..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşama karşı sımsıcak bir sevgi besliyorum... -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Türkiye > Demirhan Ocak




23 Ocak 2007
Hrant Dink Ermeni Değildi  
Demirhan Ocak
Misal Hrant Dink’in katili gencin ortaokul mezunu olduğu için “bu işlerden anlamayanlar” kategorisine dahil etmek aptallıktır. Çünkü katil Ogün Samast devletin İlkokulunda aldığı bu “tarih” dersinin temelinin üstüne yıllarca...


:BFAC:

Kızım bu mart ayında 4 yaşına girecek. Eğer ben bugünden itibaren onu herhangi bir idoloji veya düşünce konusunda yaşına ve algılama yetisine uygun bir şekilde eğitmeye başlarsam, büyük bir ihtimal hayatı boyunca benim programladığım gibi kalacak yada ileride kendi benliği bulunca benim kendisine eklediğim alt benliği arasında bocalayarak ruh sağlığı bozularak kendisi ve çevresine zararlı hale gelecektir.
İşte bugünkü Türkiyenin tamamına yakınıın ruh hali aşağı yukarı böyledir. Yani ruhsal açıdan hasta ve tehlikelidir. Peki bu kadar insanımızı kim bu hale getirdi?
a) Ebeveynleri
b) Eğitim Sistem
c) Dış mihraklar
d) Hepsi
Eğer siz ilkokulda ki 8-9 yaşlarındaki çocukların alt benliklerine ‘tarih’ adı altında “Ermenilerin Türk kadınlarının hamile olanlarının karınlarını yararak bebeklerini süngü uçlarına taktıklarını, yada Türk erkeklerin başlarını kesip yine aynı keza süngü ile dolaştırdıklarını...” beyinlerine kazırsanız, o çocuklar büyüdüklerinde Ermeni kelimesinden iğrenir, nefret duyar.
Misal Hrant Dink’in katili gencin ortaokul mezunu olduğu için “bu işlerden anlamayanlar” kategorisine dahil etmek aptallıktır. Çünkü katil Ogün Samast devletin İlkokulunda aldığı bu “tarih” dersinin temelinin üstüne yıllarca aynı “tarih” derslerini almış büyükleri ve çevresinin yardımları ile bir gün bir bakmışsınız ki, olayın azmettirici rolünü üstlenen Yasin Hayal gibi birisi katil Ogün Samast’ta oluşan nefret, kin düşmanlık temelinin üstüne istediği gibi ırkçı bir kişilik inşaat ederek çok kullanışlı bir silah haline getirebilir.

Bütün bu gelişmelerin sonucunda katil Ogün Samast ‘pişman değilim’ der. Elbette pişman değil, çünkü o sonuçta kendi atalarını acımasızca öldürüp, ana rahminde ki bebeleri süngülerde gezdiren! çoluk çocuğa, kadınlara, kızlara, hatta erkeklere tecavüz eden! ve her türlü kötülüğün kaynağı olan! bir Ermeniyi vurmuştur...Yani bu açıdan bakan milyonlar gibi katil Ogün Samast neden pişman olsun ki?

Şimdi şu anda Şişli/İstanbul’da aklı selim binlerce kişi ‘HEPİMİZ HRANT DİNK’İZ, HEPİMİZ ERMENİYİZ’ dövizleri ile yürüyorlar. Ama gel gör ki televizyonların başında bunu izleyen halkın büyük kısmı “ulan bir alt tarafı bir Ermeni dölü için kopartılan tantanaya bak” mantığı ile izliyordur. Çünkü halkımızın ortalama tahsil durumu ilkokul üçtür. Ama bu kadarcık eğitim bile gerekli olan “tarih” dersini almasına engel değildir.
Ülkenin medyasına bakıyorum da, durumları içler acısı. Daha düne kadar Hrant Dink’i nişangahlara oturtanlar sanki bunlar değildi. Eğer hrant Dink’i bu kadar seviyorsaydınız? Neden bilirkişin suçsuz bulduğu vede savcının beraat istediği yazı dizisinde mahkum olmasına neden olan 8 bölümlük bir yazı dizisinde adeta cımbızla ayıklanan ''...Türk'ten boşalacak o zehirli kanın yerini dolduracak temiz kan, Ermeni'nin Ermenistan ile kuracağı asil damarında mevcuttur..'' sözlerinden dolayı
Mahkum edilerek hedef haline getirilmeye çalışıldığı günlerde neden bilirkişinin raporunu manşetten yayınlamadınız? Yada danıştay savcısının beraat istemesine rağmen mahkum olması üzerinde neden fazla durmadınız? Durmadınız çünkü milliyetçilik, vatanseverlik adı altında bu cahil cühela halka gaz verip reyting alıyordunuz. Gerçi şimdi Hrant Dink’in ölümünden sonra yaptığınızda gaz vermek...
Ölümünden itibaren de medya kendine ve bir avuç duyarlı vatandaşa timsah gözyaşları eşliğinde “kardeşim Hrant” diye gaz veriyor. Ama bu gaz uzun sürmez çünkü öldürülen bir sadece! bir Ermeni ve önümüz seçim. Yani hiç kimse durduk yere milliyetçi duygular adı altında ırkçılık oynayan bu cahil halkı karşısına alamaz yada “aman bu olay unutulmasın, Hrant Dink boşu boşuna ölmüş olmasın” gibi faziletli düşüncelerden yola çıkarak yayın, yayım yapmaz, çünkü ya milliyetçi kisvesine bürünmüş ırkçılar iktidara gelirse endişesi var.... Neyse medyanın kendi pisliği içerisinde ki bu debelenme değişmeden devam edeceğine göre bu konuda fazla söze gerek yok zannediyorum.



Bu cinayeti işleyenin ismi cismi önemli değil çünkü bunlardan ülkemizde bolca var. İnanmazsanız bugün, şimdi ; Üzerinde “ben Ermeniyim” diye yazan bir tişort ile ülkenin her hangi bir şehrinde sokağa çıkınız yada daha iyi bir fikrim! var Üstünüzde bu tişört ve bir Türk bayrağının üzerine benzin dökün ve ikisinide aynı anda ateşleyin bakın bakalım o zaman “çok hoşgörülüyüz” masalının sonucuna....
Evet bu “bizler çok hoşgörülüyüz” lafı özünde bir safsata ve masaldır. Çünkü “Tarih” dersini almış bu halkın alt ve üst benliklerine aşağıda sıraladığım, hayatın her kesiminde bire bir yaşadığımız düşünceleride eklerseniz işte o zaman elinizde bir ortalama bir vatandaşımızın potresine ulaşırsınız

Benim ülkemde herkes anasının rahminden “her şey vatan için” diye tempo tutarak asker olarak doğar.
Türk bayraklarının boyalarında çok az miktarda hakiki kan kullanılmaktadır.
Türk korkmaz, yılmaz, atılgandır. Diğer milletler böyle değildir
Türk hariç tüm dünya namuszdur.
Müslümanlar ve müslümanların kutsal kitabı orjinaldir.
Diğer dinlerin kitapları sahtedir orjinal değildir.
Tüm dünya Türklere düşmandır ama, Türkler misafirperverdir, hoşgörülüdür.
İyi insan ya müslümandır yada Türk.
Tüm dünya bizden korkar.


İşte hayata bu ırkçı pencereden bakanların çoğunlukta olduğu bir halkın “Ermeni’ sözüne yüklediği anlamlardan dolayı Hrant Dink ne ırkçı Türklerin nede lümpen kesimin Ermenisi değildi. O dört bin yıldır bu toprakların Ermenisiydi. Ve kendi toprağında kaldı.












.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...........
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
1 Mart 2007
Hrant Dink bir insandı.Herkes gibi yaşama hakkı vardı..Sevgiyle kalın.

:: HRANT DİNK TETİKÇİ İDİ
Gönderen: habib çelik (KÜLÜNKOĞLU) / İstanbul/Türkiye
1 Mart 2007
SAYIN DEMİRHAN OCAK.. HİRANT DİNK BİR ERMENİ OLMASI, BİR YAHUDİ OLMASI VEYA HİRİSTİYAN OLMASI HRANT'IN ÖLDÜRÜLMESİNE SEBEB GETİRMEMİŞTİR. HRANT HEPSİNDEN ÖNCE NE ERMENİ NE YAHUDİ NE HİRİSTİYAN NEDE MUSLUMANDI. HRANT BİR GAZETECİ İDİ VE BÜYÜK BİR GÜCÜN KALEMİ OLMUŞTU VE CUMHURİYETİN TEMELLERİNE SALDIRILAR YAPIYORDU.BU KONUYU LÜTFEN DİKKATE ALIN VE BÖYLE DEĞERLENDİRİN HRANT I SAVUNURKEN BAKMIŞSIN'Kİ ŞERİATI HALİFELİĞİ SAVUNUYOR BULURSUN KENDİNİZİ NASIL OLDUĞUNU DAHİ ANLAYAMAZSINIZ BU ÜLKE DENİZİNDE AKINTILAR NERDEN NEREYE AKAR HİÇ BELLİ OLMAZ.GÖRÜNEN HERŞEY GÖRÜNDÜĞÜ GİBİ OLMAYIP BİLİNEN HERŞEYDE BİLİNDİĞİ GİBİ OLMUYOR MALESEF. SAYGILAR KARDEŞİM SİZİ DÜŞÜNMEYE DAVET EDİYORUM.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sorulu Tavsiye

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Lotus Çiçeği 2 Temmuz
Sıtkımın Striptizi
1400 Vs 85
Gaydırı guppak mesele
Bu Şehitlerin Bu Savaşın, Bu Vatanın, Hiçbiri Bizim Değil!
Muhterem Bankonotlar
'62 Milyar Ödedik, Daha Ne Yapalım?'

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kına Yakın [Şiir]
Anamın Sihirli Adana Şalvarı [Şiir]
Bize Edebiyat Yapma Lan! [Şiir]
Okyanus [Şiir]
Canım İstiyooo... [Şiir]
Ben Namuslu Bir Erkek Değilim! [Öykü]
Bir kadının el çantasının anatomisi [Öykü]
Bak Postacı Geliyor Selam Veriyor... [Öykü]
Tü Rtük İye [Öykü]
Dandini dandini dastana [Öykü]


Demirhan Ocak kimdir?

Almanya'lı bir Asabi Veled

Etkilendiği Yazarlar:
Hangi birini anlatsam ki?


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Demirhan Ocak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.