..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Meryem Rabia Taşbilek




1 Ağustos 2007
Rus Ruleti ve Türkiyedeki Demokrasi Arasında Yedi Müşterekliği Bulmak!  
Meryem Rabia Taşbilek
Uzun zamandır gözlerimi tavanda bir noktaya dikerek "Rus Ruleti" ile Türkiye'deki siyaset, seçimler arasındaki benzerlikleri kafamda canlandırmaya çalışıyorum. Tıpkı iki benzer karikatür arasında 7 aynı noktayı bulmak gibi...


:BJID:
Uzun zamandır gözlerimi tavanda bir noktaya dikerek "Rus Ruleti" ile Türkiye'deki siyaset, seçimler arasındaki benzerlikleri kafamda canlandırmaya çalışıyorum. Tıpkı iki benzer karikatür arasında 7 aynı noktayı bulmak gibi...

***

Vaktiyle bir kavmin başına cani bir dev musalat olmuş. Çevresinde yaşayan halkın canını yakıp, düzenlerini bozuyor, canlarını alıyor, onlara zulmediyormuş. Senelerdir köylerde kasabalarda ne kadar civanmert, gözüpek delikanlı varsa hepsi sırayla canavarı öldürmek, ondan kurtulmak için yollara vurmuşlar kendilerini. Ama içlerinden hiçbirinden bir daha haber alınamamış. Gidenlerin gelmemesinin yanında devin zulmü de gün be gün artıyormuş. Yine bir gün aralarından bir delikanlı aynı yola baş koyup canavarın yanına doğru yol alırken halktan biri bu işin nedenini merak edip gizlice yiğidin ardına düşüp olanları gözleriyle görmek istemiş. Birçokları gibi bu genç de canavarla yüzleşmiş ve uzun bir boğuşmadan sonra devi alt edip, öldürmeyi başarmış. Aniden beklenmedik bir şey olmuş, devi öldüren genç, daha canavarın bedeni yere düşerken eskisini aratmayacak bir canavara dönüşmüş, tıpkı gidip dönmeyen diğer delikanlılar gibi....



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yumurtasız Omlet ve Direnişimize Dair
Oyumu Pinokyo'ya Vereceğim!

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Direniş, Sivil İtaatsizlik ve Satyagraha Felsefesi
Her Kahrolsun Bir Yaşasın, Her Yaşasın Bir Kahrolsun Sloganı Üretir!
Oyunuzu Kime Vereceksiniz?
Riski Göze Alamama Riski/1
Riski Göze Alma Riski/2
Akletmek Yetmez - Kalbetmedikçe

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Gecede Kaç Kişi Bu Şehirde?.. [Şiir]
Kalbimin İncir Bahçesi Sükûtumun Gizli Lehçesi [Şiir]
Bileklerimde Budanmış Gül Dalları [Şiir]
Kork Putlarının Elinde Patlamasından [Şiir]
Özledikçe Irmaklar Doğuran Gözlerim [Öykü]
"Köprüler Üstünde Şaşırdığım Bir An; Yüreğin Arafta Atıyordu" [Öykü]
Pencere Önü Düşünce Rutinleri [Öykü]
Kuş Bakışı/bosna/4 [Öykü]
Otantik Eğitim Metodları [Öykü]
Dilsiz'in Ben Tercümesi [Öykü]


Meryem Rabia Taşbilek kimdir?

Beni çabucak anlamak istemeyin yeter. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Kur'an, Aliya İzzetbegoviç, Ali Ural, İlhami Çiçek, Cahit Zarifoğlu...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Meryem Rabia Taşbilek, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.