Edebiyat yaşamın öncüsüdür, onu öykünmez, ona istediği biçimi verir. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
1920'li yıllarda Türk topraklarına girerek atalarımızı soykırıma tabi tutmaya çalışan Yunanlıları, Bandırmalı Türkler olarak protesto ediyoruz.Her fırsatta Türklerin soykırım yaptığını iddia eden Avrupalılar, Türkiye'yi işgal eden Avrupalı devletlerin yaptıkları bu gibi soykırımların varlığını kabul etmeli değiller mi? Türklerin soykırım yaptığını iddia edenlerin geçmişte yaptıkları bu gibi soykırımların belgeleri, onlara verilecek en güzel cevaptır. 'Bandırma'da daha fazla kalamayacaklarını anlayan ve Anadolu'dan gelen Türk Ordusunun zafer haberleriyle telaşa kapılan Yunanlılar, önceden Mamun bahçeleri diye bilinen bölgede topladıkları erkekleri ve çocukları 16 Eylül günü eski Haydarçavuş Camiine kapatmışlardır. Camiye koydukları bombalarla masum insanları acımasızca katletmeyi planlayan işgalciler, şehri yakarak Erdek'te bekleyen gemilerle kaçmak üzere yola çıkmışlardır. (Bu arada Camiye konulan bombalar patlamış, Haydarçavuş Camii harap olmuştur-Yazarın Notu) Düşmanı kovalayan ordumuz bugün Ayyıldıztepe mahallesinin bulunduğu bölgede düşmanla savaşa başlamıştır. Burada yaşanan şiddetli çarpışmalarda, Kocaeli Grubu Komutanlığına bağlı 61.Alay Komutanı Yarbay Vecihibey ve Binbaşı Süleyman Bey başta olmak üzere toplam 80 askerimiz şehit olmuştur. Vatanımızın her karış toprağı gibi Bandırma da şehit kanıyla sulanarak 17 Eylül 1922 tarihinde işgalden kurtarılmış, düşman yenilmiş ve zafer kazanılmıştır.' Not:Bandırmalı Müslüman halka Yunanlıların ve Ermenilerin yapmak istedikleri yer yer de uguladıkları soykırım girişiminin fotoğraflarını, belgelerini Gazeteci-Yazar Engin ARICAN tarafından kaleme alınan 'Mysia' adlı eserde bulabilirsiniz. Kaynak:http://bandirma.meb.gov.tr/milli_mucadele_bandirma.htm, YUNANLILARIN BANDIRMALI MÜSLÜMANLARA UYGULADIĞI SOYKIRIMIN DEHŞETENGİZ FOTOĞRAFLARINI www.edebigazete.com SİTESİNDE BULABİLİRSİNİZ.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Oğuz Düzgün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |