Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
Dikkat dikkat! Birileri bütün yatırımların askıya alındığı bu kriz ortamında bile bir takım işler peşinde galiba! Neden mi? Durup dururken,İstanbul’a 3. köprü yapılması projesini öne çıkarıverdiler de ondan.! Bunun bir oldu-bittiye getirme hareketi olduğunu görmemek için saf olmak gerek! Yıllar önce kamuoyu bu konuyu tartışmamışmıydı? Yeni bir köprünün İstanbul’a getireceği yükü ve mevcut yapının bu yükü taşıyamayacağını,trafiğin bugünkünden bin beter kilitleneceğini bilmiyormuyduk? Tek çözümün,içinden raylı hat da geçen ve şehrin her iki yakasında tesis edilecek raylı toplu taşıma sistemleri ile bütünleşecek bir çözüm olduğu belli değilmiydi? Tüp geçidin ileride yeni bir köprü yapılması gereğini ortadan kaldıracağı,ama daha önce yapılacak bir köprü geçişinin tüp geçiş yapılması ihtiyacını ortadan kaldırmayacağını söylüyor uzmanlar. Eh,köprü yapımından bazılarının edineceği rant herşeyden önemli ise;uzmanlara bir güzel küfür eder,kapattırırlar ağızlarını! Veya güdümlü kişilere, tüp geçidin deprem riski olduğunu söyletirler; yerseniz! Millet can derdinde,bazıları ise mal derdinde! Eğer köprü geçişini realize etmeyi başarırlarsa,bilin ki biz daha çok ekonomik krizler yaşayacağız demektir! Şahingöz’ün dediklerini bir kenara yazın!! Not: Ekim 2005, Neyse İstanbul' un en önemli ulaşım projesi tüp geçişi inşaatı başladı. Ama öncedende değindiğim gibi hiç bir şey değişmiyor. Yine 3. köprü lobisi bütün hızıyla devrede; siyasiler arazi rantı umanların baskısıyla konuyu ısıtıp ısıtıp önümüze getiriyor! Daha tüp geçişi realize etmeden, sonucunu görmeden, 3. köprü de ısrar etmek, abes değil mi? Sonra eğer bir şey yapmak isteniyorsa, neden 1. köprünün paraleline bir raylı geçiş yapmak projesi geliştirilmez? Ne olur bütün uygar kentler gibi İstanbul'un bütün ulaşımı metro ağırlıklı olsa? Tüp geçişle Yenikapı'ya sağlanan bağlantıya ek olarak Mecidiyeköy üzerinden 2. bir raylı bağlantı ile halka oluştursa? Artık İstanbul'un iş merkezi eskisi gibi tarihi yarımada da değil! İnsanlar iş için Taksim ile Maslak arasına yoğunlaşıyorlar. Bu açıdan 2. raylı geçiş isabetli bir yatırım olur kanısındayım.. Sonra 3. köprüden önce, tüp geçişin bağlantı projelerini yürürlüğe koymak gerekli değil mi? Sonra geçit bitip, gerekli bağlantılar gecikirse, güdük kalmaz mı? Umarım sağduyu galip gelsin!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Şahingöz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |