Yaşam kısa, sanat uzun, fırsat aceleci, deney aldatıcıdır. -Hippokrates |
|
||||||||||
|
Oysa umudu olanlar uzun düşler görürler. Bir çınar gibidirler. Bu yüzden kolay kolay düş kırıklığı yaşamazlar. Daha fazla kendilerine zenginlik katarlar. Daha büyük çiçekler açar yüreklerinde. Bazen kırılganlıklar yaşasa da ve kendini soğuk sularda bulsa da hatta güneş alabildiğine bencil olsa da içindeki ışıkla yetinirler. Soğuk gülümsemeleri yok ederler. Bazense bütün hayatının ayak altından kayıp gittiğini görseler dahi adımlarına tekin bir yürüyüş öğretirler. Sağlam adımlarla yoluna devam ederler. Engin denizde umut taşır bütün gemiler. Sığ sularda ise karaya vurur bütün emeller. Denizciler iyi bilirler dalga dalga yayılır bütün gülümsemeler.Bu yüzden adım atışlarına sevinirler. Sırf bu yüzden akıntıya kürek çekerler. Yorulsalar bile umutlarını hiç yitirmezler. Umutsuzlar kuru derelerde boğulurlar. Ya da bir kaşık suda kıyameti koparırlar. Oysa umutlu olanlar sofradayken elinden kaşığı alınsa dahi, yazı başında kalemi ortadan ikiye ayrılsa dahi çıkmayan canda umut vardır derler. Düş uykularından çıkıp yine bulutların üzerine şehirler kurmaya yeltenirler. Düşlerinde yağmur gördükleri için umutlarını yeniden yeşertirler.Kocaman güllerle şafak vaktinin kızıllığı gibi günlerini renklendirirler. Umut ışığına inanırlar.Karanlık mutlaka olacaktır. Ellerinden ışık alınsa bile gözlerindeki ışıkla gülmeye devam ederler. Yaşamın tadını almaya devam ederler. Ellerinden ekmek alınmaya çalışılsa dahi yumruklarını sıkıp hayatın tadını çıkarmaya devam ederler. Gücü bir orman alevi gibi hissederler. Gittikleri yerleri ateş gülleriyle donatırlar. Düşlerin ve dövüşlerin gecelerine yakışırlar.Umutlu insanlar düşlerini dövüşerek kazanırlar.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © osman demircan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |