..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > Cahit KILIÇ




7 Mayıs 2008
Moskova Günlükleri - Galatasaray  
Cahit KILIÇ
Kısaca Galatasaray sevgisi ve çocukluk dünyam....


:BHEF:

Galatasaray’a gönül vermem 1965 yılında başladı.

Televizyon yoktu. Sadece radyo vardı o yıllarda. O tarihte maç anlatıyorlar mıydı radyoda doğrusu hatırlamıyorum. Elime geçen spor dergilerini okumaya çalışıyordum. O dergilerde kendime seçtiğim iki idol vardı. Metin Oktay ve Muhammed Ali Clay.

Zenci boksör, İslamiyeti seçmişti. Ne kadar büyük bir olay diye canlandırıyordum küçük kafamda. İslamiyeti seçtiği gibi bir de Vietnam savaşına katılmamak için ABD ordusuna asker gitmeyi reddetmişti. Vietnam’ın haritada yerini bulamazdım belki ama isyan etmek, baş kaldırmak ilgimi çekiyor, sevgimi yönlendiriyordu. Muhammed Ali önüne geleni dövüyordu. Ayı lakaplı Liston’u yere sermiş, sağ yumruğunu yüz hizasında hazır tutarak “ Ayağa kalk” diye bağırıyordu, siyah beyaz resimde. İşte benim kahramanım bu kişiydi ve küçük hafızama kazınmıştı bir kere! Kırk üç yıl geçti, o sevgi hiç eksilmedi.

Metin Oktay’ın sarı kırmızılı resimleri dergileri süslüyordu.Sakız ve şekerleme paketçiklerinin içinden küçük resimler çıkardı. Lefter, Metin , Aydın, Turgay, İsfendiyar ve başkaları.Ben, hep Metin’in resimlerini toplardım.Dergilerde hep ona hayranlıkla bakardım. Böylece kafama Galatasaray’ı kazımış oldum.

Metin, sadece benim değil bütün Türkiye’nin kralıydı. Ve ona beslediğim sevgi beni Galatasaraylı yapmıştı.

Evimiz, Yeni Mahalle’deydi. Sanıyorum sonraları Cumhuriyet mahallesi koymuşlar adını. Sokağın bir başında Cumhuriyet caddesi diğer başında da İnönü caddesi vardı. (Bu caddenin adının neden İnönü olduğunu hiçbir zaman anlayamadım. İsmet İnönü’nün, ne Kurtuluş savaşında Kars’a bir faydası olmuş, ne başbakanlığı zamanında ne de Cumhurbaşkanlığı döneminde Kars’a bir tuğla koymuşluğu vardır.) Biz, İnönü caddesina yakın tarafta oturduğumuzdan hep bu caddeyi kullanırdık. Evden çıktıktan sonra on dakika yürüyerek gidildiğinde; sol tarafta halkın "Mal Meydanı" dediği hayvan pazarı vardı. Sonra bu pazarı şehir dışına taşıdılar ve yerine bugünkü Hükümet Konağını yaptılar. Hoş ben, bugünkü diyorum ama yıllardır gitmediğim için hala orası Hükümet Konağı mıdır bilmiyorum. Beş dakika daha yürüyünce sağ tarafta da şehir stadyumu vardı. Yani ben, evden çıkınca en çok 15 dakika sonra stadyuma ulaşıyordum.

O zamanlar Kars’ta üç tane amatör spor kulübü vardı. Doğu Fener, (aslında Ardahan kulübüydü) Kars Kalesi Spor(kısaca Kale Spor) ve bizim mahallenin kulübü 30 Ekim. 30 ekim Kars’ın kurtuluş günüdür. Kulüp de bu tarihi kendine ad seçmişti. Doğu Fener, adından da anlaşılacağı gibi Fenerbahçe’nin renklerini taşırdı.Kale Spor ise Beşiktaş’ın.

30 Ekim sarı kırmızıydı. Hem mahallemizin takımı, hem Şii kesimin takımı hem de sarı kırmızı renklerin takımıydı. Ya ben kimi tutacaktım?! Kaleci Adil,sarışındı. Tempo tutardık : Adil-Kırmızı, Adil-Kırmızı. Kırmızı forma giy yeter. Sarı doğal olarak var.

Günlük okul harçlıklarımı biriktirir, hafta sonları 30 Ekim’in maçlarına giderdim. Bir gün Galatasaray’ı seyretmeyi hayal bile edemiyordum. Adil benim Turgay Şeren’im, Aynı zamanda Vilayette memurluk yapan sivri burunlu Kadri İsfendiyar’ım. Kambur İsmail’de Metin Oktay’ım idiler.

Galatasaray, benim hayatımın her zaman bir parçası oldu.Yenilince üzüldüm. Kazanınca sevindim. Tam 43 yıllık bir sevgi, hiç azalmadı. Çocukluğumdan bana kalan iki vazgeçilmezden birisi Galatasaray diğeri de kırk altı yıldır hala kullandığım devrik cümleler. Müzmin solcular gibiyim. Devrik cümle devrimini bir türlü yapamadım.

Bu hafta sonu şampiyon olurlarsa çok sevineceğim. Olamazlarsa da canları sağ olsun. Üzülürüm ama üzüldüğüm daha o kadar çok şey var ki…




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bizim Eller
"Ay Mehemmed"
Kars'a Gidelim Kars'a
Karslı Günlerim
Elagöz Dağı ve Çocuk
Moskova Günlükleri - Turgut'a Mektup

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Âşıklık Edebiyatı
Edebî Sohbetler!..
İzedebiyat Çökmesin!
Ey Sevgili!
Ey Sevgili - II -
Şair-i Şuara
Kültür Bilinci
Yolda Geçmişe Kısa Bir Yolculuk!
Şiir Gibi Adam
Okucava, Arbat'ın Yalnız Şövalyesi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Haccac-ı Fırat [Şiir]
Aklıma Şaşıyorum! [Şiir]
Sürgünler Şehri [Şiir]
Son Arzu… [Şiir]
Kimdir Gelen! [Şiir]
Uzaklar [Şiir]
Derkenar [Şiir]
Adamım! [Şiir]
Kars Eli [Şiir]
Derdimend! [Şiir]


Cahit KILIÇ kimdir?

‎"Kalem erbâbı olmak sadece ona buna çatmak değil, zaman zaman da hayatın küncüne kelimelerden çenet taşı koyabilmektir!. . " (Cahit Kılıç)

Etkilendiği Yazarlar:
Divan şairleri, divan şiiri. Ve elbette ki XX. yüz yıl şairlerimiz.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit KILIÇ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.