Deneme]
"Köşeci" Geldiiiii Hanıımmm! [Deneme]
Tecavüzcüler [Deneme]
Hindi Cumhuriyeti Antalyaski [Deneme]


Demirhan Ocak kimdir?

Almanya'lı bir Asabi Veled

Etkilendiği Yazarlar:
Hangi birini anlatsam ki?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Demirhan Ocak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.